Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik maak mijn foto's thuis op maat:
- 900 pixels langst zijde
- na-verscherping
- opslaan met een bestandsgrootte van circa 500 KB
Daarna pas opladen in hoogste kwaliteit. Nu gebruik ik Picasa als parkeerplaats en daar heb
ik geen kwaliteitsverlies.
Plaatwerker,
Ik gebruik ook Picasa en geen kwaliteitsverlies.
Alleen heb ik wel verlies door het vooraf op maat brengen. Bij het resizen verkleint automatisch ook het aantal KB. Meestal zijn mijn foto's na het resizen +/-200KB. Kan je het aantal KB toch zelf bepalen tijdens het resizen en waar hangt dit dan van af of hoe doe je dit dan best ?
Ann
Plaatwerker,
Ik gebruik ook Picasa en geen kwaliteitsverlies.
Alleen heb ik wel verlies door het vooraf op maat brengen. Bij het resizen verkleint automatisch ook het aantal KB. Meestal zijn mijn foto's na het resizen +/-200KB. Kan je het aantal KB toch zelf bepalen tijdens het resizen en waar hangt dit dan van af of hoe doe je dit dan best ?
Ann
Met IDsizer (kost maar een beetje) kan je zelf aangeven hoe groot het eindbestand is.
Maar meestal werk ik voor het verkleinen met PS(E)-9. Bij het opslaan (na
eindverscherping) krijg je dan nog een keuzemenu om te bepalen welke
kwaliteit=bestandsgrootte je wil hebben.
Tsja, er is natuurlijk ook wel een relatie met de grootte van het oorspronkelijk bestand.
Comment