Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je foto is wat groot, max 900 langste zijde.
On topic, je ZW omzetting is niet goed, je wit moet wit zijn en hier is het nog grijs.
Stukje elleboog mist, tip , neem je foto iets groter dan kan je een mooie compo croppen, zeker als je zoals jij met de timerfunctie werkt "vermoed ik".
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
ik vind hier maar geen goede website voor foto te verkleinen!!! :-s zit op andere pc
zwart wit omzetting heb ik niet zelf gedaan, heb gewoon beeldstijl in monochroom gezet en croppen mogen we voor cursus niet :-) en niet met ontspanner gewerkt :-)
zwart wit omzetting heb ik niet zelf gedaan, heb gewoon beeldstijl in monochroom gezet en croppen mogen we voor cursus niet :-) en niet met ontspanner gewerkt :-)
Is dit geen zelfportret dan ?
En cursus , neen eerst goed leren mikken he , is normaal dat je niet mag croppen dan.
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
En zwart wit maken doet u best zoveel mogelijk manueel.
Indien u dit niet doet, kunt u de omzetting later nog steeds beetje bijwerken door met de curves / contrast te spelen in photoshop.
neenee het is geen zelfportret het is mijn nicht :-)
zelfportret moet ik ook nog maken. ja en omzettingen mogen we niet op pc doen dus daarom beeldstijl op monochroom gezet
Wel dan kunnen we enkel over compo schrijven hé.
Ik denk dat doffe ogen eigen is aan monochroom dan ?
Maar kijk eens naar haar positie..............bij mij lijkt ze een beetje voorover te vallen, staat je foto recht ?
mvg Bruno D.G.
ik vind hier maar geen goede website voor foto te verkleinen!!! :-s zit op andere pc
Verkleinen moet je zelf doen. Dan heb je er controle over. Verkleinen geeft
scherpteverlies en dat moet je compenseren. Voor dat verscherpen zin er verschillende
methodes. Ook dat kan je beter zelf regelen. Daarna pas uploaden naar de
plaatjesparkeerplaats en van daar pas naar BD.
zelfportret moet ik ook nog maken. ja en omzettingen mogen we niet op pc doen dus daarom beeldstijl op monochroom gezet
Dan vind ik het helemaal geen slechte prestatie. De compositie zou weliswaar nog beter
kunnen maar het histogram ziet er heel behoorlijk uit.
Wel dan kunnen we enkel over compo schrijven hé.
Ik denk dat doffe ogen eigen is aan monochroom dan ?
Maar kijk eens naar haar positie..............bij mij lijkt ze een beetje voorover te vallen, staat je foto recht ?
Doffe ogen?
De lichtjes zitten er in.
Ik denk eerder dat de foto wat verscherping kan gebruiken.
Naar mijn idee staat de foto recht (zie achtergrond) maar mensen die tegen bebouwing
moeten staan, hebben de neiging hun hoofd vrij te houden. Daardoor lijkt het dat ze
voorover komen.
Naar mijn idee staat de foto recht (zie achtergrond) maar mensen die tegen bebouwing
moeten staan, hebben de neiging hun hoofd vrij te houden. Daardoor lijkt het dat ze
voorover komen.
Hey plaatwerker, bedankt dit wist ik niet.
Weer iets bijgeleerd.
Klinkt logisch als je het zegt maar zelf nooit zo bekeken
mvg Bruno D.G.
bedankt voor de reacties.
de foto verscherpen kan dat ook met een simpel schuifknopje zodat je niet al teveel merkt in de eigenschappen? :-) stout e :-)
voor de rest inleverbaar als portret met neutrale achtergrond of echt niet?
bedankt voor de reacties.
de foto verscherpen kan dat ook met een simpel schuifknopje zodat je niet al teveel merkt in de eigenschappen? :-) stout e :-)
voor de rest inleverbaar als portret met neutrale achtergrond of echt niet?
Als je in RAW werkt zie je dat niet na het exporteren naar JPG, Let wel dat de datum en tijd in de EXIF overeenkomen met de deze van je JPG bestand.
twas niet in raw genomen dus... :-) maarja foefelen mag ni e :-)
Vloeken ook niet ;-)
Tot nu toe speel ik het wel eerlijk, maar heb er ook al over nagedacht.
P.S. Als ik monochroom neem (direct uit de camera dus), zet ik de witbalans op 2500°K en het contrast op +4, maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze om het zwart nog zwarter te maken.
Spotmeting op T-shirt en wat overbelichten? Krijg je misschien minder grijs?
Profs spreek me tegen!
Newbie zijnde geef ik ook graag ene mening, stoor je niet aan mijn commentaar maar help mij opbouwen!
Spotmeting op T-shirt en wat overbelichten? Krijg je misschien minder grijs?
Profs spreek me tegen!
Spotmeting is zeker niet verkeerd.
Nog belangrijker is om voor/tijdens de opname op het monitorretje van de camera naar het
histogram te kijken. En ook na de opname even het histogram van de foto te bekijken (en
dan weer opnieuw aan de slag gaan).
Comment