3 weken ijsland
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ijsland
Collapse
X
-
- 23 oktober 2011
-
Labels: Geen
-
-
Re: Ijsland
Welkom hier...
Vind deze foto's nogal....euh...donker...
Je bent precies fan van vignettering...
De derde is voor mij persoonlijk de betere van de drie. De waarschijnlijk machtig mooie waterval vind ik...euh...laat maar...
Misschien zijn er nog andere meningen...
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
-
De derde is heel sterk, vol sfeer en drama.
Bij de eerste is de lucht op een voor mij onverklaarbare manier uitgebrand op een stukje links en fractie rechts na. Hier had je iets moois kunnen maken door verschillende belichtingen te mengen via blending of HDR.
Bij de waterval zit het water goed, maar ontbreekt alle detail in de donkere delen.
Je hebt wel een oog voor fotografie maar de uitwerking / nabewerking kan volgens mij beter.
Dit is mijn mening en geen evangelie.
Luc
Comment
-
Voor mij de derde, maar ik denk dat ie veel mooier is (of zou moeten zijn) in kleur. Mijn buurman was vorige zomer in Ijsland en liet me tal van prachtige kleurenfoto's zien. Daarom vrees ik een beetje dat het landschap daar oneer aandoet door het in zw/w te tonen. Dat is althans mijn mening.
Ps vignettering kan ik in bepaalde foto's wel smaken, maar om die zomaar in elke foto toe te passen is voor mij een beetje van het goeie teveel.
Groetjes
Comment
-
ik volg hier ook zo een beetje iedereen.
Je derde is idd de beste
maar hij (en de 2e) is wel te klein: max 900 pixels aan de langste zijde en ongeveer 500 kb. Ook mag je je foto's in het midden van de pagina plaatsen, ze komen dan beter tot hun recht (via de knop "aanpassen", dan "meer opties" en dan het 5e symbooltje onder "lettertypen")
Je eerste foto is dan weer te groot.
plaats eens die derde in originele vorm (kleur enzo)
Ook had ik daar een klein stapje naar rechts gezet, zodat je echt in het midden van de brug staat.
dat verkeersbord stoort me niet (het staat daar nu eenmaal)
Comment
-
-
Mooie foto's, je wou de sfeer overbrengen door de bewerking, maar daar ging je een beetje te ver in denk ik.
Over het algemeen te donker, alleen de derde foto vind ik mooi licht.
De waterval is echt heel jammer, kon zoveel mooier zijn.
Ijsland... Het blijft een droom om naartoe te gaan!
Grtz, JelleCanon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
Comment
-
- 23 oktober 2011
-
bedankt voor de commentaar,
het zijn deze foto's die ik op posterformaat ga laten printen.
mocht wat opvallen, was men gedacht maar idd misschien toch wat overdreven.
Comment
Comment