Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Absolut ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Absolut ...

Opdracht productfotografie. Alle begin is moeilijk ...
    Dolle pret gehad bij het maken van deze.
    Valt ie in de smaak ?

Slu !

Tjerri

Re: Absolut ...

Ik vind dit wel heel goed gedaan. Mooie witte achtergrond met voldoende detail in de fles.
    Je ziet niet hoe je het gedaan hebt (ik vermoed hoofdzakelijk PS) en dat maakt dat je er toch iets langer naar kijkt ... maar euh, ik ben eigenlijk wel curieus. Wil je een tipje van de sluier oplichten ?
    Ann
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Het tipje van de sluier dus
      Benodigdheden :
      - D700
      - statief
      - 105 macro 2.8
      - MacBook Pro om te kunnen thetered shooten
      - aquarium gevuld met water
      - softbox 1,5 x 1 m
      - studioflitser 750 W
      - reflectiescherm
      - fles Absolut Vodka
      - touwtje
      - dwarsligger om touwtje buiten beeld te bevestigen
      - genoeg doeken of vodden om water weg te vegen
      - assistent(en)
      Opsteling :
      Hang de fles met het touwtje boven en in het aquarium. Let op de zichtbaarheid van de tekst ! Je zit met de waterlijn die een deel zal onzichtbaar maken.
      Zorg dat je kadrering goed is bij de opstelling in stilstand en maak dat je fles in stilstand een paar centimeter boven de bodem hangt van het aquarium, zoniet sneuvelt de bodem gelijk bij poging 1.
      Softbox achter het aquarium als achtergrond (daarom moet hij zo groot zijn). Regel lichtsterkte met lichtmeter of trial and error. Deze shot werd gethetered omdat de leesbaarheid van de letters cruciaal is.
      Regel afstand van softbox tot de fles : je zal zien dat de contouren dikker dan wel fijner worden in functie van de afstand. Dit komt omdat de fles rond is en dit zorgt voor een "loupe" effect.
      Hang het reflectiescherm boven het aquarium om een egalere belichting van bovenaf te krijgen.
      En dan de fles met een zwaai in aquarium laten vallen door de assistent. Je kan best eerst al golven maken.
      Een hele hoop foto's maken alvorens de tekst juist valt en het water juist klotst. De druppels die je ziet en het ware zijn dus echt! Je zal al een keertje de wanden moeten drogen wegens te veel druppels
      Veel Photoshop is er achteraf niet nodig. Touwtje weg klonen en omzetting z/w met kleurmasker voor letters. Beetje contrast en opscherpen.
      Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Op mijn blog is er een kortere uitleg

Slu !

Tjerri

Comment

Ik vind dit zeer knap gedaan!
        Flickr

Comment

Zeer mooi gedaan

Comment

Dit vind ik echt heel knap.
            Maar uh.. ik denk dat die fles Absolut al leeg is
            Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
              Dit vind ik echt heel knap.
              Maar uh.. ik denk dat die fles Absolut al leeg is
              Absolut niet.
              Als je goed kijkt kan je de Vodka rechts in de hals omhoog zien klotsen
              Maar je hebt me op een idee gebracht

Schol !

Tjerri

Comment

Prachtig.. Ik wou dat ik het allemaal al kon, en vooral het geld om het gewilde maar beginnende materiaal te kopen
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Absolut niet.
                  Als je goed kijkt kan je de Vodka rechts in de hals omhoog zien klotsen
                  Maar je hebt me op een idee gebracht

Schol !

Tjerri
                  Ik zie het nu, bedankt.
                  Super goed bedacht... proost!
                  Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                    Prachtig.. Ik wou dat ik het allemaal al kon, en vooral het geld om het gewilde maar beginnende materiaal te kopen
                    Gratis tip : schrijf je in in een goeie fotocursus. Kan je "gratis" in een studio aan de slag en kan je je materiaal lenen of uitwisselen. En dan heb ik het nog niet over de leuke sfeer en de tips waardoor je beter wordt.

Tjerri

Comment

Bedankt voor de toelichting! Je werkwijze vind ik wel ongelooflijk straf en ik zie het me nog niet onmiddellijk doen. En nu ik weet dat deze zo genomen werd vind ik hem des te knapper.
                      Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Gratis tip : schrijf je in in een goeie fotocursus. Kan je "gratis" in een studio aan de slag en kan je je materiaal lenen of uitwisselen. En dan heb ik het nog niet over de leuke sfeer en de tips waardoor je beter wordt.

Tjerri
                        Ken je er die je kan aanbevelen ? Ik zie dat je niet zo heel ver bij me uit de buurt woont.
                        Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                          Ken je er die je kan aanbevelen ? Ik zie dat je niet zo heel ver bij me uit de buurt woont.
                          Ann
                          Aha, nu zie ik het, je bent van Vilvoorde City (meer bepaald in de Far-West ?). Goeie cursus ? Yup ! Ben enkel vol lof over het CVO in Leuven! We zitten er trouwens met 3 ( voor zover ik weet) uit Vilvoorde. Ben ooit gestart aan Portaels en ben daar na de eerste twee uren hoofdschuddend buitengestaan. Bedroevend slecht niveau.

Slu !

Tjerri

Comment

mooi!

misschien volgende keer ook een foto van je opstelling plaatsen? Altijd leuk en leerrijk
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Heel mooi ! Grts.

Comment

Working...
                              X