Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste foto op BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn allereerste foto op BD

    Hallo BD'ers,
    Sinds enige tijd volg ik een aantal topics op het forum en het is dusdanig beginnen kriebelen, dat ik besloten heb om me ook te registreren en een fotootje te plaatsen.
    Ik maak vooral foto's op vakantie, dus vaak landschappen, steden en mensen.
    Hieronder een foto van de japanse tuin in het bamboepark La Bambouserai in frankrijk, genomen tijdens onze laatste vakantie.
    Graag had ik geweten of de foto voldoende scherp is en of jullie andere tips of opmerkingen hebben.
    bedankt,
    Ann


    Update : Bedankt voor het kijken en de tips
    Update met iets minder verscherping.
    Exif zou in principe in foto moeten zitten - was toch het geval in het testforum. Mocht dit niet het geval zijn, laat maar iets weten, dan zet ik ze er nog wel bij.
    PS Hoe zet ik dit in het midden, want op het schermpje waar ik mijn bericht intyp zie ik hiervoor geen knop staan ?



    Exp: 1/100; F 10; Iso 100; Focal lenght: 45mm
    Last edited by Mouseketeer; 28 augustus 2011, 19:14.
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

  • #2
    Re: Mijn allereerste foto op BD

    Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
    .......
    Graag had ik geweten of de foto voldoende scherp is .....
    zelfs iet te veel, zie die witte puntjes in het groen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mijn allereerste foto op BD

      welkom in deze mengelmoes van foto's en ideeên!
      Ik vind dat je zeker een mooie binnenkomer hebt. De weerspieging in het water is erg aantrekkelijk. Wat scherpte betrefd ben ik een echte oen dus..
      Liever je foto in de toekomst centraal zetten .
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Mijn allereerste foto op BD

        Allereerst welkom op BD.
        Je foto is zeker en vast niet onaardig.
        Mss zoals Bouk aanhaalde, net iets te scherp, wat minder nabewerking mss?
        Kleuren en compo vind ik persoonlijk goed.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn allereerste foto op BD

          Welkom.

          Als eerste foto heel niet slecht.

          Ik zie dat je met 900 upload. Als je /s800 uit de url haalt, wordt de foto op 900 (maximaal toegestaan) getoont en blijft de Exif (handig om gebruikte instellingen te beoordelen) zichtbaar.

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Mijn allereerste foto op BD

            Mooie foto als introductie. Het water leid je blik van de oevers vooraan naar de bomen helemaal achteraan.
            De scherpte beoordeel je best op de originele foto ingezoomd aan 100%. Door het croppen naar 900px hangt veel af van je software hoe het hier overkomt.
            Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
            http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

            Comment


            • #7
              Re: Mijn allereerste foto op BD

              Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
              Exif zou in principe in foto moeten zitten - was toch het geval in het testforum.
              Foto met exif uit testforum (rood uitroepteken toegevoegd om url hier leerbaar te maken):

              [url!]https://lh5.googleusercontent.com/-um3jzWtGcIM/TllhHwbg9CI/AAAAAAAAAAs/xWnpO6X_v7I/2010-06%252520-%252520La%252520Bambouserai%252520Japanese%252520G arden.jpg[/url]

              Foto zonder exif.

              [url!]https://lh3.googleusercontent.com/--orL310WCwc/TlojI5U9l6I/AAAAAAAAAAw/KYR8a7wlSxs/s800/2011-06%252520-%252520La%252520Bambouserai%252520Japanese%252520G arden%252520Update.jpg[/url]

              Herlees mijn eerste commentaar. Zoek de fout en kleur de plaatjes.

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Mijn allereerste foto op BD

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Foto met exif uit testforum (rood uitroepteken toegevoegd om url hier leerbaar te maken):

                [url!]https://lh5.googleusercontent.com/-um3jzWtGcIM/TllhHwbg9CI/AAAAAAAAAAs/xWnpO6X_v7I/2010-06%252520-%252520La%252520Bambouserai%252520Japanese%252520G arden.jpg[/url]

                Foto zonder exif.

                [url!]https://lh3.googleusercontent.com/--orL310WCwc/TlojI5U9l6I/AAAAAAAAAAw/KYR8a7wlSxs/s800/2011-06%252520-%252520La%252520Bambouserai%252520Japanese%252520G arden%252520Update.jpg[/url]

                Herlees mijn eerste commentaar. Zoek de fout en kleur de plaatjes.

                Jan
                Jan,
                Bedankt voor de toelichting.
                Ik dacht dat ik volledig dezelfde stappen had gebruikt, dus weet niet wat ik 2e keer anders heb gedaan. Ik zoek het even uit en pas het dan aan.
                mvg,
                Ann
                Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn allereerste foto op BD

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                  Jan,
                  Bedankt voor de toelichting.
                  Ik dacht dat ik volledig dezelfde stappen had gebruikt, dus weet niet wat ik 2e keer anders heb gedaan. Ik zoek het even uit en pas het dan aan.
                  mvg,
                  Ann
                  Hoi Ann,

                  Liever niet de originele posts aanpassen. Dan snappen nieuwe lezers er niks meer van...

                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn allereerste foto op BD

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                    PS Hoe zet ik dit in het midden, want op het schermpje waar ik mijn bericht intyp zie ik hiervoor geen knop staan ?
                    Selekteer wat je wilt centreren. Druk daarna op de knop "Centreren", de vijfde van links.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn allereerste foto op BD

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Hoi Ann,

                      Liever niet de originele posts aanpassen. Dan snappen nieuwe lezers er niks meer van...

                      Jan
                      Ok, pas het hier niet meer aan, maar zal er bij een volgende post op letten.
                      Voor het centreren heb ik intussen ook vraag gesteld aan de mod's, want als ik klik op aanpassen (ipv nieuw bericht of nieuwe reactie) zie ik de helft van de knoppen (ondermeer de 5e van links, waarnaar je verwijst) niet meer staan.
                      Zal ik ook op letten bij de volgende posts.

                      Iemand nog tips of opmerkingen over de foto zelf ?

                      bedankt voor het kijken.
                      mvg,
                      Ann
                      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn allereerste foto op BD

                        Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
                        De scherpte beoordeel je best op de originele foto ingezoomd aan 100%. Door het croppen naar 900px hangt veel af van je software hoe het hier overkomt.
                        Eindelijk iemand die het begrijpt.
                        Ik heb het op BD ook al zo dikwijls gezegd maar ze blijven hier zeveren over de scherpte van bestandjes die slechts 900 pixels breed zijn.

                        Over de foto: mooie entree op het forum hier.
                        De rode struiken doen het goed in die zee van groen.
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn allereerste foto op BD

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                          Voor het centreren heb ik intussen ook vraag gesteld aan de mod's, want als ik klik op aanpassen (ipv nieuw bericht of nieuwe reactie) zie ik de helft van de knoppen (ondermeer de 5e van links, waarnaar je verwijst) niet meer staan.
                          Hoe stel je een vraag aan de mod's ?

                          Probeer na "aanpassen" eens "meer opties".

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn allereerste foto op BD

                            Je zet de url van je foto hiertussen
                            onder lettertypen 5de symbooltje van links daar klik je op en dan op het fotosymbooltje
                            succes!
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn allereerste foto op BD

                              Mooie binnen komer. De kleuren en compo vind ik mooi. Maar ook voor mij net iets te scherp.
                              Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                              www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                              Comment

                              Working...
                              X