Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat prikt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dat prikt

Met de tweede foto/update zit je weer helemaal terug op de rails bommasien .

grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

de update is schitterend
      alles prima, niks op aan te merken, knap!
      mvg. Hans
      Alleen mensen met fantasie,
      hebben oog voor de werkelijkheid.
      Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Update is veel beter dan je eerste
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

Comment

Zo scherp!
          Hier zijn ze al allemaal uitgebloeid, helaas
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

Comment

Mooi Sien
            Update is beter dan het origineel
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Mooi!

Comment

bijna niet te geloven dat de update dezelfde foto is
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Origineel en update zijn beide minder dan 90 Kb. Jammer.

Met grotere bestanden wordt het allemaal zoveel beter.

Dat moet toch onderhand bekend zijn.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

knappe up
                    eos 600 d
                    lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Spijt me om spelbreker te moeten zijn.
                      De eerste is duidelijk niet scherp, de update lijkt alleen maar scherp. Tweede zie je ook artefacten rond de stengels. Meer dan waarschijnlijk door het weinige aantal kb's...

Zoals Plaatwerker zegt: maak eens werk van jullie uploads! Gebruik de juiste verkleining- en verscherpingstechnieken. (bv. deze van Mortierke: http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ng-359081.html
                      Verzorg dit aspect een beetje, maak er een gewoonte van om zorg te besteden aan de afwerking van de foto vooralleer je hem op het forum plaatst. Het komt jullie foto's echt ten goede en vooral de kritieken op die foto's.
                      Want nu kan er nog geneut worden over verscherping alhier, kb's aldaar,... enz. Maar de info ligt voor het grijpen en eens dat in orde is, kan er enkel nog over de foto en het fotograferen zelf gepraat worden.
                      Ik vind het jammer dat zovele foto's echt wel de moeite waard zijn, maar dat die naverzorging nog niet op punt staat.

Ik kom dikwijls in de beginnershoek piepen, want er staan dikwijls echte pareltjes in, wars van alle regeltjes zie je echt soms de creativiteit opborrelen. Jammer dan dat het niet correct verkleinen, met bijhorende scherpte, afbreuk doet aan een geplaatste foto.

Iedereen kan mooie comments gebruiken, het doet ons goed voelen. Ook ik heb graag goeie kritieken, ik zou liegen moest dat niet zo zijn. Maar op het einde van de rit willen we gewoon heel graag betere foto's maken. En opbouwende kritiek kan daar een grote hulp in zijn. Ik heb ook graag kritiek die gefundeerd is en me een betere fotograaf kan maken.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

bedankt voor uw ongetwijfeld deskundig advies! Maar.... niet iedereen kan dit in daden omzetten, door gebreek aan de nodige software en/of materiaal.
                        Ik ken (nog) niets van photoshop. Ik begin nu in september aan de 2de module van LR.
                        Photoshop is voor later, ik behelp me momenteel met de voorhande zijnde mogelijkheden. iK heb ook geen macrolens . Momenteel wil ik absoluut het scherp schieten onder de knie hebben. Deze werd uit de losse hand genomen. Moet uiteraard meer statief gaan gebruiken.
                        Ik neem uw raadgevingen mee en blijf oefenen en oefenen en oe.....
                        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          .......... Moet uiteraard meer statief gaan gebruiken.
                          .....
                          bij een 1/320 toch niet echt nodig.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                          X