Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis Kenia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reis Kenia

Hey,

We zijn nog niet lang bezig met fotografie en zouden graag willen weten wat jullie vinden van onze foto's.

De foto's zijn genomen tijdens onze reis naar Kenia.

Graag opbouwende kritiek zodat we de voor onze volgende reizen betere foto's kunnen nemen.

Alvast bedankt om naar de foto's te kijken en eerlijk te zeggen wat jullie ervan vinden.

Foto 1 : Olifanten
    Foto 2 : Giraf
    Foto 3 : Kilimanjaro

Groetjes,

Ghislaine

Re: Reis Kenia

mooie locatie, ik vraag me af of het licht daar zo fel is, alle drie de foto's zijn naar mijn ogen en scherm licht van toets, ik kan er dus naast zijn want de bomen hebben wel de groene kleur.
    Nikon D90

Comment

Ik zit niet echt achter een heel goed scherm dus kwa licht/kleur ga ik niet veel zeggen. Miss

Misschien foto 2 iets te licht, hoewel giraf wel goed is (tikkeltje verdonkeren maar giraf zo laten?). Foto van de olifanten vind ik zeker geslaag. Misschien rechts het achterste van die ene olifant er nog afcroppen? Nog iets meer pano (onderaan stukje eraf) gaat ook wel mooi zijn op deze foto denk ik!

foto 3: de berg komt er niet goed uit vind ik (te weinig contrast, maar vrees dat de omstandigheden met dat weer weinig beters toelaten? misschien dat iets meer ervaren fotografen hier wel een oplossing voor weten.)

Dit alles zeg ik zelf als onervaren persoon en dus puur persoonlijk idee.

Comment

Heb je gebruik gemaakt van filters op de reis ?

Groeten

Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Mooie foto's op een prachtige locatie!
          Je zou ze nog beter kunnen maken door wat nabewerking. Trek de saturatie wat op, pas de belichting wat aan en verscherp wat. Dat zal ze zeker naar een hoger niveau trekken en dat zijn ze wel waard (Ik heb het zelf geprobeerd)
          Je mag je foto's trouwens plaatsen op een bestandsgrote van 500 kb. deze komen nog niet aan de helft en da's jammer.

Groetjes, Chris.

Comment

Zijn drie knappe foto's, maar mits een paar kleine bewerkingen worden ze hééél mooi. Mocht je ons vertellen of je reeds met een fotobewerkingsprogramma werkt (en wat voor één) dan kunnen we je wel een paar goeie tips geven.
            Ik heb ze zelf eens door PS gehaald en na een paar minuten zagen ze er mijns inziens veel beter uit.
            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Zijn drie knappe foto's, maar mits een paar kleine bewerkingen worden ze hééél mooi. Mocht je ons vertellen of je reeds met een fotobewerkingsprogramma werkt (en wat voor één) dan kunnen we je wel een paar goeie tips geven.
              Ik heb ze zelf eens door PS gehaald en na een paar minuten zagen ze er mijns inziens veel beter uit.
              Groetjes
              heb zo-even hetzelfde gedaan en het is inderdaad een wereld van verschil!
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Groetjes
                is het "not done"om ze hier te plaatsen? ben wel benieuwd
                gr
                willem

Comment

Hey,

Alvast bedant voor de reacties.

We zijn nog bezig met de beginselen van ps aan te leren dus zoveel zouden we nu ook nog niet kunnen doen.

De bewerkte foto's mag je gerust posten, ik ben ook wel eens benieuwd wat er allemaal van gemaakt kan worden.

Groetjes,
                  Ghislaine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w-degraaf Bekijk bericht
                    is het "not done"om ze hier te plaatsen? ben wel benieuwd
                    gr
                    willem
                    Is inderdaad 'not done' zoals je het noemt, enkel op aanvraag van TS kan het, anders niet.
                    Aangezien Ts nu zelf schrijft dat ik ze mag posten, zal ik dat eerstdaags doen.
                    Groetjes

Comment

Je composities van foto 1&2 zijn wel geslaagd. In de eerste zou ik rechts wel dat klein stukje olifant wegcroppen. De kleuren en contrast kan zeker nog wat verbeteren, maar daar kan Djivan en anderen je zeker beter bij helpen.
                      Bij de derde twijfel ik een beetje aan de bomen op de voorgrond, ik had misschien nog iets meer voorgrond genomen. Zo'n bergen is wel moeilijk vastleggen, zeker in warnme gebieden, want dan heb je heel vaak zo'n waas zoals hier. Ik denk dat dit ook wel nog met ps ka verbeterd worden, maar aangezien ik zelf nog niet met dat programma werk, kan ik verder ook geen raad geven.
                      Ann
                      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Sorry Ghislaine. Ik had hier in een eerdere reactie beloofd van de bewerkte foto's eens te plaatsen, maar ik verdwijn hier voor onbepaalde tijd.
                        Je zal wel een andere goede ziel vinden die het wil doen zeker ?
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 24 oktober 2011, 17:26.

Comment

Working...
                        X