Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het bos daar staat een huisje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In het bos daar staat een huisje...

Camera Model: NIKON D3100
    Lens Focal Length: 24 mm
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: f/5.6
    ISO: 140

Last edited by IceTea90; 3 december 2011, 11:40.

Re: In het bos daar staat een huisje...

vind het huisje te mooi (proper, net,...) en te groot in verglijking met je titel. Ik had ergens een groot bos met een klein huisje erin verwacht
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Haha oke
      en over de foto zelf?

Comment

het huisje mocht iets meer gefocutst zijn, maar al bij al zeker geen slechte foto!
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          het huisje mocht iets meer gefocutst zijn, maar al bij al zeker geen slechte foto!
          En het huisje mag ook iets rechter staan. Soep eten zal daar nu lichte problemen geven.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Hoe bedoel jij precies rechter?
            Ik heb de foto recht gezet op de poten en de onderrand van het rechtse zijvlak van het hutje.
            bedankt voor de kritiek

Comment

mooi maar, een kringeltje rook uit de schoorsteen zou het compleet maken.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceTea90 Bekijk bericht
                Hoe bedoel jij precies rechter?
                Ik heb de foto recht gezet op de poten en de onderrand van het rechtse zijvlak van het hutje. ...
                Dat geloof ik en dat zie ik.

1
                Als ik echter een vrijecrop-selectie om het hutje heen trek (onderrand op daar waar jij
                hebt rechtgezet) dan helt de linkerrand van het hutje een heel klein beetje naar links en
                de rechterrand zelfde maar wel meer.
                2
                Onderrand van de voorkant staat keurig horizontaal. Die balk boven het tralievenster
                heeft een duidelijke helling. In de realiteit lopen ze parallel.

We hebben hier te maken met enerzijds de vluchtlijnen/verdwijnpunt (evenwijdige
                spoorrail komen op één punt aan de horizon) en een lichte perspectivische vertekening
                omdat de achterwand van de camera niet perfect loodrecht op het aardoppervlak stond.

Niet makkelijk - ook voor mij niet - om zoiets goed te corrigeren en grotendeels wellicht
                een kwestie van smaak, maar het kan wel.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Dat geloof ik en dat zie ik.

1
                  Als ik echter een vrijecrop-selectie om het hutje heen trek (onderrand op daar waar jij
                  hebt rechtgezet) dan helt de linkerrand van het hutje een heel klein beetje naar links en
                  de rechterrand zelfde maar wel meer.
                  2
                  Onderrand van de voorkant staat keurig horizontaal. Die balk boven het tralievenster
                  heeft een duidelijke helling. In de realiteit lopen ze parallel.

We hebben hier te maken met enerzijds de vluchtlijnen/verdwijnpunt (evenwijdige
                  spoorrail komen op één punt aan de horizon) en een lichte perspectivische vertekening
                  omdat de achterwand van de camera niet perfect loodrecht op het aardoppervlak stond.

Niet makkelijk - ook voor mij niet - om zoiets goed te corrigeren en grotendeels wellicht
                  een kwestie van smaak, maar het kan wel.
                  Bedankt voor de grondige uitleg maar hoe ik dat moet doen is voor mij nog Chinees, haha!

Comment

Working...
                  X