Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zie ze liggen blozen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zie ze liggen blozen

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
    Sorry Plaatwerker, zal dat in het vervolg uitlaten. Maar ik wist op dat moment het niet anders te omschrijven. Mijn excuses
    Ik was niet boos hoor en de excuses zijn ruimhartig aanvaard.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Die 'Plaatwerker-versie' is een benaming van Marie-Anne voor een suggestie die ik per PB
      aan haar heb gedaan. Binnen die suggestie voor bewerking zijn er een paar variabelen toe
      te passen die beiden hun zeer verschillende invloed doen gelden op het eindresultaat.

Om die reden heb ik niet graag mijn (nick)name daaraan verbonden maar liever een
      verwijzing naar het werkelijk proces: Hoogdoorlaatfilter: http://www.youtube.com/watch?v=K9VXeOKLvgs

Mijn persoonlijke interpretatie van deze procesgang kan je hier zien: https://lh6.googleusercontent.com/-J...f%252520hp.jpg
      Bedankt voor de link, Plaatwerker!
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Eigenlijk snap ik niet heel goed wat een verscherpingstechniek hier mee van doen heeft?

Ik zou hier een vierkante crop van maken met een toning die wat sfeer weergeeft.

@ Plaatwerker: ik snap heel goed dat je niet zo graag je nickname verbonden ziet met een suggestie die dan doorgaat als de "plaatwerkermethode" als dit te pas en te onpas aangewend wordt. Dan lijkt het alsof jijzelf iedere keer opnieuw die suggestie doet.

Mensen, interpreteer een suggestie! Pas dit niet klakkeloos toe! Weet wat je doet!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

interpreteer een suggestie! Pas dit niet klakkeloos toe! Weet wat je doet
          Hallo Vinnydizzy. Het is niet mijn bedoeling alles klakkeloos toe te passen. Maar ik wil wel veel bijleren en door die suggestie van Plaatwerker ben ik weeral wat wijzer in PSE geworden.
          Alle tips hier (met goeie uitleg erbij), zelfs jouw techniek "fase vier krijgen we kleur" ligt hier uitgeprint en is al meerdere malen heel goed van pas gekomen.

Beginnelingen, als ik, willen wel graag uitproberen heb ik zo het idee. En vooral : leren van de fouten...
          Beste groeten
          Marie-Anne
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

Comment

Hallo Vinnydizzy. Het is niet mijn bedoeling alles klakkeloos toe te passen. Maar ik wil wel veel bijleren en door die suggestie van Plaatwerker ben ik weeral wat wijzer in PSE geworden.
            Alle tips hier (met goeie uitleg erbij), zelfs jouw techniek "fase vier krijgen we kleur" ligt hier uitgeprint en is al meerdere malen heel goed van pas gekomen.

Beginnelingen, als ik, willen wel graag uitproberen heb ik zo het idee. En vooral : leren van de fouten...
            Beste groeten
            Marie-Anne
            't Akkoord, maar mag ik u vragen waarom je een verscherpingstechniek hier hebt toegepast die, in mijn ogen niet echt nodig was?
            www.brunodyserinck.be

Comment

Beste groeten
              Marie-Anne
              Volledig mee eens, ik vind trouwens dat je eerste er goed uitziet

Comment

't Akkoord, maar mag ik u vragen waarom je een verscherpingstechniek hier hebt toegepast die, in mijn ogen niet echt nodig was?
                Eigenlijk wist ik niet eens dat "hoogdoorlaatfilter" een verscherpingstechniek was. IK heb nog steeds een uitprobeerversie van PSE en ook nog geen boek waar ik dat kon opzoeken.
                Bon, dus dat heb ik weeral bijgeleerd hé.
                Ik had het uitgeprobeerd met diverse instellingen (de meesten liggen al in de prullenbak). Ik vond eigenlijk dat de knoflookbollen wel een beetje meer kleur hadden na de verscherpingstechniek. De mijne - originele - vond ik maar bleekjes uitzien.

Ik zoek hier echter geen gratis lessen in PSE. Die zal mijn dochter me binnenkort wel bijbrengen. Hier in onze uithoek kan je nergens een cursus kan volgen.

Ik kijk ernaar uit om een fijne tip, (eventueel ook van jou of nog andere veel betere fotografen dan ik) te krijgen om mijn bollen er wat kleurrijker te laten uitzien.

Eigenlijk wil ik die foto opnieuw gaan doen morgen, maar gezien de slechte weervoorspellingen hier zal dat wss niet lukken.
                Dan zien ze er misschien nog bleker uit

Beste groeten
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

O ja, nog iets vergeten : BEDANKT aan allen voor de commentaren.
                  Marie-Anne
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

Comment

Marie-Anne, ik vind niet dat de bollen er kleurloos uitzien hoor...
                    De 1ste foto vind ik nog steeds de beste.
                    Als je de bollen wat meer kleur wil geven in PSE, kun je dat zeker via saturatie (verzadiging) doen, maar niet mee overdrijven. Het moet er nog een beetje natuurlijk uitzien he...
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Een aangepast versie (met tips van Plaatwerker)
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Mensen, interpreteer een suggestie! Pas dit niet klakkeloos toe! Weet wat je doet!

Eigenlijk wist ik niet eens dat "hoogdoorlaatfilter" een verscherpingstechniek was. IK heb nog steeds een uitprobeerversie van PSE en ook nog geen boek waar ik dat kon opzoeken.
                      Bon, dus dat heb ik weeral bijgeleerd hé.
                      Ik had het uitgeprobeerd met diverse instellingen (de meesten liggen al in de prullenbak). Ik vond eigenlijk dat de knoflookbollen wel een beetje meer kleur hadden na de verscherpingstechniek. De mijne - originele - vond ik maar bleekjes uitzien.

Ik zoek hier echter geen gratis lessen in PSE. Die zal mijn dochter me binnenkort wel bijbrengen. Hier in onze uithoek kan je nergens een cursus kan volgen.

Ik kijk ernaar uit om een fijne tip, (eventueel ook van jou of nog andere veel betere fotografen dan ik) te krijgen om mijn bollen er wat kleurrijker te laten uitzien.

Eigenlijk wil ik die foto opnieuw gaan doen morgen, maar gezien de slechte weervoorspellingen hier zal dat wss niet lukken.
                      Dan zien ze er misschien nog bleker uit

Beste groeten

Dat is nu wat ik bedoel...
                      www.brunodyserinck.be

Comment

...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

Comment

Ken je dat spel zoek de verschillen op zo'n automaat. Dat je moet klikken op de 5 verschillen. Ik zou niet binnen de tijd verschil kunnen zien.

Comment

Working...
                          X