Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A vieuw with no room

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A vieuw with no room

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
    Vervelend als er bovenstaande discussies in dit forum komen. In het verleden is dit al verschillende malen volledig ontspoort. Maar terug naar de posting. Mijn opmerkingen.

Maak geen snapshots meer. Denk voor het maken van de foto na over een compositie en maak de foto overeenkomstig die compositie.

Het begint bij het kiezen van een onderwerp. Waar wil je als fotograaf de nadruk opleggen. Ik zou kiezen voor de beide koeien. Als ondersteunende elementen voor de compositie zie ik de raam/deurposten en de doorgang tussen de schuren op de achtergrond. Die doorgang en het huis achter die doorgang, zou ik kiezen als een centraal punt in de compositie, als een as van symmetrie. De raam/deurposten en de koeien zou ik op een gelijke afstand van die as plaatsen. In concreto betekent dat je een stapje naar rechts had moeten maken. Daarna zou ik gaan denken in vlakken. Een van die vlakken is het weiland. Laat dat ongeveer 1/3 deel van je foto uitmaken. Neem eerst dan je foto. Je krijgt dan iets zoals het volgende plaatje:

Indien je bezwaar hebt tegen het gebruik van je foto, maak het kenbaar. Dan haal ik het plaatje weg.
    uiteraard geen bezwaar! bedankt (dit gaat tenminste over de foto)
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

leuk gedaan Peterdep, maar mis toch wel dat typische mooie ouderwetse betonnen paaltje met dat schrikdraad.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik niet, lelijk paaltje, weg ermee. De crop van Peterdep spreekt mij al wat meer aan, maar volgens mij heb je gewoon de verkeerde locatie uitgekozen, Bommasien. De lelijke schuren op de achtergrond storen mij. Het zou ook veel mooier zijn moest je een echt raam hebben dat langs beide zijden geopend kan worden, met een mooi gordijntje aan de zijkanten in plaats van die lelijke muur. Maar om dan zowel het raam als het landschap mooi belicht te krijgen zal je, zoals anderen op je vorige foto reeds opmerkten, een HDR-techniek of iets dergelijks moeten toepassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
          Ik niet, lelijk paaltje, weg ermee........
          zal de leeftijd wel zijn, (nostalgie hè)
          grt,bouk.

Comment

Ok je wil kritiek opbouwend of afbrekend hier is ie dan.

1, compositie is niet echt mooi
            2, betonnen paaltjes stoort enorm en staat niet scherp
            3, stukjes muur aan beide zijden van de foto doet afbreuk aan je foto.

misschien bij een volgende foto even deze dingen in het achterhoofd houden, en je bent al stap dichterbij een goed foto
            Groetjes Rudy
            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              leuk gedaan Peterdep, maar mis toch wel dat typische mooie ouderwetse betonnen paaltje met dat schrikdraad.
              grt,bouk.
              Okay, door de knieën en je krijgt dit:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zal de leeftijd wel zijn, (nostalgie hè)
                grt,bouk.
                Ik zie ook graag die lelijke (hoe lelijker hoe liever) ouderwetse, afgebrokkelde, deels gebroken weidepaaltjes, liefst nog met erg verroeste prikkeldraad .
                Met de rest ga ik me niet moeien.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 27 augustus 2011, 14:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                  Okay, door de knieën en je krijgt dit:
                  http://spaarnenieuws.nl/main/images/.../img_5179a.jpg
                  aha..jij kan goochelen.
                  grt,bouk.

Comment

[QUOTE=Vinnydizzy;3249011]

Laat me eerst duidelijk zeggen: junior, senior,... staat er enkel maar ter vertegenwoordiging bij van het aantal geplaatste post....
                    Maar sta me toe te zeggen: als je senior-member wordt in de beginnershoek... stemt je tot nadenken, niet?

/QUOTE]

Ga ik niet mee akkoord. Men kan ook honderden comments/raadgevingen plaatsen in de beginnershoek zonder zelf één foto te plaatsen....... Een echte superdesuperfotograaf zou zich bvb. kunnen beperken tot het geven van commentaar aan beginners alleen. Waarom zou ie dan geen 'senior' kunnen worden in beginnershoek ?
                    Stemt ook tot nadenken, niet ?
                    Groetjes

Comment

[QUOTE=Djivan;3249462]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht

Laat me eerst duidelijk zeggen: junior, senior,... staat er enkel maar ter vertegenwoordiging bij van het aantal geplaatste post....
                      Maar sta me toe te zeggen: als je senior-member wordt in de beginnershoek... stemt je tot nadenken, niet?

/QUOTE]

Ga ik niet mee akkoord. Men kan ook honderden comments/raadgevingen plaatsen in de beginnershoek zonder zelf één foto te plaatsen....... Een echte superdesuperfotograaf zou zich bvb. kunnen beperken tot het geven van commentaar aan beginners alleen. Waarom zou ie dan geen 'senior' kunnen worden in beginnershoek ?
                      Stemt ook tot nadenken, niet ?
                      Groetjes
                      Als je me gaat quoten, doe het dan goed, want je rukt het uit de context. In de lijn daarboven had ik geïmpliceerd dat de TS iedere dag een foto post... Nou goed?
                      En als dat nog niet voldoende is: kijk de statistieken er dan even op na?
                      Ok, maar dat is de issue niet hier.

Jammergenoeg begrijpt (of wil het niet begrijpen) de TS m'n vorige post niet goed. Ik heb al meerdere malen in het beginnersforum, ook op de TS haar posts, tips meegegeven. Net omdat ik die ook meegemaakt heb. Als dat in de wind geslagen wordt, begin je je op den duur af te vragen: waarom steek ik er dan nog moeite in?
                      Moet je werkelijk iedere keer, keer op keer, hetzelfde herhalen?

Een beetje meer zelfkritiek zou de TS (harde) kritieken van andere besparen, zeker als ze ondertussen als "senior" member geworden is door vooral zelf te posten.

Deze morgen zei ik tegen m'n vriendin, toen ik de vorige post plaatste: "Ik heb een steen in een plas water geworpen"... even zien hoeveel deining het zal veroorzaken...

Niet mis, he? De reakties die er nu bij gekomen zijn

Ik meen in m'n kritiek dat ik rechtuit was, zonder kwetsend over te komen. Vooral omdat ik zei: "Plus est en vous" (Er zit meer in je dan je denkt) en "Een spreekwoordelijke trap onder je kont"... Sommigen gaan dat aanvaarden en er iets mee doen, andere dus niet...
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Jammer dat dit op zo'n discussie moet uitlopen, terwijl de TS vrij weinig inhoudelijke opmerkingen op haar foto krijgt. Ze zal er wel een reden voor hebben om die foto hier te plaatsen, he? Want laten we wel wezen: oefenen allemaal goed en wel, maar zonder feedback op je oefeningen kan je soms lang in een kringetje draaien. En de ene is er sneller mee weg om goeie raad en tips in de praktijk omgezet te krijgen dan de andere, daarom sla je die nog niet in de wind.

Foto: Ik vind hem eerlijk gezegd ook niet geweldig boeiend. Niet het onderwerp, denk ik (er zijn beste boeiende foto's te maken van een stel koebeesten), maar de compo. Enfin, het meeste daarover is eigenlijk hierboven ook gezegd. Als je goed zoekt tussen de meningen over het wel of niet plaatsen in de beginnershoek...
                        oefenen = leren
                        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Vinny doet (en nog anderen doen en deden) regelmatig de moeite om onderbouwde commentaar te geven en mensen te helpen en aan te sporen om vooruitgang te boeken. Want vooruitgang boeken wil iedereen toch, niet? Maar van zo gauw die aansporing iets te nadrukkelijk klinkt wordt daar negatief en aanvallend op gereageerd Jullie willen dat ervaren fotografen hier hulp geven zodat jullie betere foto's kunnen maken. Maar op deze manier jaag je ze alleen maar terug weg imo.
                          Over smaken kan je niet gaan discussiëren en wat de ene mooi vindt, vindt een ander misschien afgrijselijk. Maar als, tot in den treure herhaalde, tips aangaande basic regels niet eens gehoor blijken te vinden kan je je soms wel afvragen waarom er nog een onderbouwde beoordeling moet gegeven worden.

Gewoon je eigen werk objectief vergelijken met foto's die je zelf heel knap vindt is toch al een leidraad om te weten of je goed bezig bent of niet. En dan is het oefenen en proberen (met de tips die je hier kan krijgen of vragen) tot je resultaat in de goede richting evolueert.
                          Niet iedereen evolueert even snel, da's normaal. Maar als je dan alleen foto's post waarvan je zelf (objectief) vindt dat er vooruitgang in zit tov de vorige kan er verder gericht bijgestuurd worden dan wanneer er maar gepost wordt om te posten.
                          Er wordt veel geklaagd dat foto's dezelfde dag al een aantal pagina's weggezakt zijn. Door meer gericht te posten wordt het aanbod vanzelf al kleiner en meer representatief naar de gemaakte vooruitgang toe. En dat geldt niet alleen voor de Beginnershoek hoor.

Soit, uiteindelijk doet iedereen waar hij zin in heeft, maar wat meer objectieve zelfkritiek kan zeker geen kwaad met momenten

Grtz,
                          Kurt

Comment

[QUOTE=Vinnydizzy;3249555]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

Als je me gaat quoten, doe het dan goed, want je rukt het uit de context. In de lijn daarboven had ik geïmpliceerd dat de TS iedere dag een foto post... Nou goed?

Jammergenoeg begrijpt (of wil het niet begrijpen) de TS m'n vorige post niet goed. Ik heb al meerdere malen in het beginnersforum, ook op de TS haar posts, tips meegegeven. Net omdat ik die ook meegemaakt heb. Als dat in de wind geslagen wordt, begin je je op den duur af te vragen: waarom steek ik er dan nog moeite in?

Een beetje meer zelfkritiek zou de TS (harde) kritieken van andere besparen, zeker als ze ondertussen als "senior" member geworden is door vooral zelf te posten.

Deze morgen zei ik tegen m'n vriendin, toen ik de vorige post plaatste: "Ik heb een steen in een plas water geworpen"... even zien hoeveel deining het zal veroorzaken...

Ik meen in m'n kritiek dat ik rechtuit was, zonder kwetsend over te komen. Vooral omdat ik zei: "Plus est en vous" (Er zit meer in je dan je denkt) en "Een spreekwoordelijke trap onder je kont"... Sommigen gaan dat aanvaarden en er iets mee doen, andere dus niet...
                            Sorry als het verkeerd over kwam, ik wilde gewoon zeggen dat je op verschillende manieren 'senior' kan worden hier. Zal in het vervolg nog 10x wikken en wegen eer ik iets schrijf.
                            Ik zag een tijd geleden dat ik hier ook 'senior' geworden was, en ik schat dat ik hoop en al 50 à 60 foto's geplaatst heb op één jaar en een paar maanden....... Dus 3 % van mijn plaatsingen zijn zelfgeplaatste foto's, de rest zijn reacties op..... Ik vind dit niet onaardig, al zeg ik het zelf.
                            Groetjes

Comment

[QUOTE=Vinnydizzy;3249555]
                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

Hmmmmz als nieuweling op dit forum ......is de bedoeling om iets te leren, ik post iedere week maar een foto terwijl ik er 500 trek en daarvan 495 in de prullenmand gooi omdat ik ze persoonlijk niet goed vind en omdat ik dezelfde fouten maak ,,, waar ze mij hier soms op attent maken .
                              ik vind de reactie van Vinnydizzy niet onterecht .. want ook ik zie iedere keer dezelfde plaatjes en het zelfde onderwerp weerkeren ( ik lees alle dagen dat spel hier ) je kan al veel fouten vermijden gewoon om ff de reactie te lezen
                              daarmee heb ik mijn gedacht ook eens gezegd ;; hoopelijk heb ik niemand daarbij gekwetst
                              groetjes
                              Alex
                              Alex Angellis - Nikon D7000 - AF Nikkor 80-200mm 1:2.8D-ED - AF-S NIKKOR 50mm 1:1.8G - Tamron AF 17-50mm 1:2.8 IF XR DiII - AF-S Micro NIKKOR 85mm 1:3.5/G ED
                              www.alex-angellis.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                                Vinny doet (en nog anderen doen en deden) regelmatig de moeite om onderbouwde commentaar te geven en mensen te helpen en aan te sporen om vooruitgang te boeken. Want vooruitgang boeken wil iedereen toch, niet? Maar van zo gauw die aansporing iets te nadrukkelijk klinkt wordt daar negatief en aanvallend op gereageerd Jullie willen dat ervaren fotografen hier hulp geven zodat jullie betere foto's kunnen maken. Maar op deze manier jaag je ze alleen maar terug weg imo.
                                Over smaken kan je niet gaan discussiëren en wat de ene mooi vindt, vindt een ander misschien afgrijselijk. Maar als, tot in den treure herhaalde, tips aangaande basic regels niet eens gehoor blijken te vinden kan je je soms wel afvragen waarom er nog een onderbouwde beoordeling moet gegeven worden.

Gewoon je eigen werk objectief vergelijken met foto's die je zelf heel knap vindt is toch al een leidraad om te weten of je goed bezig bent of niet. En dan is het oefenen en proberen (met de tips die je hier kan krijgen of vragen) tot je resultaat in de goede richting evolueert.
                                Niet iedereen evolueert even snel, da's normaal. Maar als je dan alleen foto's post waarvan je zelf (objectief) vindt dat er vooruitgang in zit tov de vorige kan er verder gericht bijgestuurd worden dan wanneer er maar gepost wordt om te posten.
                                Er wordt veel geklaagd dat foto's dezelfde dag al een aantal pagina's weggezakt zijn. Door meer gericht te posten wordt het aanbod vanzelf al kleiner en meer representatief naar de gemaakte vooruitgang toe. En dat geldt niet alleen voor de Beginnershoek hoor.

Soit, uiteindelijk doet iedereen waar hij zin in heeft, maar wat meer objectieve zelfkritiek kan zeker geen kwaad met momenten

Grtz,
                                Kurt
                                Kom zeg, als je mij op mij paard wil krijgen, bon dat is dan gelukt! Ik moet mij dat allemaal toch niet laten welgevallen zeker.

Wees dan eens zo eerlijk van te vertellen in welk opzicht ik de tips die hier'zogenaamd' worden aangereikt niet toegepast worden. De enige tip die ik bewust niet toepas is die om niet elke dag te posten. Ik doe pracktisch elke aanpassing die gevraagd wordt(uiteraard in de mate van het mogelijke)
                                Het valt me ook op dat de eerste reactie op een posting dikwijls in diezelfde toonaard verder gaat.
                                Ik weet ook dat er hier al goede fotografen zijn weggepest omdat ze 'teveel' en op 'beginnershoek' posten.
                                Ik vind dat sommigen een beetje hoog van de toren blazen. Als er negatieve opmerkingen op een foto zijn kunnen die makkelijk gefundeerd worden, zodat men hier iets uit kan leren. Wat de zelkritiek betrefd, kom gerust eens in mijn prullebakje kijken.
                                Er wordt hier veel te vaak 'naast' de foto gekeken. En het is niet omdat ik niet het gesoficitieerd apparatuur heb en niet aan PS doe dat ik als een outlaw moet bejegend worden.
                                Dus bij deze, ik heb enkel mijne canon eos 550 D, één kitlens 18-55mm en één tamron lens 18-200mm + een statief. Ik ben vanaf januari 2011 bezig met mijn canon. Ik heb module 1 van LR met succes afgerond en begin volgende week aan module 2.
                                Ik doe bezeten mijn best om een sublieme foto te maken. Voila dat wat mij betrefd. Nu jullie?
                                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                                X