Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wanneer er veel wit in je compo zit altijd wat overbelichten dan heb je geen last van het grauwe wit. Hetzelfde met foto's in de sneeuw.
Mooie compo's, maar mis scherpte.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Wanneer er veel wit in je compo zit altijd wat overbelichten dan heb je geen last van het grauwe wit. Hetzelfde met foto's in de sneeuw.
Mooie compo's, maar mis scherpte.
Robby BB
Waar mis je de scherpte dan want die is wel duidelijk aanwezig in mijn ogen dan he
Ps. deze foto is niet overbelicht check de curves en levels maar
Waar mis je de scherpte dan want die is wel duidelijk aanwezig in mijn ogen dan he
Ps. deze foto is niet overbelicht check de curves en levels maar
In de update zijn de ogen wel scherper ik denk niet dat je dat kunt weerleggen.
Ik heb nergens gezegd dat je foto's overbelicht. Ik heb gezegd dat je moet overbelichten om de grauwe kleur weg te krijgen. Een camera aanziet een wit vlak als een bron van veel licht, daardoor gaat hij dat compenseren met een grauwe kleur tot gevolg. Als je nu overbelicht dan gaat de camera dat ook compenseren maar dan heb je die grauwe kleur niet.
Robby BB
In de update zijn de ogen wel scherper ik denk niet dat je dat kunt weerleggen.
Ik heb nergens gezegd dat je foto's overbelicht. Ik heb gezegd dat je moet overbelichten om de grauwe kleur weg te krijgen. Een camera aanziet een wit vlak als een bron van veel licht, daardoor gaat hij dat compenseren met een grauwe kleur tot gevolg. Als je nu overbelicht dan gaat de camera dat ook compenseren maar dan heb je die grauwe kleur niet.
Robby BB
Ik heb de update plaatselijk verscherpt en de drempel van het zwartste punt en het witst punt vastgesteld.
De eerste foto is origineel en de update is de bewerkte versie daarvan.
Je verliest door de ruisonderdrukking wel details
Geef mij maar zonder ruiscorrectie, ruis die mij eigelijk niet opvalt door de structuur in de snavel
Robby BB
Voor mij: stukken beter en het verlies in detail is minimaal.
Dat geringe verlies kan je uitstekend compenseren met een (bescheiden) hoogdoorlaatverscherping.
Hier thuis zo ik op deze wijze geen verschil meer in detaillering in het verenpak.
Dat geringe verlies kan je uitstekend compenseren met een (bescheiden) hoogdoorlaatverscherping.
Hier thuis zo ik op deze wijze geen verschil meer in detaillering in het verenpak.
En dat dit eenvoudig kan met de instellingen van je toestel.
Iedere bewerking lijd tot kwaliteitsverlies. Ook minimaal is een verlies, dat zich wreekt bij het uitvergroten of bij het verkleinen van het bestand voor bv het plaatsen op BD
Robby BB
Hier boven staan nu subtiele verscherpte foto bij
robbydorine
ga hier ook wel in mee met je verhaal het is gewoon overduidelijk dat je verlies hebt iedere keer je een foto bewerkt.
het is dan ook beter i.p.v JPG / Raw te gaan fotograferen dan heb je minimaal/ geen verlies als je hem omzet naar jpg.
ga hier ook wel in mee met je verhaal het is gewoon overduidelijk dat je verlies hebt iedere keer je een foto bewerkt.
het is dan ook beter i.p.v JPG / Raw te gaan fotograferen dan heb je minimaal/ geen verlies als je hem omzet naar jpg.
Wat betreft raw heb je gelijk maar dat er geen of minimaal verlies is bij de omzetting klopt niet. Bekijk een raw bestand en bekijk na de omzetting het jpeg bestand. Waar denk je dat het verschil naartoe is. Niet in de foto, gewoon verdwenen. Maar inderdaad met raw heb je veel meer mogelijkheden zonder verlies van bestand.
Robby BB
Comment