Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veulen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• veulen

omdat ik zin had men nieuwe lens nog eens te gebruiken wou ik wat actieshots nemen van de veulens.

die zijn er niet echt mooi uitgekomen, maar ik heb toch een scherp 'portretje' kunnen maken.

wat denken jullie ervan?

Exposure 0.006 sec (1/180)
    Aperture f/4.0
    Focal Length 113 mm
    ISO Speed 800

(hoge iso omdat ik snelle sluitersnelheid wou voor de actionshots)

Re: veulen

Kadertje rond en tegen de muur.
    Volgende keer mischien een stapje naar rechts, dat je zijn, (hoe noem je dat bij een paard) als hij een voeten en benen heeft dan zal het ook wel Bips noemen, niet ziet , want dat is geen meerwaarde.
    Maar deze is ook een kadertje waard
    Robby bb
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik zou een klein stukje van de bovenkant halen.
      Het veulen staat er heel mooi op. Fris kopke.. oortjes alert naar voren.

Enne Robby... dat heet gewoon de Kont van het paard hoor
      Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
        Ik zou een klein stukje van de bovenkant halen.
        Het veulen staat er heel mooi op. Fris kopke.. oortjes alert naar voren.

Enne Robby... dat heet gewoon de Kont van het paard hoor
        Ik moet hier oppassen op BD ben al eens bijna een koppeke kleiner gemaakt omdat ik zei dat een paard poten heeft.

Dus opnieuw voor mij Een stapje naar rechts zodanig dat je dat lekker kontje niet ziet
        Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Ik moet hier oppassen op BD ben al eens bijna een koppeke kleiner gemaakt omdat ik zei dat een paard poten heeft.

Dus opnieuw voor mij Een stapje naar rechts zodanig dat je dat lekker kontje niet ziet
          Robby BB
          bedankt voor de comments

een de benen van een paard poten noemen, hoe durft je

en ik geef u volledig gelijk, zonder kont was het beter geweest, maar ik vond hem nog voldoende goed om te posten

Comment

Voor mij hoeft er niks aan te veranderen. Mooi zoals ie is.
            Dit paardenhoofd (attentie hé Robby ) staat er heel mooi op.
            Groetjes

Comment

Geef mij de kont er maar bij hoor. Zonder die zou het hoofd zo in de lucht hangen. Nu zie
              je dat het hoofd bij een dier hoort.

Jammer dat je niet wat groter (900 pixels langste zijde) hebt laten zien.
              Compositie en belichting vind ik heel aangenaam.

Ik meen toch wel een wat bruinig/roze kleurzweem te zien (zie achtergrond). Het
              weghalen van deze algemene kleurzweem maakt de kleuren natuurlijker en laat het paard
              beter uitkomen tegen de achtergrond.

Ook had je er goed aan gedaan, na het verkleinen, nog na-verscherping (bijvoorbeeld met
              een hoogdoorlaat-filter) toe te passen. Dat zou een verdere verbetering zijn.

Bovenstaande suggesties zijn thuis uitgewerkt aan de hand van een download.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
                bedankt voor de comments

een de benen van een paard poten noemen, hoe durft je

en ik geef u volledig gelijk, zonder kont was het beter geweest, maar ik vond hem nog voldoende goed om te posten
                Voldoende. Meer dan voldoende
                Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  ........

Ook had je er goed aan gedaan, na het verkleinen, nog na-verscherping (bijvoorbeeld met

Moet het echt nog scherper
                  Je moet zien dat we het veulen nog kunnen strelen zonder ons pijn te doen
                  Robby BB

Comment

Geef mij de kont er maar bij hoor. Zonder die zou het hoofd zo in de lucht hangen. Nu zie
                    je dat het hoofd bij een dier hoort.

Jammer dat je niet wat groter (900 pixels langste zijde) hebt laten zien.
                    Compositie en belichting vind ik heel aangenaam.

Ik meen toch wel een wat bruinig/roze kleurzweem te zien (zie achtergrond). Het
                    weghalen van deze algemene kleurzweem maakt de kleuren natuurlijker en laat het paard
                    beter uitkomen tegen de achtergrond.

ik zie de kleurzweem op dit scherm ook (mijn lightroom-pc heeft een niet perfect gekalibreerd scherm).

ivm de 900px, ik maak er een gewoonte van dat te vergeten bij het exporteren en uploaden naar flickr , je kan wel op de foto klikken voor een grotere versie.

die hoogdoorlaatfilter , hoe doe je dat? ik gebruik lr, en als het moet ook photoshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
                      ... die hoogdoorlaatfilter , hoe doe je dat? ik gebruik lr, en als het moet ook photoshop
                      Ik gebruik PSE(9).

Maak een duplicaatlaag
                      Kies Filters -> Other -> High Pass
                      Stel de radius in tussen 5 en 10. Ik gebruik 7,5, lekker gemiddeld en prima af te zwakken
                      met de 'opacity' later.
                      Geef OK
                      Kies bij de blending mode (rechterkolom) voor een bepaald type licht (ik gebruik meestal
                      'hard light').
                      Met de 'Opacity-schuif' verminder je de dekkingsgraad tot je nog wel verscherping ziet
                      maar geen hinderlijke halovorming veroorzaakt.

Volop ruimte om hier je eigen instellingsvoorkeur te ontdekken.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Voor mij hoeft er niks aan te veranderen. Mooi zoals ie is.
                        Dit paardenhoofd (attentie hé Robby ) staat er heel mooi op.
                        Groetjes
                        Ter info: "paardenhoofd" staat niet in het Groene boekje en ook niet in den Dikke van Dale.
                        Daar staat een ander woord maar dat mag je op dit forum idd. niet gebruiken. Ik heb er ook al last mee gehad.
                        Mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Ter info: "paardenhoofd" staat niet in het Groene boekje en ook niet in den Dikke van Dale.
                          Daar staat een ander woord maar dat mag je op dit forum idd. niet gebruiken. Ik heb er ook al last mee gehad.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Waar het uiteindelijk hier om gaat is denk ik toch de foto!

Voor mij is het in ieder geval een hele mooie scherpe foto
                          Heb nog zoveel te leren

Comment

Ik gebruik PSE(9).

Maak een duplicaatlaag
                            Kies Filters -> Other -> High Pass
                            Stel de radius in tussen 5 en 10. Ik gebruik 7,5, lekker gemiddeld en prima af te zwakken.
                            Dat begrijp ik niet goed Plaatwerker. Ik ga in PS NOOIT hoger als 2, wat trouwens in heel wat tutorials zowat als het maximum beschouwd wordt. Hier en daar wordt ook wel een gewag gemaakt van 0,5 tot 3. Maar tussen 5 en 10 !?!? Of zou er zo een groot verschil zijn tussen PSE en PS . Leer nog altijd graag iets bij.
                            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dat begrijp ik niet goed Plaatwerker. Ik ga in PS NOOIT hoger als 2, wat trouwens in heel
                              wat tutorials zowat als het maximum beschouwd wordt. Hier en daar wordt ook wel een
                              gewag gemaakt van 0,5 tot 3. Maar tussen 5 en 10 !?!? Of zou er zo een groot verschil zijn
                              tussen PSE en PS . Leer nog altijd graag iets bij.
                              Groetjes
                              Ik heb maar een beperkte (ervarings)kennis van zaken op dit terrein.
                              Mijn benadering met 'tussen 5 en 10' heb ik eens gelezen maar ik kan niet goed meer
                              achterhalen waar dat was. Wel herinner ik mij dat je daarna juist uitstekend verder kon
                              afstemmen met de dekkingsgraad. Over het kenmerkend verschil op dit punt tussen PS en
                              PSE kan ik niets zeggen omdat ik niet beschik over PS.
                              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                              X