Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muzikant 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • muzikant 2

    Nikon D5000
    FL: 180 mm
    BT : 1/40
    F : 7.1
    iso : 200

    1.


    2.


    3.


    4.

    Last edited by Loeky; 6 december 2011, 08:50.

  • #2
    Re: muzikant 2

    Aha, de trompetviool.
    Zwaar om te spelen en dat zie je aan zijn gezicht.
    Niet een echt mooie klank maar wel lekker hard.

    Als je ook de strijkhand scherp wil hebben moet je langer luisteren. In de muziek zit veel
    herhaling dus je kan anticiperen. Het gaat om het moment van wisseling van op- naar
    afstrijken (niet andersom want dan kan de strijkhand te ver weg zijn). Dan heb je het
    moment dat de hand heel even stil staat. Dan moet je afdrukken.

    Ik zie wel enige overbelichting. Zat die al in het origineel of is die veroorzaakt door verdere bewerking?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: muzikant 2

      Dat zal ik nog eens uitproberen. Deze straatmuzikant komt geregeld in de straten tevoorschijn, dus zou het moeten lukken. Inderdaad de klank is niet zo mooi, wel interessant instrument.

      De overbelichting is te wijten aan het feit ik het beeld witter wou maken. Ziehier het meer originele (heb wat aangescherpt, gecropt), ik vond dat ie wat te grijs overkomt.

      Comment


      • #4
        Re: muzikant 2

        Goeiemorgen Loeky, ik denk ook dat uw update wat te grijs is nu, mss iets tussen de 2 zou voor mij beter zijn. Groetjes, Jean-Luc.

        Comment


        • #5
          Re: muzikant 2

          Hello Vosse,

          Bedankt, Vosse. Ook je goede raad opgevolgd, maar heb het voorzichtig aangepakt. Dus wat lichter gemaakt. Maar als het nog ietsjepitse bijmag hoor ik het wel. Dan blijf ik proberen totdat het staat zoals het zou moeten horen. Dan pas kan ik memoriseren en mijn andere muzikanten op correcte wijze aanpassen.

          Comment


          • #6
            Re: muzikant 2

            Laatste lijkt me goed en beter dan uw eerste straatmuzikant. Geen franjes maar een milde
            grimas om te schetteren, of te tetteren. Mooi.

            Comment


            • #7
              Re: muzikant 2

              Mooie straatfotografie
              Voorkeur foto 3 met het aangezicht van foto 1 (ik ben moeilijk eh)
              1 stap naar links en je had waarschijnlijk een neutralere BG
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: muzikant 2

                Ja, inderdaad, de ogen gericht naar mij. Deze straatmuzikant was echter nogal verlegen en durfde niet echt naar de lens kijken. Al mocht ik wel trekken hoor. Ik heb even gewacht totdat hij toch even naar mij keek, maar het probleem van de foto is dat ik hem wat te dichtbij getrokken heb en de muziekinstrumenten er niet helemaal op staan en met bewegingsfout van de handen die ik ook volgende keer moet proberen recht te trekken. Daarbij kan ik de ogen ook proberen in het oog houden. Al weet ik niet of ik beide tegelijkertijd zal kunnen. Maar het zal vast het proberen waard zijn. Alleen de muzikant zal misschien nog bedeesder worden vrees ik.
                Maar proberen zal ik alvast doen. Ziehierboven de straatmuzikant met ogen naar mij gericht. Deze had ook meer last van de zon komend van de linkerkant.

                Comment


                • #9
                  Re: muzikant 2

                  ga voor de derde uitvoering.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: muzikant 2

                    Waarom zou de strijkstok en de hand niet mogen in beweging zijn en daardoor onscherp zijn. Nu zie je dat hij aan het spelen is anders lijkt het of hij staat te poseren. Is wel een kwestie van smaak.
                    Voor mij de eerste foto. Door de overbelichting word er een hardheid aan de foto gegeven, dat zo een beetje het leven van een straatmuzikant illustreerd.
                    Van mij mag er mer scherpte op de ogen zijn.
                    1 of 02 stappen naar links en je had ook een mooie kijk op dit niet alledaags instrument.
                    Goede sfeer

                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: muzikant 2

                      voor mij de eerste
                      spijtig van die letters op de achtergrond
                      en die strijkhand mag idd bewegen
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: muzikant 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        ... en die strijkhand mag idd bewegen
                        Dat mag van mij ook.

                        Als je zuiver en begrijpend leest, zie je dat ik alleen een - uit eigen praktijk geboren -
                        advies geef hoe je ook de strijkhand scherp kunt krijgen.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: muzikant 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Dat mag van mij ook.

                          Als je zuiver en begrijpend leest, zie je dat ik alleen een - uit eigen praktijk geboren -
                          advies geef hoe je ook de strijkhand scherp kunt krijgen.
                          Ik ben van mening dat de strijkhand van een violist raar of zelden stilstaat. Heb zelf ook viool gespeeld.
                          Zou het niet gemakkelijker zijn om de sluitertijd te verkorten als je de strijkhand wil scherp hebben.
                          Deze mensen spelen improviserend, zodat je eigelijk nooit weet hoe ze hun stuk spelen en dat het dan moeilijk is om te weten wanneer ze hun hand stil houden.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: muzikant 2

                            @ Robbydorine : Vriendelijk van u dat u me even wilt helpen maar ik weet wat plaatwerker me vertellen wil en dat is toch het voornaamste. Bovendien weet ik tevens hoe ik de zaak zal aanpakken. Al zal het niet heel eenvoudig zijn maar niets is in deze wereld eenvoudig, het is gewoonweg een aanpak en die mag je niet schuwen.
                            Als het me niet lukt weet ik zeker dat Plaatwerker het me niet kwalijk zal nemen. Het is een voorstel dat hij deed en ik begreep wat hij bedoelde. Dus zie ik hier geen probleem.

                            Tevens bedankt aan allen voor hun bijdrage.

                            Comment


                            • #15
                              Re: muzikant 2

                              Geef mij de derde maar
                              Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

                              Comment

                              Working...
                              X