Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Tillegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel Tillegem

    ]
    of ? Van kritiek leer ik!

    Update

    ]
    Het bestand is nu 312 kb, is dat ok?
    Last edited by Siesje; 13 februari 2012, 13:43.

  • #2
    Re: Kasteel Tillegem

    Mag naar mijn idee een ietsje lichter, histogram kan nog naar rechts.
    Je kasteel kantelt een beetje achterover dit zou je ook best corrigeren.
    Je bestand is maar 202kB mag groter om betere scherpte te zien, zo ziet de scherpte er wel goed uit.
    Spijtig maar daar kon je op dat moment niet aan doen is de zwarte haag rechts! Ander tijdstip teruggaan met zon op een ander punt ;-)
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel Tillegem

      De kleuren zitten goed maar ik mis contrast (en scherpte)
      Erg klein bestand, er gaat iets fout bij het verkleinen, je verliest daardoor kwaliteit.
      Door de 20 mm brandpuntsafstand krijg je wat vertekening, het kasteel helt achterover, dat moet je dus met lenscorrectie corrigeren.
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel Tillegem

        ik volg m'n voorgangers.

        waarmee verklein je?
        Welke site gebruik je om je foto te parkeren? (zoals ze dat hier zo mooi noemen- of is het nu heten? )
        je foto kijkt ook mooier wanneer je hem in het midden van de pagina plaatst (via de knoppen "aanpassen - meer opties - centreren")
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel Tillegem

          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          ik volg m'n voorgangers.

          waarmee verklein je?
          Welke site gebruik je om je foto te parkeren? (zoals ze dat hier zo mooi noemen- of is het nu heten? )
          je foto kijkt ook mooier wanneer je hem in het midden van de pagina plaatst (via de knoppen "aanpassen - meer opties - centreren")
          Ik parkeer ze op parking Tinypic. Zo, ze staan nu gecentreerd en heb perspectief aangepast en beetje contract aan toegevoegd.

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel Tillegem

            Wat ik hier nog het meeste mis, is scherpte. Zou wel eens iets met TinyPic kunnen te maken hebben. Jij kunt het weten als je de originele bekijkt, is ie scherp of niet ?
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel Tillegem

              Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
              Ik parkeer ze op parking Tinypic. ...
              Juist. En kijk dan over een week nog eens naar de bestandsgrootte van jouw foto.
              En denk daarna er nog eens over na of je daarmee de goede keuze hebt gedaan.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel Tillegem

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Juist. En kijk dan over een week nog eens naar de bestandsgrootte van jouw foto.
                En denk daarna er nog eens over na of je daarmee de goede keuze hebt gedaan.
                Inderdaad Ik verstond mij laatst er ook niet aan. Ik wist zeker dat ik mijn foto groter gepost had en er waren mensen die na lange tijd een commentaar gaven op mijn foto dat mijn foto ten goede komt moest ik hem groter posten.
                Toen heb ik eens gegoogled en het lag puur aan tinypic
                Ik zal het zeker en vast niet meer gebruiken in de toekomst
                Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel Tillegem

                  Voor mij foto 1 zonder correctie maar wel ietsjes scherper

                  Probeer eens via Photobucket te posten nog nooit geen probleem mee gehad

                  Groeten

                  Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel Tillegem

                    ik ook nog nooit problemen met ImageShack gehad
                    om te verkleinen (en dan ook nog eens 10% te verscherpen achteraf) gebruik in BDSizer
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel Tillegem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Wat ik hier nog het meeste mis, is scherpte. Zou wel eens iets met TinyPic kunnen te maken hebben. Jij kunt het weten als je de originele bekijkt, is ie scherp of niet ?
                      Groetjes
                      originele versie is even (on)scherp....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel Tillegem

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        ik ook nog nooit problemen met ImageShack gehad
                        om te verkleinen (en dan ook nog eens 10% te verscherpen achteraf) gebruik in BDSizer
                        Hier ook BD sizer om te verkleinen! Bij mijn volgende topic zal ik ImageShack eens gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel Tillegem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Juist. En kijk dan over een week nog eens naar de bestandsgrootte van jouw foto.
                          En denk daarna er nog eens over na of je daarmee de goede keuze hebt gedaan.
                          En nu is ook de update nog maar 49 Kb.

                          TINYpic doet op gluiperige wijze zijn naam eer aan.
                          Zoek onmiddellijk een alternatieve parkeerplaats.
                          Ik gebruik Picasa al jaren zonder problemen (maar er zijn er meer).
                          Last edited by Plaatwerker; 20 februari 2012, 12:23. Reden: tikfout
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel Tillegem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                            Probeer eens via Photobucket te posten nog nooit geen probleem mee gehad

                            Groeten

                            Joeri
                            ik gebruik ook photobucket om foto's op te laden en ben daar best tevreden mee .
                            ( voordien ook tinypic gebruikt en niet zo tevreden daarmee )

                            ik verklein de foto's evenwel vooraf met aperture 3 van apple ( door aangepaste settings export ) : dit geeft een beter resultaat dan een verkleining via photbucket .

                            Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kasteel Tillegem

                              oei en ik ben juist naar Tinypic overgestapt! niet doen dus!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X