Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijmeren op een bankje in Avignon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijmeren op een bankje in Avignon

    Dit is voor mij het mooiste beeld van Avignon : van op een afstand en in de late namiddag. Wat denken jullie er van ? De voorgrond niet te donker ? Laat de suggesties en opmerkingen maar komen.
    Ann


    F13 - Iso 100 - 1/160 s - 55mm

    Update : gecropt links en contrast en gamma aangepast
    Last edited by Mouseketeer; 29 augustus 2011, 15:19.
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

  • #2
    Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

    Is al mooi en kan nog mooier worden.
    Links stuk afsnijden tot tussen de 2 witte autocars. Dan komt de bank en de dame op een sterk punt van de foto.
    Wat meer pit in de kleuren en vooraan zo donker laten zodat de bank en dame silhouet blijft.
    Enfin, dat is mijn mening.
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Is al mooi en kan nog mooier worden.
      Links stuk afsnijden tot tussen de 2 witte autocars. Dan komt de bank en de dame op een sterk punt van de foto.
      Wat meer pit in de kleuren en vooraan zo donker laten zodat de bank en dame silhouet blijft.
      Enfin, dat is mijn mening.
      Mvg,
      Eddy
      IK snap ,jou uitleg maar als je de twee bussen eraf haalt valt er veel weg an de linkerkant.
      Indien je kan, wegclonen die bussen, dame op voorgrond mag van mij donkerder " echt silhouet " dit zou deze al mooie foto nog sterker maken " volgens mij"
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
        IK snap ,jou uitleg maar als je de twee bussen eraf haalt valt er veel weg an de linkerkant.
        Indien je kan, wegclonen die bussen, dame op voorgrond mag van mij donkerder " echt silhouet " dit zou deze al mooie foto nog sterker maken " volgens mij"

        Niet de 2 bussen eraf tussen de 2 witte bussen heb ik geschreven
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Niet de 2 bussen eraf tussen de 2 witte bussen heb ik geschreven
          Mvg,
          Eddy
          Awch, mijn verontschuldigingen
          langs de andere kant ben ik blij dat we hetzelfde dachten over de linkerkant
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

            Eddy, Bruno,
            Bedankt voor de suggesties.
            Ik heb iets gecropt tussen de 2 bussen en ook getracht de kleuren aan te passen, hoewel ik de indruk heb dat het hier bij mij op het scherm qua kleuren nog niet veel verschil maakt. Ik werk niet met PSE of ander gekend programma en kan de belichting voor en achtergond niet apart aanpassen.

            Enig idee of je bij het maken van de foto al gelijk kan zorgen voor een donkerdere voorgrond, zodat er enkel een silhouet zichtbaar is, buiten misschien wachten tot het nog donderder wordt ?
            Ann
            Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

            Comment


            • #7
              Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

              Na mijn opmerkingen kan ik niet anders dan zéér tevreden zijn met je update.
              Goed gedaan
              Nogmaals dit is mijn mening, we zullen zien wat de anderen ervan vinden.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Na mijn opmerkingen kan ik niet anders dan zéér tevreden zijn met je update.
                Goed gedaan
                Nogmaals dit is mijn mening, we zullen zien wat de anderen ervan vinden.
                Mvg,
                Eddy
                IK sluit me hier volledig bij aan.
                Het iets donkerder maken van de dame, is ook bij mij wachten toch ze iets donkerder wordt van zichzelf en de schaduw
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                  goed bewerkt,veel mooier en voor mij een bekend beeld,achter de bank is der een camping waar we twee jaar geleden gestaan hebben en genoten van de mooie stad

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                    Voor mij de update.
                    Mooie foto, warm van kleur. Aangenaam om naar te kijken.
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                      voor mij ook de update, maar had toch nog iets meer links afgesneden zodat dat stukje bus er niet meer opstaat
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                        Allemaal heel erg bedankt voor het kijken en voor de commentaren.

                        @Meeuws: ja, die camping heb ik inderdaad gezien; zelf zaten we op een camping 10 ten zuiden van Avignon. We hebben ook genoten van de stad.

                        @noenkelMi: heb inderdaad getwijfeld om de bus er volledig af te croppen, maar heb er voor gekozen om de wegwijzers er volledig op te laten en daardoor ook een stukje van de bus. Misschien niet de beste keuze . Zal het voor mezelf ook eens doen zoals jij voorstelt en zien wat het resultaat is. Ik ga er me wel van onthouden om nog een update te plaatsen, aangezien het dan misschien iets te veel van het goede is.

                        Ann
                        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijmeren op een bankje in Avignon

                          Update, is een zeer mooie foto
                          zou willen dat ik daar op dat bankje zat
                          Grt Rosie
                          GROETJES ROSIE
                          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                          Comment

                          Working...
                          X