Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee emmertjes water halen....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twee emmertjes water halen....

twee emmertjes pompen....

Update na tips van Eddy, ik zie nu pas hoe erg het was, hopelijk is het nu goed, Eddy? :-)

Last edited by Tigor; 28 december 2011, 16:25.
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Re: Twee emmertjes water halen....

Toff Gedaan, Mooie Foto, Echt Waar!
    Fotografie is mijn passie.

Comment

Deze foto is véél te grijs voor een zw/w.
      Kijk eens naar je histogram, daar kan je ook wat verbeteren.
      Er is serieuze verticale lensvertekening + tonvorming.
      't is goed bedoeld maar wat cru, sorry.
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

ik ga akkoord met Eddy,
        alhoewel het grijzige wel iets heeft, 't is meer een potloodtekening
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik ga mee met mijn voorgangers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Deze foto is véél te grijs voor een zw/w.
            Kijk eens naar je histogram, daar kan je ook wat verbeteren.
            Er is serieuze verticale lensvertekening + tonvorming.
            't is goed bedoeld maar wat cru, sorry.
            Mvg,
            Eddy
            Geen probleem Eddy, zo leer ik het hé... kan je mij uitleggen wat je bedoelt met de lensvervorming en de tonvorming? Ik zie dat niet
            De foto is een HDR die ik omgezet heb naar zwart-wit. Wat bedoel je met te grijs, moet er meer contrast in?

XDylan, bedankt voor je commentaar, het doet toch een beetje deugd als iemand het mooi vindt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
              Geen probleem Eddy, zo leer ik het hé... kan je mij uitleggen wat je bedoelt met de lensvervorming en de tonvorming? Ik zie dat niet
              De foto is een HDR die ik omgezet heb naar zwart-wit. Wat bedoel je met te grijs, moet er meer contrast in?

XDylan, bedankt voor je commentaar, het doet toch een beetje deugd als iemand het mooi vindt :-)
              Tof, met deze instelling zal je snel vordering maken.
              Als je de camera naar omhoog houdt, zoals hier, krijg je verticale perspectiefvertekening(de lijnen lopen naar binnen) Met de meeste software kan je dat corrigeren.
              Elke lens geeft vervorming en deze nogal veel, je lijnen staan bol, ook dat is te corrigeren met software. Google eens op internet en lees een paar artikels, deze zijn meestal goed geïllustreerd.
              Er mankeert idd. contrast om echt zw/w te zijn maar dat grijze heeft wel iets zoals Noenkel opmerkte.
              Veel succes,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Tof, met deze instelling zal je snel vordering maken.
                Als je de camera naar omhoog houdt, zoals hier, krijg je verticale perspectiefvertekening(de lijnen lopen naar binnen) Met de meeste software kan je dat corrigeren.
                Elke lens geeft vervorming en deze nogal veel, je lijnen staan bol, ook dat is te corrigeren met software. Google eens op internet en lees een paar artikels, deze zijn meestal goed geïllustreerd.
                Er mankeert idd. contrast om echt zw/w te zijn maar dat grijze heeft wel iets zoals Noenkel opmerkte.
                Veel succes,
                Eddy
                Bedankt, ga ik zeker doen!

Comment

Is een mooie foto maar zoals reeds door mijn voorgangers gezegd kan er nog een en ander beter, maar al doende leert men en niet opgeven.

Comment

Het contrast in de update is Idd veel beter,zoals Eddy vernoemt
                    krijg je mooie donkere tinten een zeer te smaken plaatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                      Is een mooie foto maar zoals reeds door mijn voorgangers gezegd kan er nog een en ander beter, maar al doende leert men en niet opgeven.
                      Vind je de update ook nog één en ander mankeren, wat kan ik dan nog verbeteren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                        Vind je de update ook nog één en ander mankeren, wat kan ik dan nog verbeteren?
                        De update is al een serieuze verbetering. Je hebt wat overdreven met je verticale correctie, de lijnen lopen nu wat naar buiten. Onze hersenen hebben liever dat ze iets naar binnen lopen omdat we dat zo gewoon zijn. Je hebt gemerkt dat bij verticale correctie je boven wat ruimte moet voorzien, anders kan het beeld er niet meer volledig op.
                        De bolvorming heb je er goed uitgekregen
                        Contrast is kwestie van goesting en persoonlijke smaak, dit moet je proberen(is per foto verschillend).
                        Je bent goed bezig, neem eens een nieuwe foto.
                        Mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

Comment

De update is al een serieuze verbetering. Je hebt wat overdreven met je verticale correctie, de lijnen lopen nu wat naar buiten. Onze hersenen hebben liever dat ze iets naar binnen lopen omdat we dat zo gewoon zijn. Je hebt gemerkt dat bij verticale correctie je boven wat ruimte moet voorzien, anders kan het beeld er niet meer volledig op.
                          De bolvorming heb je er goed uitgekregen
                          Contrast is kwestie van goesting en persoonlijke smaak, dit moet je proberen(is per foto verschillend).
                          Je bent goed bezig, neem eens een nieuwe foto.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Hé Eddy, bedankt om nog eens te komen kijken, bedankt voor de tips, ga er in de toekomst zeker rekening mee houden, de pomp staat een beetje ver van mijn huisje om er nog eens naartoe te gaan

Comment

Ik vind de foto
                            Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

Comment

Working...
                            X