Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Iemand hier die het kasteel goed kent ? Ik zie nl. dat de toren erg scheef staat, maar het is mogelijk bij dergelijk door water omgeven bouwsels dat die in werkelijkheid ook scheef staat. Is duidelijk te zien aan de hoek die de echte toren maakt met de weerspiegeling van de toren in het water.
Maar zoals gezegd ik ken het kasteel niet, kan dus de werkelijke toestand zijn !?
Groetjes
Iemand hier die het kasteel goed kent ? Ik zie nl. dat de toren erg scheef staat, maar het is mogelijk bij dergelijk door water omgeven bouwsels dat die in werkelijkheid ook scheef staat. Is duidelijk te zien aan de hoek die de echte toren maakt met de weerspiegeling van de toren in het water.
Maar zoals gezegd ik ken het kasteel niet, kan dus de werkelijke toestand zijn !?
Groetjes
Djivan, ten eerste ken ik het kasteel, maar dat doet eigenlijk niet ter zake. De weerspiegeling van de toren in het water is perfect. ( Verticale lijn trekken ) Wat er wel is, is een fout met het perspectief.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Djivan, ten eerste ken ik het kasteel, maar dat doet eigenlijk niet ter zake. De weerspiegeling van de toren in het water is perfect. ( Verticale lijn trekken ) Wat er wel is, is een fout met het perspectief.
Heb me waarschijnlijk een beetje verkeerd uitgedrukt dan. Die perspectiefvertekening is ook rechts duidelijk te zien. Zou al moeten lukken dat de linkse kant naar links en de rechtse naar rechts verzakt hé . Nu ja, ik verschiet van niks meer hoor..... .
Groetjes
Zou al moeten lukken dat de linkse kant naar links en de rechtse naar rechts verzakt hé . Nu ja, ik verschiet van niks meer hoor..... .
Groetjes
Door verkeerd gebruik van software kan je zulke dingen wel héél makkelijk bekomen, nietwaar? Het ene proberen goed te maken en iets anders uit het oog verliezen.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Eventueel had je met een stand formaat wel de weerspiegeling er volledig opgekregen. De struiken links zou ik persoonlijk zelfs wegcroppen. Maar wel een mooie kleuren en herfstgevoel.
Ann
die weerspiegeling werd al genoemd...valt nu zeker op omdat ze er net niet helemaal opstaan. Als het kasteel je onderwerp is (in zijn omgeving), dan staan die struiken wel serieus in de weg omdat ze de helft van het kasteel verbergen. ipv een stap achteruit, een betere plek zoeken.
Afgezien van de lenscorrectie toch een mooi beeld Persoonlijk zou ik het contrast en de groensaturatie wat optrekken,
Volgende keer een manchete meenemen
Comment