Re: wachten
Ja, we hebben idd. allemaal verschillende ogen. maar het wil niet zeggen dat de 19 op20 mannen die niet rood-groen kleurenblind zijn in zekere mate of de 99% die rood wel zien moeten mooi vinden wat die niche mooi vindt. Mooi is enerzijds persoonlijk maar anderzijds ook maatschappelijk bepaald. Denk maar aan het schoonheidsideaal en aan de wijzigende schoonheden van fotomodellen. Sommige fotografen zijn daarin pioniers zoals Lindbergh, die misschien deels de trend mee gezet heeft.
Dus mag ik wel verwijzen naar "onze ogen en hersenen" als die van onze maatschappelijke persoonlijkheid. En daar mag je dan wat wetenschappelijke feiten bij gooien (denk bvb. aan de regel van de derden / de gulden snede,...).
Maar het zal wel mijn dunbevolkt percentiel zijn waarin mensen zitten die zonder waterpas en rasterlijnen een scheve horizon als storend ervaren. Of die proberen om recht te praten wat scheef staat. Zalig de armen van geest (zoals het bedoeld is, en niet zoals velen denken), want zij staan open voor het hogere.
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine
Bekijk bericht
Dus mag ik wel verwijzen naar "onze ogen en hersenen" als die van onze maatschappelijke persoonlijkheid. En daar mag je dan wat wetenschappelijke feiten bij gooien (denk bvb. aan de regel van de derden / de gulden snede,...).
Maar het zal wel mijn dunbevolkt percentiel zijn waarin mensen zitten die zonder waterpas en rasterlijnen een scheve horizon als storend ervaren. Of die proberen om recht te praten wat scheef staat. Zalig de armen van geest (zoals het bedoeld is, en niet zoals velen denken), want zij staan open voor het hogere.
Comment