Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abstractie 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Abstractie 2

Ik zal maar het jaar eindigen met wat abstracte werkjes deze heet : kleuren en lijnenspel.

Coolpix AW 100
    FL 25 mm
    BT : 1/30
    F : 4.8
    Iso : 160

1.

2.

3.

Last edited by Loeky; 2 januari 2012, 15:35. Reden: originele uitzicht

Re: Abstractie 2

Het idee van deze vind ik wel goed en het is mooi symmetrisch. Alleen vraag ik me af welke bewerkingen je hier hebt gedaan en of het origineel niet beter is.
    Ann
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

update geplaatst.

Nou het orignele zal je weinig aantrekkelijk vinden. Het is gewoon een mooi gekleurde vensterraam van buitenuit getrokken. De kleuren trokken me aan.
      Had wel in mijn achterhoofd om het verder te bewerken en te zien wat ik ervan kon maken.

Bewerkingen : helder, hooglichten, vervormen bol, en tenslotte filter fresco.
      Je kunt het ook door automatische tinten of kleuren heentrekken en dan heb je een andere kleur wat ook mooi is.
      Volgens mij kun je het nog verder bewerken. Maar ik bleef bij deze bewerkingen omdat ik het goed vond. En de fresco gaf het voor mij ietjes meer... artistiek bedoeld he.

Meer is het niet, ziezo de ingrediënten van de artiest ik kenbaar gemaakt.

Comment

Eerste is mooi, als een droom die wilt uitbreken, terwijl de tweede een kerstboom lijkt in
        zijn eigen gevangenis.

Comment

Loeky,
          jij maakt toch echt dingen die moeilijk te beoordelen zijn hoor. Als je in abstract gaat kun je daar absoluut heel mooie resultaten mee bereiken. Maar het is een genre waarbij je naargelang het gepresenteerde, je er voor bent...of er niet voor bent.
          Daar waar het al moeilijk is een foto te maken die in de smaak valt, ligt dit bij abstract nog een stuk moeilijker vanwege zijn genre. Ik zou je zeker aanraden, als dit je dada is om zeker eens inspiratie op te doen in SC Abstract & stilleven...daar zitten echte parels tussen.

Maar hier heb je dat toch mooi gedaan hoor !

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

ik vind het eigenlijk geen foto,
            meer een mooi kunstwerk, zoals iets van in de jaren 70 (ben de naam vergeten)
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Die vind ik ook moeilijk te beoordelen Loeky, geef mij dan maar de eerste. Grts.

Comment

ik heb jullie dan goed liggen op oudejaarsavond dan nog wel.

Nou alvast van harte dank voor jullie bijdrage hoor. En inderdaad is misschien een heel goed idee om mijn abstract werk bij de abstractiewerken te plaatsen. Maar ik weet niet of dat wel mag. Vorige keer had ik dat ook geprobeerd en dat viel een beetje in slecht aarde. Ik zal het dan zo oplossen wat ik in het vervolg zo abstract maak plaats ik in deze hoek.

@ Doudeke :
                een kerstboom lijkt in zijn eigen gevangenis
                Ik was verrast dat je dat zag. Want inderdaad achter die getinte ramen zat een kerstboom. Maar door de weerkaatsingen in het raam zie je dat heel moeilijk. Vandaar dat ik besloot er een grote kerstbal raam van te maken.

voor jou ook

Comment

Loeky,

ik hoop dat je me niet verkeerd begrepen hebt...heb niet gezegd dat jouw werken hier niet zouden mogen staan. (Wie zou ik wel zijn...) Heb gewoon gezegd dat je daar ideeën kunt opdoen.
                  Het is nog altijd topicstarter zelf die kiest waar hij plaatst.
                  Het is ook zo alvorens je beslist naar SC te gaan dat je toch al weet waar Abraham zijn mosterd haalt...zoniet ga je inderdaad teleurgesteld worden.
                  Enne in jouw geval wens ik je nog veel abstractjes toe...

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Wees gerust brombeer, ik heb het niet verkeerd begrepen hoor. Maar ik mag geen twee topics van dezelfde genre op twee verschillende plaatsen zetten.
                    Vandaar dat ik dat neerschreef. Dat de volgende daar zou gedeponeerd worden.

Bovendien, heb je gelijk om me daarop te wijzen, om daar eens mijn abstract werk eens te laten evalueren. Kom misschien terug.

Nog prettige eindejaarsfeesten. Wees maar gerust.

Comment

Nu je het origineel er bij gezet heb, kies ik uiteraard ook voor de eerste. Initieel dacht ik dat het voorwerp zelf ook zo'n bolvorm had en had ik niet door dat dat ook deel uitmaakte van de bewerkingen. Het is in elk geval een heel kunstig werk, maar iets minder mijn smaak.
                      Ann

Comment

Het is in elk geval een heel kunstig werk, maar iets minder mijn smaak.

Misschien vind je dit mooier ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          Het is in elk geval een heel kunstig werk, maar iets minder mijn smaak.

Misschien vind je dit mooier ?
                          Hou het maar bij je originele hoor. De bewerking ervan is goed en de rest is smaak en daar valt weinig zinnigs op te zeggen. En eigenlijk begin ik die eerste toch al liever te zien. De andere zijn inderdaad, zoals je zelf ook al aangaf, minder sprekend.
                          Ann

Comment

Voor mij de eerste.
                            Loeky, je mag niet 2 keer dezelfde foto ergens plaatsen, wat je wel mag is een andere foto van hetzelfde onderwerp plaatsen. Het is altijd moeilijk om in beoordeling aan reactie te geraken. Het lijkt zo wat het stiefkindje van BD te zijn. Met wat geluk vinden de "raadgevers" ook daar je foto. Er is al heel wat inkt ingekropen maar die hoekjes blijven pieken van onbeantwoorde posts. Daarom dat het hier zo aangenaam is
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                            X