Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hemel en zee was hier beter geweest . Mooi hoe je die zonnestralen hebt weten vast te leggen. Zou wel de horizon rechtzetten, want die is wel erg scheef.
Groetjes
Dit zijn typisch Thaise vieuws. die zonnestralen zie je daar heel vaak omdat het er dikwijls bewolkt is.
Deze foto heb ik genomen toen ik achteraan in de open laadbak zat van een jeep.Vandaar die scheve horizon, het was maw een snel shot.
Deze foto heb ik genomen toen ik achteraan in de open laadbak zat van een jeep.Vandaar die scheve horizon, het was maw een snel shot.
Ik raad je toch aan voor het posten de foto's goed na te kijken. Het zitten in een laadbak
mag toch geen excuus zijn voor een scheve horizon. Dat is iets dat je corrigeert voordat je
gaat plaatsen als je vol trots iets wil showen. Ik zie ook dat de horizon wat bol staat. Dat
wijst op een kussenvormige lensvertekening. Scheeftstand en lensvertekening zijn
uitstekend te corrigeren in (bijvoorbeeld) PS(E) met de filter 'Correct camera distortion'.
Daarna eventueel nog een verfijnde high pass verscherping.
nu had ik hier idd een gecorigeerde foto verwacht van TS
Ik heb TS een gecorrigeerde gestuurd met alle uitleg van wat ik er mee gedaan heb via een PB. Bedoeling is wel dat hij het zelf doet op de originele en dan plaatst. Afwachten dus.
Groetjes
Comment