Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wachten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wachten

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Mischien is het passender om niet over "onze ogen en hersenen" te praten. U vindt dit fout, ik vind dit niet fout. Wat bewijst dat niet alle hersenen en ogen hetzelfde werken of is het de bedoeling dat we allemaal dezelfde standaard foto's, uit het boekje' gaan maken.
    Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen punt hebt met je uitleg, maar om die theorie op 6.5 miljard mensen te projecteren vind ik een beetje te ver gaan.
    Robby BB
    Ja, we hebben idd. allemaal verschillende ogen. maar het wil niet zeggen dat de 19 op20 mannen die niet rood-groen kleurenblind zijn in zekere mate of de 99% die rood wel zien moeten mooi vinden wat die niche mooi vindt. Mooi is enerzijds persoonlijk maar anderzijds ook maatschappelijk bepaald. Denk maar aan het schoonheidsideaal en aan de wijzigende schoonheden van fotomodellen. Sommige fotografen zijn daarin pioniers zoals Lindbergh, die misschien deels de trend mee gezet heeft.

Dus mag ik wel verwijzen naar "onze ogen en hersenen" als die van onze maatschappelijke persoonlijkheid. En daar mag je dan wat wetenschappelijke feiten bij gooien (denk bvb. aan de regel van de derden / de gulden snede,...).

Maar het zal wel mijn dunbevolkt percentiel zijn waarin mensen zitten die zonder waterpas en rasterlijnen een scheve horizon als storend ervaren. Of die proberen om recht te praten wat scheef staat. Zalig de armen van geest (zoals het bedoeld is, en niet zoals velen denken), want zij staan open voor het hogere.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Ja, we hebben idd. allemaal verschillende ogen. maar het wil niet zeggen dat de 19 op20 mannen die niet rood-groen kleurenblind zijn in zekere mate of de 99% die rood wel zien moeten mooi vinden wat die niche mooi vindt. Mooi is enerzijds persoonlijk maar anderzijds ook maatschappelijk bepaald. Denk maar aan het schoonheidsideaal en aan de wijzigende schoonheden van fotomodellen. Sommige fotografen zijn daarin pioniers zoals Lindbergh, die misschien deels de trend mee gezet heeft.

Dus mag ik wel verwijzen naar "onze ogen en hersenen" als die van onze maatschappelijke persoonlijkheid. En daar mag je dan wat wetenschappelijke feiten bij gooien (denk bvb. aan de regel van de derden / de gulden snede,...).

Maar het zal wel mijn dunbevolkt percentiel zijn waarin mensen zitten die zonder waterpas en rasterlijnen een scheve horizon als storend ervaren. Of die proberen om recht te praten wat scheef staat. Zalig de armen van geest (zoals het bedoeld is, en niet zoals velen denken), want zij staan open voor het hogere.
      Ik zelf zit ook in je dunbevolkt percentiel die een scheve horizon als storend vindt.
      Maar dan moet er wel een horizon zijn en die is er hier niet.
      Wat als deze foto in een scheve kamer is genomen (Zoals bv in FANTASIALAND waar het water omhoogloopt). Bekijk de tekeningen van MC Escher.

Maar ik zit zelf ook in een dunbevolkt percentiel van mensen die het proberen om hun hersenen in bedwang te houden en ook voor het ongewone proberen open te staan.
      Dat zijn dan de mensen die kunst kunnen waarderen.

Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Maar ik zit zelf ook in een dunbevolkt percentiel van mensen die het proberen om hun hersenen in bedwang te houden en ook voor het ongewone proberen open te staan.
        Dat zijn dan de mensen die kunst kunnen waarderen.
        Yup... groot gelijk daar, en da's niet altijd gemakkelijk.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Mooie foto George , heb wel de indruk dat het uurwerk veel te traag loopt !

Jan kapper
          Last edited by digital..portrait; 25 december 2011, 15:14.

Comment

Working...
          X