Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
- eventjes geprobeerd wat perspectiefcorrectie toe te passen met mijn bep kennis (nu in mijn herinnering waren die amsterdamse grachten nu ook niet allemaal vree recht )
- was de saturatie naar beneden aan het halen en zag dat enkel het groene wat overbleef en vond dat wel leuk dus niet volledig
zo kwam hij uit mijn fototoestel
Last edited by Charlotte85; 10 februari 2012, 20:04.
Hier moet een grondige perspectief correctie uitgevoerd worden.
Je gebouwen vallen allemaal naar het midden van de foto !
Hoe heb je hem ZW gemaakt? enkel het groene is gebleven? Of was dat de bedoeling?
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Die problemen met dat perspectief is wel raar , ken er zelf niet zoveel van hoor,
zelf zou ik er niets van terecht brengen om het te verbeteren
maar buiten dat vind ik de foto wel mooi,
met dat groene er in vind ik mooi
Grt Rosie
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Mooie foto. Goed de perspectiefcorrectie toegepast, maar zo te zien blijven er enkele gebouwen scheef, dus die zullen in werkelijkheid waarschijnlijk ook zo zijn.
Dat groene er in laten of niet...... ik heb zelfs eventjes goed moeten kijken om te zien wat er met dat groene bedoeld werd..... dus erg opvallen doet het niet.
Ben net als NoenkelMi benieuwd naar de kleurenversie.
Groetjes
.....
Dat groene er in laten of niet...... ik heb zelfs eventjes goed moeten kijken om te zien wat er met dat groene bedoeld werd..... dus erg opvallen doet het niet.
[CENTER]
- eventjes geprobeerd wat perspectiefcorrectie toe te passen met mijn bep kennis (nu in mijn herinnering waren die amsterdamse grachten nu ook niet allemaal vree recht
Lees wel eens vaker op fora etc dat men zegt even foto recht. Oude grachten panden in Amsterdam staan nu eenmaal niet allemaal even recht.
kwa perspectief heb ik gewoon met PSE "afbeelding - transformatie - schuintrekken"
een beetje aan de linker -en rechterbovenhoek getrokken, zodat de vertikalen in beide huizen aan de rand vertikaler staan.
Comment