Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wesp op distel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wesp op distel

Die wespen zijn supersnel, maar ik heb hem toch kunnen "vangen". Beetje gelukt?

ivm de compo nog een crop, maar er komt natuurlijk wel wat ruis bij zo, compo beter? Bovenaan helaas geen ruimte op origineel.

Last edited by Boutje; 21 augustus 2011, 22:28. Reden: crop toegevoegd

Re: wesp op distel

Kopje mooi scherp, ziet er een agressieveling uit.

Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Scherpte, licht en kleur zijn heel goed, compo kan mi beter.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
      https://500px.com/marnix_photography

Comment

Bedankt voor de reacties!
        Hoe zou je de compo doen?
        Plat insect, bloem en overal er rond andere distels zodat ik niet echt een betere achtergrond vond...
        Ik heb er nog eentje van meer langs onder met een beperkte dof, zal die morgen eens posten.
        Ik vind het moeilijk, die beestjes, ze zijn zo snel en soms al weg voor ik zelfs scherpgesteld heb. En dan ook nog op compo en achtergrond letten vraagt veel oefening.
        @ Dextro: heb je website bezocht, prachtig werk staat er op! Dit wil ik ook kunnen! Dus tips blijven welkom .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
          Ik vind het moeilijk, die beestjes, ze zijn zo snel en soms al weg voor ik zelfs scherpgesteld heb. En dan ook nog op compo en achtergrond letten vraagt veel oefening.
          Ik ben het volledig met je eens , maar dit maakt het zo leuk
          Je hebt deze mooi vastgelegd zoals vorigen al zeiden
          Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Als je bovenaan bij de originele foto nog meer groen over hebt zou ik opteren om onderaan een goed stuk eraf te knippen en bovenaan een deel meer egaal groen erbij zodat de wesp op de onderste gulde snede komt, nu is dat de bovenste gulde snede. Denk dat je dan een mooiere compo overhoud maar natuurlijk moet die mogelijkheid er wel zijn bij de originele foto.

Bedankt voor de commentaar op mijn site

Groetjes
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
            https://500px.com/marnix_photography

Comment

Heel knap! Vanuit je standpunt kon het niet beter.
              Study Photographs, not pixels! (Thom Hogan)
              Olympus E620/EPL1/9-18mm/14-42mm/14-54mm/50mm2.0macro/40-150mm/70-300mm/Sigma 105mm2.8macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                Als je bovenaan bij de originele foto nog meer groen over hebt zou ik opteren om onderaan een goed stuk eraf te knippen en bovenaan een deel meer egaal groen erbij zodat de wesp op de onderste gulde snede komt, nu is dat de bovenste gulde snede. Denk dat je dan een mooiere compo overhoud maar natuurlijk moet die mogelijkheid er wel zijn bij de originele foto.

Bedankt voor de commentaar op mijn site

Groetjes
                Lukt niet, heb alleen onder nog een beetje meer distel, had dit er al af gedaan om hem op 1/3e te krijgen. Volgende keer beter opletten dus.
                edit: ik probeer eens heel erg te croppen
                Last edited by Boutje; 21 augustus 2011, 22:23. Reden: aanvulling

Comment

De scherpte is er toch al en dat is niet zo evident Maar is het alleen bij mij dat de distel een beetje rozig is, moet dat niet een beetje paarser?

Comment

Working...
                  X