Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Leuke foto met mooie wolken. De voorgrond is me toch iets te donker (hdr zou schaduwen iets moeten oplichten)
gr,
Mijn foto's zijn wel vaker te donker hoor ik. Ik denk dat ik mijn scherm eens zou moeten kunnen calibreren (Samsung SyncMasterPX2370 LED)
Zo'n toestelletje kost echter betrekkelijk veel geld voor die enige keren dat je het nodig hebt.
Mooie foto maar inderdaad iets te donker.
Misschien eens in Gezocht posten, misschien wil iemand je wel helpen door je zijn calibreer toestel uit te lenen/er eens mee langs te komen.
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
In heb de wizard voor calibratie in Windows 7 eens doorlopen en mijn scherm op die basis bijgeregeld. De foto vervolgens met die nieuwe gegevens aangepast. Dit is het resultaat.
Ik vrees dat hioj nu te licht zal zijn op sommige schermen.
Hier niet, foto is "voor mij" beter.
Maar zoals ik zei , ik ken niets van HDR,hoewel ik het hier ook niet terugvind, is dat dan misschien goed, of zo subtiel gedaan?
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
In heb de wizard voor calibratie in Windows 7 eens doorlopen en mijn scherm op die basis bijgeregeld. De foto vervolgens met die nieuwe gegevens aangepast. Dit is het resultaat.
Ik vrees dat hioj nu te licht zal zijn op sommige schermen.
Dat resultaat kreeg ik al door in PS(E)-9 bij levels/histogram de middenschuif op 1,5 te zetten.
Ik ken totaal niks van hdr, de meeste ben ik niet voor maar voor mij is deze een hele mooie.
Ik ga wel voor de originele, vind deze niet te donker het past volledig bij deze foto.
de update vind ik maar niks, deze is te licht.
Mvg,
Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...
Deze geupload voor je, de website van waar ik die gehaald heb staat erop maar ik vind het niet direct terug, en ik heb zo goed als niet geslapen dus alles is nogal moeilijk te lezen door vermoeide ogen.
Misschien is dat voldoende om je monitor aan te passen
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
Voor mij ook iets tussen de twee.
De update is op zich niet slecht en ook niet te licht als je de eerste niet gezien hebt, maar je verliest er inderdaad wel een stuk van de dramatiek mee.
Update best wel in je oorspronkelijke post zetten met de knop aanpassen, dan kunnen de mensen hier makkelijker vergelijken.
Voor mij ook iets tussen de twee.
De update is op zich niet slecht en ook niet te licht als je de eerste niet gezien hebt, maar je verliest er inderdaad wel een stuk van de dramatiek mee.
Update best wel in je oorspronkelijke post zetten met de knop aanpassen, dan kunnen de mensen hier makkelijker vergelijken.
Comment