Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
IK vermoed dat dit een sterke crop is?
daardoor krijg je ruis en wat onscherpte.
Ik denk dat de originele foto zeer scherp is maar dan de visser aan de kleine kant.
Ook had ik de visser en zijn hengels liever iets meer naar links gezien op 1/3e.
mvg Bruno
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Mooi sfeerbeeld maar helaas wat onscherp en veel ruis.
Ik merk in je exif dat je op F5,6 geschoten hebt. In zou voor dergelijke fotografie m'n diafragma verkleinen naar F8 - F11. Je sluitertijd zal hierdoor wel toenemen, dus statief gebruiken. Op deze manier kan je haarscherpe beelden krijgen.
Inzake compo zou ik de visser en z'n hengels iets meer rechts in het beeld zetten (ongeveer op de 1/3 lijn. Dit zal het beeld versterken.
Als de mist opgetrokken is, er terug op uittrekken en statief niet vergeten
Groetjes,
Rudy
Last edited by RudyP; 11 november 2011, 18:00.
Reden: typfout...
In zou voor dergelijke fotografie m'n diafragma verkleinen naar F8 - F11. Je sluitertijd zal hierdoor wel toenemen, dus statief gebruiken. Op deze manier kan je haarscherpe beelden krijgen.
Comment