Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sara

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sara

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Dat had ik al door
    Maar ik ben er niet verder op ingegaan omdat eerder al gebleken is dat bepaalde mensen gewoon hun idee over iets hebben, denken dat anderen per definitie mis zijn als ze niet dezelfde mening hebben (en dit op meesterlijk kleinerende wijze duidelijk maken), en menen de les te moeten lezen wegens zichzelf heel wat wanend. Discussies zijn bijna onmogelijk, zelfs wanneer iets zwart op wit bevestigd wordt...

Ik weet niet van waar je bent, maar indien niet al te ver uit mijn buurt... welkom om eens mijn 70-200mm f/2.8 te proberen (in mijn bijzijn natuurlijk )

mvg,
    Bart
    Met een exif of een exif in de foto zouden we weten hoe de foto is genomen en ik ben ook niet op de hoogte van het matriaal dat de TS in haar bezit heeft. Ik ben niet herlderziend.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Vind het geplaatste origineel beter.
      Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Met een exif of een exif in de foto zouden we weten hoe de foto is genomen en ik ben ook niet op de hoogte van het matriaal dat de TS in haar bezit heeft. Ik ben niet herlderziend.
        Robby BB
        Dat laatste zal niemand u aanrekenen, zo lang u maar helder denkt en schrijft.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Dat laatste zal niemand u aanrekenen, zo lang u maar helder denkt en schrijft.
          Ik wist niet dat dit een vereiste was hier op BD want anders kunnen ze BD direkt sluiten
          Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door youngphotographer Bekijk bericht
            geplaatst !!
            Dit smaakt mij beter dan de eerste plaatsing.

Een lichte hoogdoorlaatverscherping kan nog wat toevoegen.
            Wordt alsjeblieft voorzichtig met het 'bewerken' van een foto. Alleen het hoogstnood-
            zakelijke doen: Rechtzetten, eventueel een perspectiefcorrectie, kijken naar het
            histogram, eventueel de witbalans aanpassen, op maat brengen (900 pixels) en ten finale
            verscherpen. De verleiding is groot om alle 'speeltjes' uit een programma te gaan
            gebruiken. Maar blijf er liever zoveel mogelijk van af.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Ik wist niet dat dit een vereiste was hier op BD want anders kunnen ze BD direkt sluiten
              Robby BB
              Gefeliciteerd! U heeft de hoofdprijs gewonnen in de wedstrijd voor pedanterie.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Gefeliciteerd! U heeft de hoofdprijs gewonnen in de wedstrijd voor pedanterie.
                Bedankt, maar ik was verbaasd dat jij toen in de jury zat
                Robby BB

Comment

Dit smaakt mij beter dan de eerste plaatsing.

Een lichte hoogdoorlaatverscherping kan nog wat toevoegen.
                  Wordt alsjeblieft voorzichtig met het 'bewerken' van een foto. Alleen het hoogstnood-
                  zakelijke doen: Rechtzetten, eventueel een perspectiefcorrectie, kijken naar het
                  histogram, eventueel de witbalans aanpassen, op maat brengen (900 pixels) en ten finale
                  verscherpen. De verleiding is groot om alle 'speeltjes' uit een programma te gaan
                  gebruiken. Maar blijf er liever zoveel mogelijk van af.
                  Ik volg je visie op het bewerken compleet! Hopelijk word ik een zo danig goede fotograaf dat croppen en misschien wat z/w bewerking de enige tools worden die ik hoef te gebruiken... Nu test ik eigenlijk puur voor de fun even uit wat Photoshop allemaal biedt... euh, en als complete beginneling weet ik absoluut niet wat je bedoelt met hoogdoorlaatverscherping, sorry
                  Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door youngphotographer Bekijk bericht
                    Ik volg je visie op het bewerken compleet! Hopelijk word ik een zo danig goede fotograaf dat croppen en misschien wat z/w bewerking de enige tools worden die ik hoef te gebruiken... Nu test ik eigenlijk puur voor de fun even uit wat Photoshop allemaal biedt... euh, en als complete beginneling weet ik absoluut niet wat je bedoelt met hoogdoorlaatverscherping, sorry
                    Ik stuur je wel even een PB over die verscherpingsmethode.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

vind de tweede veel beter.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                      X