Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muzikant 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: muzikant 2

    De derde Loeky Grts.

    Comment


    • #17
      Re: muzikant 2

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      @ Robbydorine : Vriendelijk van u dat u me even wilt helpen maar ik weet wat plaatwerker me vertellen wil en dat is toch het voornaamste. Bovendien weet ik tevens hoe ik de zaak zal aanpakken. Al zal het niet heel eenvoudig zijn maar niets is in deze wereld eenvoudig, het is gewoonweg een aanpak en die mag je niet schuwen.
      Als het me niet lukt weet ik zeker dat Plaatwerker het me niet kwalijk zal nemen. Het is een voorstel dat hij deed en ik begreep wat hij bedoelde. Dus zie ik hier geen probleem.

      Tevens bedankt aan allen voor hun bijdrage.
      Mogen we dan ook weten hoe je het ga doen? Wat je instellingen gaan zijn?
      Is ook eens interessant om te weten wat het exif gaat zijn voor we de foto's gaan zien.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #18
        Re: muzikant 2

        Ik weet niet waar je op uit bent Robbydorin maar ik dacht al als eerste instantie van tevoren scherp te stellen om de actiemoment goed vast te leggen en een statief te gebruiken om mijn werk te vergemakkelijken.
        Zo kan ik anticiperen op wat gaat komen. Bovendien kan ik ook nog mijn camera in continustand plaatsen. Maar zoals ik reeds zei, het zal wel moeilijk blijven.

        Comment


        • #19
          Re: muzikant 2

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Ik weet niet waar je op uit bent Robbydorin maar ik dacht al als eerste instantie van tevoren scherp te stellen om de actiemoment goed vast te leggen en een statief te gebruiken om mijn werk te vergemakkelijken.
          Zo kan ik anticiperen op wat gaat komen. Bovendien kan ik ook nog mijn camera in continustand plaatsen. Maar zoals ik reeds zei, het zal wel moeilijk blijven.
          Ik ben nergens op uit maar met de instellingen die je nu gebruikt hebt 1/40 gaat het je nooit niet lukken om die hand stil te krijgen. Die mannen staan nooit stil.
          Een statief gebruiken blokkeerd bewegingen, bewegingen die je nodig hebt om mee in interaktie te gaan met de bewegingen van de muziekant. Daarom is het ook niet mogelijk om op voorhand scherp te stellen omdat het hoofd zich beweegt.
          Bekijk ook hoeveel DOF je hebt.
          Met 180 mm en f7,1 heb je op 1m 7mm scherptediepte op 2m 3,2 cm op 3m 7,5 cm op 4m 13, 4 cm en op 5m 21 cm scherptediepte.
          Deze afstanden moet je dan bij benadering door 2 delen, waardoor je dan het aantal cm voor en na het focuspunt hebt waar de DOF van toepassing is. Zoals je ziet zijn dit zeer kleine marge's die je dan hebt, zeker bij een bewegend onderwerp bij een lange sluiterstijd.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #20
            Re: muzikant 2

            @ Loeky:

            Ik zou maar vertrouwen op een rappe autofocus en een soepel balhoofd op het statief.
            Muzikanten lijden niet allemaal aan de St-Vitusdans.

            De mens lijdt dikwijls 't meest
            door 't lijden dat hij vreest
            maar dat nooit op komt dagen.

            Oftewel,
            Laat je niet tegenhouden door verlammende bedenkingen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #21
              Re: muzikant 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              @ Loeky:

              Ik zou maar vertrouwen op een rappe autofocus en een soepel balhoofd op het statief.
              Muzikanten lijden niet allemaal aan de St-Vitusdans.

              De mens lijdt dikwijls 't meest
              door 't lijden dat hij vreest
              maar dat nooit op komt dagen.

              Oftewel,
              Laat je niet tegenhouden door verlammende bedenkingen.
              Maar daarmee heb je de beperkte DOF nog niet opgelost, die ik in mijn verlammende bedenkingen voorkomt. Alhoewel verlammend je zult met een statief in deze situatie meer verlamd zijn dan zonder.
              Een soepel balhoofd. Je kunt toch niet soepelder zijn, dan los in de hand.
              Je zou een statief voorstellen maar dan wel de camera laten bewegen met een soepel balhoofd. Wat is dan het nut van het statief? Geen enkel modellenfotograaf gebruikt een statief
              Aan de TS om zijn methode samen te stellen.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment

              Working...
              X