Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Zeer mooi en er mag wel een andere kerstboom tussen,hoor,het breekt de eentonigheid(letterlijk bedoeld :de witte toon accentueert de blauwe).
Verder"geen kat" op straat ,waarschijnlijk in zeer vroege uurtjes geschoten.
Foto roept bij mij veel herinnerringen op ,maar dat is een lang verhaal..
@NoenkelMi: wat zou ik kunnen gedaan hebben om de foto nog scherper te krijgen?
Je hebt gelijk wat de linker dakrand betreft, zou de foto nog wat kunnen bijsnijden!
Alvast bedankt!
De foto is gemaakt rond 17u30 's avonds (maandagavond 26/12)
Het oud ventje op de hoek van het linkse gebouw ging echt niet vooruit
EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com
@NoenkelMi: wat zou ik kunnen gedaan hebben om de foto nog scherper te krijgen?
Je hebt gelijk wat de linker dakrand betreft, zou de foto nog wat kunnen bijsnijden!
je kan een iets kleiner diafragma gebruiken,
wanneer ik avond (of morgen ) foto's maak met m'n statief:
stel ik scherp met m'n liveview (5 of 10x vergroot);
gebruik ik m'n afstandsbediening (of bij gebrek daaraan: met timer op 2 seconden)
veel succes nog!
Voor zover ik weet zou je met F10 alles scherp moeten hebben op je foto.
Heb je je foto wel verscherpt na het verkleinen? Misschien heeft het hiermee iets te maken? Ziet de oorspronkelijke foto er scherp uit of niet?
Ik heb de foto niet verscherpt na het verkleinen.
Hoe doe je dat?
Ik heb de foto in Photoshop kleiner gemaakt en de gebouwen wat rechter gezet.
De oorspronkelijke foto ziet er voor mij wel scherp uit, het enige verschil met deze foto is dat deze als jpeg opgeslagen is, en ik niet voor de beste jpeg-kwaliteit gekozen heb om op het web te plaatsen.
Ik heb de foto niet verscherpt na het verkleinen.
Hoe doe je dat?
Ik heb de foto in Photoshop kleiner gemaakt en de gebouwen wat rechter gezet.
De oorspronkelijke foto ziet er voor mij wel scherp uit, het enige verschil met deze foto is dat deze als jpeg opgeslagen is, en ik niet voor de beste jpeg-kwaliteit gekozen heb om op het web te plaatsen.
Met PS(E) kun je nog verscherpen na het verkleinen, bvb via "onscherp masker". Zelf heb ik hier bitter weinig ervaring mee omdat ik altijd verklein via BDsizer (en heel soms via Lightroom). Als je verkleint via BDsizer, kun je "sharpen 10%" aanvinken. Zo worden je foto's automatisch verscherpt tijdens het verkleinen... Heel handig, vind ik.
Als je originele foto er scherp uit ziet, dan weet je nu van waar de onscherpte hier op BD komt: gewoon van het verkleinen zonder na-verscherpen...
Comment