Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Soms heb ik het idee dat er maar foto's gezet worden om ze er op te hebben gezet. Ik bemerk geen stijgende curve, geen leerpatroon, geen objectiviteit op de eigen foto, laat staan een eigen idee te hebben. Want steeds komt dat vraagje terug: "Is het wat?", "Hoe vind je dit", .... (en tal van vragen in die richting).
Verdikke toch, vraag het jullie niet af... wees er zeker van!
In plaats van iedere dag een foto te posten... Doe iets met de opgedane kennis, doe iets waarvan je terecht fier kunt op zijn. Dat de foto die je vandaag post zoveel beter is dan de foto die je maanden geleden gepost hebt. En waarvan je nu al weet: binnen een paar maanden post ik nog een beter foto.
Laat me eerst duidelijk zeggen: junior, senior,... staat er enkel maar ter vertegenwoordiging bij van het aantal geplaatste post....
Maar sta me toe te zeggen: als je senior-member wordt in de beginnershoek... stemt je tot nadenken, niet?
Laat dit overkomen als de spreekwoordelijke "trap onder je kont"!
De positief bedoelde kritiek om te zeggen: jongens (meisjes), ga vooruit, blijf niet ter plaatse trappelen. Plus est en vous!
Soms heb ik het idee dat er maar foto's gezet worden om ze er op te hebben gezet. Ik bemerk geen stijgende curve, geen leerpatroon, geen objectiviteit op de eigen foto, laat staan een eigen idee te hebben. Want steeds komt dat vraagje terug: "Is het wat?", "Hoe vind je dit", .... (en tal van vragen in die richting).
In plaats van iedere dag een foto te posten... Doe iets met de opgedane kennis, doe iets waarvan je terecht fier kunt op zijn. Dat de foto die je vandaag post zoveel beter is dan de foto die je maanden geleden gepost hebt. En waarvan je nu al weet: binnen een paar maanden post ik nog een beter foto.
Laat me eerst duidelijk zeggen: junior, senior,... staat er enkel maar ter vertegenwoordiging bij van het aantal geplaatste post....
Maar sta me toe te zeggen: als je senior-member wordt in de beginnershoek... stemt je tot nadenken, niet?
De positief bedoelde kritiek om te zeggen: jongens (meisjes), ga vooruit, blijf niet ter plaatse trappelen. Plus est en vous!
Auw! Ik plaats elke dag en wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren .
En als ik zo zeker ga zijn van een superfoto...dan wordt deze zeker niet hier in een BEGINNERSforum geplaatst, want verlies dit niet uit het oog dit is BEGINNERSforum
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Ik begrijp en onderschrijf dit helemaal.
Beginnershoek is geen vrijbrief voor 'is dit wat' etc.
Wel voor: 'hoe kan ik dit beter doen', en je probleem wat omschrijven, het advies proberen toe te passen, en dan een verbeterd resultaat laten zien, of om meer uitleg vragen en weer proberen toe te passen enz.
De oefeningen hoef ik niet te zien.
Gelukkig ben ik vrij waar wel en waar niet te reageren
Over deze foto zwijg ik, verbeteringen zijn al vaak genoeg uitgelegd.
Wel voor: 'hoe kan ik dit beter doen', en je probleem wat omschrijven, het advies proberen toe te passen, en dan een verbeterd resultaat laten zien, of om meer uitleg vragen en weer proberen toe te passen enz.
Gelukkig ben ik vrij waar wel en waar niet te reageren
Over deze foto zwijg ik, verbeteringen zijn al vaak genoeg uitgelegd.
tja....;deze reactie verbaast mij niks, had niet anders verwacht!
Maar apropo was er hier geen forum waarop je MEDEDELINGEN kunt doen! Want hier heb ik geen boodschap aan!
Het is duidelijk dat ieder zijn visie heeft over wat hij/zij wel en niet post in een bepaalde topic.
Ik kan beide partijen begrijpen, maar het blijft idd een beginnersforum. MAAR, als Bommasien vind dat deze foto waardig genoeg is om te posten, wie zijn wij dan om te oordelen dat deze foto niet waardig genoeg is. Mensen die deze foto niet waardig genoeg vinden, hoeven zelfs niet te reageren. Als er dan geen reactie komt, kan Bommasien nog altijd expliciet vragen waarom er geen reacties op komen.
Ik heb dit ook al voorgehad. Ik dacht dat mijn foto Wauw was, maar anderen vonden er niets aan...
Ga allen in vrede
Groetjes,
Sidney.
PS: Schoonheidsfoutje in de titel: "VIEW"
Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2 Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
Het is duidelijk dat ieder zijn visie heeft over wat hij/zij wel en niet post in een bepaalde topic.
Ik kan beide partijen begrijpen, maar het blijft idd een beginnersforum. MAAR, als Bommasien vind dat deze foto waardig genoeg is om te posten, wie zijn wij dan om te oordelen dat deze foto niet waardig genoeg is. Mensen die deze foto niet waardig genoeg vinden, hoeven zelfs niet te reageren. Als er dan geen reactie komt, kan Bommasien nog altijd expliciet vragen waarom er geen reacties op komen.
Ik heb dit ook al voorgehad. Ik dacht dat mijn foto Wauw was, maar anderen vonden er niets aan...
Ga allen in vrede
Groetjes,
Sidney.
PS: Schoonheidsfoutje in de titel: "VIEW"
jJa ik had de fout gezien maar in titel kan je niks veranderen. maar nu weet ik nog niet wat er verkeerd is aan de foto, want ik ben me van geen kwaad bewust!
3.1. Fotohoek: Beginnershoek
Ook een foto waarover je niet echt tevreden bent maar die je toch graag wil laten beoordelen kan je hier kwijt.
grt,bouk.
Ik begrijp niet goed waarom je de muur aan de rechterzijde niet even breed toont als het stukje muur aan de linkerzijde. Het idee snap ik wel, je wil een raam tonen waar een landschap in te zien is. Maar het getoonde landschap vind ik eerlijk gezegd saai en alledaags, ook het licht bekoort mij niet. Foto's moeten mij doen glimlachen, en dat doet deze foto helaas niet.
Ik begrijp niet goed waarom je de muur aan de rechterzijde niet even breed toont als het stukje muur aan de linkerzijde. Het idee snap ik wel, je wil een raam tonen waar een landschap in te zien is. Maar het getoonde landschap vind ik eerlijk gezegd saai en alledaags, ook het licht bekoort mij niet. Foto's moeten mij doen glimlachen, en dat doet deze foto helaas niet.
Eindelijk een reactie op de foto zelf!!! ikzelf vind het ook een alledaags beeld maar was eigelijk een antwoord op de foto van gisteren.
Erg bedankt om je gezonde to the point reactie!
3.1. Fotohoek: Beginnershoek
Ook een foto waarover je niet echt tevreden bent maar die je toch graag wil laten beoordelen kan je hier kwijt.
grt,bouk.
Ja, jij hebt helemaal gelijk, Bouk!
En ik zit fout wat betreft posten.
Het wel of niet beoordelen is een persoonlijke keuze, om welke redenen dan ook.
Aan deze regels op BD ben ik gehouden, en zal ik me houden.
maar nu weet ik nog niet wat er verkeerd is aan de foto, want ik ben me van geen kwaad bewust!
foto verkeerd of goed, was het maar zo eenvoudig
technisch gezien tob je nog met dezelfde problemen, dat maakt beoordelen wat moedeloos voor me, ben te ongeduldig denk ik.
Het beeld is wat saai , maar dat is een kwestie van smaak, hoor, en moet uiteindelijk altijd jouw keuze blijven.
Vervelend als er bovenstaande discussies in dit forum komen. In het verleden is dit al verschillende malen volledig ontspoort. Maar terug naar de posting. Mijn opmerkingen.
Maak geen snapshots meer. Denk voor het maken van de foto na over een compositie en maak de foto overeenkomstig die compositie.
Het begint bij het kiezen van een onderwerp. Waar wil je als fotograaf de nadruk opleggen. Ik zou kiezen voor de beide koeien. Als ondersteunende elementen voor de compositie zie ik de raam/deurposten en de doorgang tussen de schuren op de achtergrond. Die doorgang en het huis achter die doorgang, zou ik kiezen als een centraal punt in de compositie, als een as van symmetrie. De raam/deurposten en de koeien zou ik op een gelijke afstand van die as plaatsen. In concreto betekent dat je een stapje naar rechts had moeten maken. Daarna zou ik gaan denken in vlakken. Een van die vlakken is het weiland. Laat dat ongeveer 1/3 deel van je foto uitmaken. Neem eerst dan je foto. Je krijgt dan iets zoals het volgende plaatje:
Indien je bezwaar hebt tegen het gebruik van je foto, maak het kenbaar. Dan haal ik het plaatje weg.
Comment