Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder haar bestaan we niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zonder haar bestaan we niet

hopelijk is dit wat.
    ik heb er met opzet een stuk van mijn palmboom opgezet omdat ik anders het plaatje te leeg vond.

ExposureTime: 1/25s
    FNumber: f/5.6
    FocalLength: 300mm
    ISOSpeedRatings: 100

alvast bedankt voor de kritiek.

Re: zonder haar bestaan we niet

Dat is een speciale David, maar daarom zeker niet slecht ! Grts.

Comment

Inderdaad een speciale, en het idee van die palmboom erbij is op zich niet mis, maar persoonlijk heb ik een beetje moeite met het onderste donkere deel, maar dit is enkel mijn mening.
      Renée

Comment

bedankt voor de commentaren reneé en jean-luc.

Comment

die palmboom legt nog meer de nadruk op de maan
          een pessimist is een optimist met ervaring.
          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
          Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

mooie foto van een mooie maan
            maar ik had hier liever iets 'minder beweeglijks' gezien dan je palm
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              mooie foto van een mooie maan
              maar ik had hier liever iets 'minder beweeglijks' gezien dan je palm
              Hier ben ik het volledig mee eens.
              Groetjes

Comment

Palmboom geeft (volgens mij) niet echt een meerwaarde aan deze foto en trekt eerder de aandacht weg van het echte onderwerp. Opname van de maan is wel degelijk geslaagd!

Dany_

Comment

De palm, alsof een hand naar de maan rijkt.
                  Probeer nu nog een andere foto te maken maar die dan scherp is en plak deze dan op de onscherpere maan. Rond uw maan heb je een fantoom beeld wat uw maan geen goed doet. Profiteer nu om de maan te fotograferen omdat door de koude de luchtlagen stabieel zijn en er weinig onrust is. Bij warm weer zijn de luchtlagen in beweging waardoor het moeilijk is om scherpe foto's §te nemen.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    De palm, alsof een hand naar de maan rijkt.
                    Probeer nu nog een andere foto te maken maar die dan scherp is en plak deze dan op de onscherpere maan. Rond uw maan heb je een fantoom beeld wat uw maan geen goed doet. Profiteer nu om de maan te fotograferen omdat door de koude de luchtlagen stabieel zijn en er weinig onrust is. Bij warm weer zijn de luchtlagen in beweging waardoor het moeilijk is om scherpe foto's §te nemen.
                    Robby BB
                    Dat fantoom beeld robby is een natuurlijk verschijnsel, dat komt omdat er veel ijs in de atmosfeer zit nu, hier is het nog beperkt maar je kan hier mooie beelden door krijgen, maar ik ga deze eens opnieuw proberen als de mogelijkheid er is.

Alvast bedankt voor de info

Sent from my HTC using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      Dat fantoom beeld robby is een natuurlijk verschijnsel, dat komt omdat er veel ijs in de atmosfeer zit nu, hier is het nog beperkt maar je kan hier mooie beelden door krijgen, maar ik ga deze eens opnieuw proberen als de mogelijkheid er is.

Alvast bedankt voor de info

Sent from my HTC using Tapatalk
                      Volgens mij gaat het hier niet om een natuurlijk verschijnsel, want dan zou het rond gans de maan zijn, Dit is of bewegingsonscherpte veroorzaakt door het open en dichtgaan van de spiegel, of door de beweging van de maan. Bekijk maar eens door f300 mm hoe snel de maan zich relatief beweegt.
                      Robby BB

Comment

Volgens mij gaat het hier niet om een natuurlijk verschijnsel, want dan zou het rond gans de maan zijn, Dit is of bewegingsonscherpte veroorzaakt door het open en dichtgaan van de spiegel, of door de beweging van de maan. Bekijk maar eens door f300 mm hoe snel de maan zich relatief beweegt.
                        Robby BB
                        Voor alle duidelijkheid, ik spreek over het fijne streepje boven de maan en niet over de zwarte band rond de maan
                        Robby BB

Comment

Voor alle duidelijkheid, ik spreek over het fijne streepje boven de maan en niet over de zwarte band rond de maan
                          Robby BB

aaaaaaaah nu verstaan we elkaar
                          ik had het wel over de zwarte band rond de maan.

ja dan ben je er idd recht op want mijn statief staat volledig uitgeschoven nog redelijk te trillen als ik mijn 300mm erop plaats.
                          heb momenteel nog geen afstandsbediening, en ik vond op dat moment niet direct waar de instelling stond om mijn zelfontspanner langer dan 2seconden te zetten waardoor het idd nog wat trilde wanneer de spiegel openging.

sorry voor de miscommunicatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            aaaaaaaah nu verstaan we elkaar
                            ik had het wel over de zwarte band rond de maan.

ja dan ben je er idd recht op want mijn statief staat volledig uitgeschoven nog redelijk te trillen als ik mijn 300mm erop plaats.
                            heb momenteel nog geen afstandsbediening, en ik vond op dat moment niet direct waar de instelling stond om mijn zelfontspanner langer dan 2seconden te zetten waardoor het idd nog wat trilde wanneer de spiegel openging.

sorry voor de miscommunicatie.
                            Met 300 mm mag je toch al beginnen te denken om uw spiegel op te klappen en dan met de timer de te fotograferen.
                            Je zou ook uw iso nog naar omhoog kunnen brengen waardoor uw sluiterstijd korter wordt.
                            Robby BB

Comment

mooie maan maar de palm is er voor mij ook teveel aan, trekt alle aandacht
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                              X