Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer succes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• meer succes?

een tweede portretfoto
    wat vinden jullie van deze?
    kijken is reageren :-)

Last edited by magietje; 15 november 2011, 20:01.

Re: meer succes?

Je foto is wat groot, max 900 langste zijde.
    On topic, je ZW omzetting is niet goed, je wit moet wit zijn en hier is het nog grijs.
    Stukje elleboog mist, tip , neem je foto iets groter dan kan je een mooie compo croppen, zeker als je zoals jij met de timerfunctie werkt "vermoed ik".
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

ik vind hier maar geen goede website voor foto te verkleinen!!! :-s zit op andere pc

zwart wit omzetting heb ik niet zelf gedaan, heb gewoon beeldstijl in monochroom gezet en croppen mogen we voor cursus niet :-) en niet met ontspanner gewerkt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
        zwart wit omzetting heb ik niet zelf gedaan, heb gewoon beeldstijl in monochroom gezet en croppen mogen we voor cursus niet :-) en niet met ontspanner gewerkt :-)
        Is dit geen zelfportret dan ?
        En cursus , neen eerst goed leren mikken he , is normaal dat je niet mag croppen dan.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

ik vind hier maar geen goede website voor foto te verkleinen!!!
          http://www.obviousidea.com/nl/windows-software/light-image-resizer/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_ter m=picasa&utm_content=education

En zwart wit maken doet u best zoveel mogelijk manueel.
          Indien u dit niet doet, kunt u de omzetting later nog steeds beetje bijwerken door met de curves / contrast te spelen in photoshop.

Groetjes
          Wyffels

Comment

neenee het is geen zelfportret het is mijn nicht :-)
            zelfportret moet ik ook nog maken. ja en omzettingen mogen we niet op pc doen dus daarom beeldstijl op monochroom gezet

Comment

Wel dan kunnen we enkel over compo schrijven hé.
              Ik denk dat doffe ogen eigen is aan monochroom dan ?
              Maar kijk eens naar haar positie..............bij mij lijkt ze een beetje voorover te vallen, staat je foto recht ?
              mvg Bruno D.G.

Comment

ik vind hier maar geen goede website voor foto te verkleinen!!! :-s zit op andere pc

Verkleinen moet je zelf doen. Dan heb je er controle over. Verkleinen geeft
                scherpteverlies en dat moet je compenseren. Voor dat verscherpen zin er verschillende
                methodes. Ook dat kan je beter zelf regelen. Daarna pas uploaden naar de
                plaatjesparkeerplaats en van daar pas naar BD.

zelfportret moet ik ook nog maken. ja en omzettingen mogen we niet op pc doen dus daarom beeldstijl op monochroom gezet
                Dan vind ik het helemaal geen slechte prestatie. De compositie zou weliswaar nog beter
                kunnen maar het histogram ziet er heel behoorlijk uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                Wel dan kunnen we enkel over compo schrijven hé.
                Ik denk dat doffe ogen eigen is aan monochroom dan ?
                Maar kijk eens naar haar positie..............bij mij lijkt ze een beetje voorover te vallen, staat je foto recht ?
                Doffe ogen?
                De lichtjes zitten er in.
                Ik denk eerder dat de foto wat verscherping kan gebruiken.
                Naar mijn idee staat de foto recht (zie achtergrond) maar mensen die tegen bebouwing
                moeten staan, hebben de neiging hun hoofd vrij te houden. Daardoor lijkt het dat ze
                voorover komen.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Naar mijn idee staat de foto recht (zie achtergrond) maar mensen die tegen bebouwing
                  moeten staan, hebben de neiging hun hoofd vrij te houden. Daardoor lijkt het dat ze
                  voorover komen.
                  Hey plaatwerker, bedankt dit wist ik niet.
                  Weer iets bijgeleerd.
                  Klinkt logisch als je het zegt maar zelf nooit zo bekeken
                  mvg Bruno D.G.

Comment

bedankt voor de reacties.
                    de foto verscherpen kan dat ook met een simpel schuifknopje zodat je niet al teveel merkt in de eigenschappen? :-) stout e :-)

voor de rest inleverbaar als portret met neutrale achtergrond of echt niet?

Comment

bedankt voor de reacties.
                      de foto verscherpen kan dat ook met een simpel schuifknopje zodat je niet al teveel merkt in de eigenschappen? :-) stout e :-)

voor de rest inleverbaar als portret met neutrale achtergrond of echt niet?
                      Als je in RAW werkt zie je dat niet na het exporteren naar JPG, Let wel dat de datum en tijd in de EXIF overeenkomen met de deze van je JPG bestand.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

Comment

twas niet in raw genomen dus... :-) maarja foefelen mag ni e :-)

Comment

twas niet in raw genomen dus... :-) maarja foefelen mag ni e :-)
                          Vloeken ook niet ;-)

Tot nu toe speel ik het wel eerlijk, maar heb er ook al over nagedacht.

P.S. Als ik monochroom neem (direct uit de camera dus), zet ik de witbalans op 2500°K en het contrast op +4, maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze om het zwart nog zwarter te maken.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Spotmeting op T-shirt en wat overbelichten? Krijg je misschien minder grijs?
                            Profs spreek me tegen!
                            Newbie zijnde geef ik ook graag ene mening, stoor je niet aan mijn commentaar maar help mij opbouwen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jomme Bekijk bericht
                              Spotmeting op T-shirt en wat overbelichten? Krijg je misschien minder grijs?
                              Profs spreek me tegen!
                              Spotmeting is zeker niet verkeerd.

Nog belangrijker is om voor/tijdens de opname op het monitorretje van de camera naar het
                              histogram te kijken. En ook na de opname even het histogram van de foto te bekijken (en
                              dan weer opnieuw aan de slag gaan).
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                              X