Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time flies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Time flies

Al een tijdje heb ik een klok die het vraagt om op de foto gezet te worden.
    TIME FLIES is de tekst op de klok. Ook nog gedacht over titels als Vervaging van tijd / verleden.

Wat vinden jullie van dit 'idee'? Alvast bedankt!
    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Re: Time flies

goed idee
    goeie compo (alhoewel ik liever de "time flies" er volledig op had willen zien)
    maar niet scherp genoeg
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Een heel leuk idee! Uitvoering kon wel wat beter. De scherptediepte is mi veel te klein, waardoor je het woord flies bijna niet meer kan lezen. Ook zou het woord Time er volledig op mogen. Heeft de klok een secondewijzer? Dan zou het misschien nog een leuk idee kunnen zijn om een lange sluitertijd te gebruiken waarbij de secondewijzer passeert, zodat deze een vage omtrek creëert. Dit belichaamt de spreuk (Time flies) nog beter.

Grtz, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Doet me denken aan de passer van iemand die het cirkelen opgegeven heeft en zich een
        boterham is gaan eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          goed idee
          goeie compo (alhoewel ik liever de "time flies" er volledig op had willen zien)
          maar niet scherp genoeg
          Hoe kan ik de scherpte opvoeren? Andere focus-stand? Kleiner diafragma? Ander scherpstelpunt?

Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
          Een heel leuk idee! Uitvoering kon wel wat beter. De scherptediepte is mi veel te klein, waardoor je het woord flies bijna niet meer kan lezen. Ook zou het woord Time er volledig op mogen. Heeft de klok een secondewijzer? Dan zou het misschien nog een leuk idee kunnen zijn om een lange sluitertijd te gebruiken waarbij de secondewijzer passeert, zodat deze een vage omtrek creëert. Dit belichaamt de spreuk (Time flies) nog beter.

Grtz, Jelle
          Nee, de secondewijzer ontbreekt. Ik zou eventueel wel kunnen proberen de sluitertijd goed hoog te gooien en in het donker de foto te maken (en dus de beweging van de minutenwijzer er op krijgen).
          Ik zal het binnenkort sowieso nog eens overdoen met een grotere scherptediepte!

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Doet me denken aan de passer van iemand die het cirkelen opgegeven heeft en zich een boterham is gaan eten.
          Nu je het zegt is de gelijkenis inderdaad treffend! Leuk opgemerkt

Bedankt voor de reacties! Ik ga kijken wat ik er mee kan!
          Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
            Hoe kan ik de scherpte opvoeren? Andere focus-stand? Kleiner diafragma? Ander scherpstelpunt?
            idd, eens F11 ipv F9 proberen bvb (of nog een hoger getal)
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
            X