Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een laatste shoot met mijn dochter voor haar vertrek naar Dublin,de opdracht: portretten met bestaand licht
hartelijk bedankt voor het kijken en de comments, Grtjes Francine
Deze ruimte heb ik bewust daar gelaten,ik wou haar een beetje in de omgeving plaatsen,ik weet dat het geen compo is volgens de regels maar juist dat intrigeerde mij in dit beeld,bedankt voor je comment hoor, Grtjes Francine
De dochter kijkt precies al uit naar het verblijf in Dublin ...
Mooi gebruik gemaakt van het bestaande licht en compo is voor mij ok. Misschien enkel nog wat croppen bovenaan totdat net het scherpe gedeelte van de bovenkant eraf is ? 't Is maar een suggestie van mijn kant.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
ik vind het erg mooi met deze lichtinval, maar toch ondanks je info ben ik voorstander van het croppen bovenaan. Nu gaat deze bovenkant lopen met aandacht die enkel naar je model zou mogen uitgaan! ze verdient het!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Wat een knappe belichting met dat zonlicht en je dochter heeft een mooie uitstraling en dat maakt de foto helemaal af.
Ben het wel eens met de bovenkant, die hoeft er voor mij ook niet echt bij.
Ann
Wat een knappe belichting met dat zonlicht en je dochter heeft een mooie uitstraling en dat maakt de foto helemaal af.
Ben het wel eens met de bovenkant, die hoeft er voor mij ook niet echt bij.
Ann
Vol me eens
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Pracht van en dochter en dito licht, moet mij bij de meerderheidd aansluiten in verband met het croppen, voorkeur naar vierkante uitsnede, maar het is natuurlijk u die beslist.
Renée
Prima scherpte en DOF, vind ook dat er bovenaan een stukje af mag.
Het contrast tussen het licht op het gezicht en het donkere (zwarte) haar is wel erg hoog, er zit geen doortekening meer in het haar (dichtlopen), maar misschien was dat ook de bedoeling.
Goede scherpte, wat ik hier niet dikwijls kan zeggen.
Bovenaan zou ik niet croppen maar wel het scherpe deel een beetje onscherper maken.
Ik zou ook de foto iets donkerder maken wat het contrast ten goede zal komen en de sfeer van het gewelf beter weergeven. De uitgebrande delen gaan dan ook niet zo opvallen want nu is het voor mij een beetje te.
Kader rond en tegen de muur.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment