Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel te vorselaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kasteel te vorselaar

Mooie foto. ik ben er al eens voorbij gewandeld maar had toen geen cam bij. Is volgens mij niet gemakelijk om het beter te kunnen vastleggen.

Groeten
    Groetjes, Herman.
    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

Comment

Iemand hier die het kasteel goed kent ? Ik zie nl. dat de toren erg scheef staat, maar het is mogelijk bij dergelijk door water omgeven bouwsels dat die in werkelijkheid ook scheef staat. Is duidelijk te zien aan de hoek die de echte toren maakt met de weerspiegeling van de toren in het water.
      Maar zoals gezegd ik ken het kasteel niet, kan dus de werkelijke toestand zijn !?
      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Iemand hier die het kasteel goed kent ? Ik zie nl. dat de toren erg scheef staat, maar het is mogelijk bij dergelijk door water omgeven bouwsels dat die in werkelijkheid ook scheef staat. Is duidelijk te zien aan de hoek die de echte toren maakt met de weerspiegeling van de toren in het water.
        Maar zoals gezegd ik ken het kasteel niet, kan dus de werkelijke toestand zijn !?
        Groetjes
        Djivan, ten eerste ken ik het kasteel, maar dat doet eigenlijk niet ter zake. De weerspiegeling van de toren in het water is perfect. ( Verticale lijn trekken ) Wat er wel is, is een fout met het perspectief.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Djivan, ten eerste ken ik het kasteel, maar dat doet eigenlijk niet ter zake. De weerspiegeling van de toren in het water is perfect. ( Verticale lijn trekken ) Wat er wel is, is een fout met het perspectief.
          Heb me waarschijnlijk een beetje verkeerd uitgedrukt dan. Die perspectiefvertekening is ook rechts duidelijk te zien. Zou al moeten lukken dat de linkse kant naar links en de rechtse naar rechts verzakt hé . Nu ja, ik verschiet van niks meer hoor..... .
          Groetjes

Comment

Ik vind het een mooie shot Rosie
            mvg jako
            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Zou al moeten lukken dat de linkse kant naar links en de rechtse naar rechts verzakt hé . Nu ja, ik verschiet van niks meer hoor..... .
              Groetjes
              Door verkeerd gebruik van software kan je zulke dingen wel héél makkelijk bekomen, nietwaar? Het ene proberen goed te maken en iets anders uit het oog verliezen.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

nogmaals iedereen bedankt voor jullie reacties
                Ook Heylo en Djivan voor jullie opmerkingen, nu zie ik dat ook,
                Groetjes Rosie
                Last edited by rosie; 11 november 2011, 10:14.
                GROETJES ROSIE
                Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Eventueel had je met een stand formaat wel de weerspiegeling er volledig opgekregen. De struiken links zou ik persoonlijk zelfs wegcroppen. Maar wel een mooie kleuren en herfstgevoel.
                  Ann
                  Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

die weerspiegeling werd al genoemd...valt nu zeker op omdat ze er net niet helemaal opstaan. Als het kasteel je onderwerp is (in zijn omgeving), dan staan die struiken wel serieus in de weg omdat ze de helft van het kasteel verbergen. ipv een stap achteruit, een betere plek zoeken.
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Afgezien van de lenscorrectie toch een mooi beeld Persoonlijk zou ik het contrast en de groensaturatie wat optrekken,
                      Volgende keer een manchete meenemen
                      Photography is an art of observation.

Comment

Working...
                      X