Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mastodonten in de morgenmist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mastodonten in de morgenmist

Van mij stoort die paal niet, er staan nog veel palen op hé, moeilijk om een ander standpunt in te nemen. Hij mag zo blijven van mij. Grt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Wat is uw standpunt met betrekking tot een horizon?
      Ik begrijp de vraag niet goed. Bedoel je de compositie van deze foto? Als ik de vraag letterlijk neem is mijn antwoord dat een horizon ofwel op 1/3 of 2/3 van de foto ligt.

Qua lijnenspel en eyecatcher kan ik deze foto appreciëren. Onderaan de 2 vangrails en de schutting die mooi gelijklopen naar boven, mijn blik die getrokken word naar de lichtste glasramen, dan word mijn blik gestopt door die dikke afgesneden lantaarnpaal om dan verder te glijden naar de herhaling van 3 kleiner wordende lantaarnpalen en het gebouw dat in de mist vervaagd. Het is een foto die zich van rechts naar links laat "lezen". Hoe langer er ik naar kijk, hoe mooier ik hem vind.

ps. de dikke lantaarnpaal staat inderdaad op 1/3 vd foto maar hij is niet het hoofdonderwerp dus ik blijf hem storend vinden.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
        Ik begrijp de vraag niet goed. Bedoel je de compositie van deze foto? Als ik de vraag letterlijk neem is mijn antwoord dat een horizon ofwel op 1/3 of 2/3 van de foto ligt. ...
        Ach, het was alleen maar een beetje plagerig bedoeld. Ook een horizon deelt het beeld in
        twee. En dan ben ik nieuwsgierig naar wie er antwoord geeft en welk antwoord.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

T'is een hele mooie maar persoonlijk had ik ook de vangrail en het verkeersbord rechts weggedaan,kwestie van smaak he,Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@nc@non Bekijk bericht
            Mooi.
            Stoort het verkeersbord rechts niet?
            Misschien uitsnijden tot dat rechtse bord weg is, dan is het rode dak ook weg en contrasteert enkel nog het gele bord in 't midden.
            Gr,
            Jan
            Mj stoort het niet maar anderen kennelijk wel,

Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
            Ik zou van onderuit het bord wegsnijden. Dan is ook heel de vangrail enzo weg. Want die vind ik eigelijk niet zo mooi hier.
            Die vangrail vind ik zelf toch wel essentieel in het geheel.

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
            volg ik, lijkt nu wat op een snapshot uit de wagen.
            groetjes
            renske
            Het is wel uit een wagen maar het is geen snapshot. Ik wist dat het zou komen en
            de camera was er op ingesteld. Door de snelheid van rijden blijft toch wel enige
            verrassing over.
            ========
            Het gele bord heeft nu de sterke plek ingenomen. Dat is de reden waarom ik alleen het
            bord nog iets heb opgelicht. Ik ben benieuwd naar de reacties. Het is grotendeels uw
            keuze maar naar eigen smaak afgewerkt.
            Van kritiek leer ik.

Comment

met enige verbazing deze discussie gevolgd,ik zie:
              een beeld van een snelweg waarlangs de gebouwen opdoemen,
              door lijnenspel van de (uitgekiende) compositie zit er vaart in,
              het mistig opdoemen wordt versterkt door de sterkte van de paal,vangrails, borden.

Waarom nu (alle) snelweg-elementen weg willen hebben?!

Foto 2 NEE, alle vaart is verdwenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                het mistig opdoemen wordt versterkt door de sterkte van de paal,vangrails, borden.

Mee eens en als er al gecropt zou moeten worden, is dat aan de bovenzijde.

Comment

ik vind veel meer in de update
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                    Mee eens en als er al gecropt zou moeten worden, is dat aan de bovenzijde.
                    Allebei dank voor de ondersteunenende commentaar. De eerste update heb ik contre-
                    coeur gemaakt terwille van voorgaande commentatoren.

Toelichting:
                    De G11 was geprepareerd om deze foto tijdens het rijden te nemen. Geschoten in RAW,
                    geconverteerd met DxO en daarbij ietsje rechter gezet en de witbalans gejusteerd. Er is
                    heel weinig verschil tussen de originele RAW en het eindprodukt.

Bij de finale update is onderaan een heel klein randje verdwenen. De afsnijding
                    bovenaan is gedaan op het punt waar de lijn over de linkse lichtmasten de 'zware' paal kruist.

Alle andere commentatoren alsook de kijkers: eveneens bedankt voor de belangstelling.
                    Last edited by Plaatwerker; 21 oktober 2011, 12:40. Reden: typo
                    Van kritiek leer ik.

Comment

de 2e up-date kan voor mij, maar ik blijf grote voorkeur houden voor de originele foto met ruimte in de hoogte voor het deel van de mastodont in de mist, kwestie van gevoel.

een groter formaat dan hier mogelijk, zal deze foto beter tot zijn recht doen komen, denk ik...

Comment

De compositie van de finale update is voor mij beter dan het origineel. De aandacht ligt nu volledig op het lijnen- en vlakkenspel.

Comment

de 2e up-date kan voor mij, maar ik blijf grote voorkeur houden voor de originele foto met ruimte in de hoogte voor het deel van de mastodont in de mist, kwestie van gevoel.

een groter formaat dan hier mogelijk, zal deze foto beter tot zijn recht doen komen, denk ik...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                          De compositie van de finale update is voor mij beter dan het origineel. De aandacht ligt nu volledig op het lijnen- en vlakkenspel.
                          Dat is altijd zo'n dilemma: de benadering van het beeld dat je hebt gecreëerd. Er is wat
                          te zeggen voor het standpunt van Peterdep als je de aandacht op de lijnen en vlakken wil
                          leggen. Uiteindelijk heeft Fena mij geattendeerd op het feit dat mijn allereerste
                          presentatie de mastodonterigheid het beste laat zien. Grote zaken vereisen ruimte.

Allemaal zeer bedankt voor de belangstelling en kritische opmerkingen. Toch weer wat geleerd.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                          X