Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Spijt me om spelbreker te moeten zijn.
De eerste is duidelijk niet scherp, de update lijkt alleen maar scherp. Tweede zie je ook artefacten rond de stengels. Meer dan waarschijnlijk door het weinige aantal kb's...
Zoals Plaatwerker zegt: maak eens werk van jullie uploads! Gebruik de juiste verkleining- en verscherpingstechnieken. (bv. deze van Mortierke: http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ng-359081.html
Verzorg dit aspect een beetje, maak er een gewoonte van om zorg te besteden aan de afwerking van de foto vooralleer je hem op het forum plaatst. Het komt jullie foto's echt ten goede en vooral de kritieken op die foto's.
Want nu kan er nog geneut worden over verscherping alhier, kb's aldaar,... enz. Maar de info ligt voor het grijpen en eens dat in orde is, kan er enkel nog over de foto en het fotograferen zelf gepraat worden.
Ik vind het jammer dat zovele foto's echt wel de moeite waard zijn, maar dat die naverzorging nog niet op punt staat.
Ik kom dikwijls in de beginnershoek piepen, want er staan dikwijls echte pareltjes in, wars van alle regeltjes zie je echt soms de creativiteit opborrelen. Jammer dan dat het niet correct verkleinen, met bijhorende scherpte, afbreuk doet aan een geplaatste foto.
Iedereen kan mooie comments gebruiken, het doet ons goed voelen. Ook ik heb graag goeie kritieken, ik zou liegen moest dat niet zo zijn. Maar op het einde van de rit willen we gewoon heel graag betere foto's maken. En opbouwende kritiek kan daar een grote hulp in zijn. Ik heb ook graag kritiek die gefundeerd is en me een betere fotograaf kan maken.
bedankt voor uw ongetwijfeld deskundig advies! Maar.... niet iedereen kan dit in daden omzetten, door gebreek aan de nodige software en/of materiaal.
Ik ken (nog) niets van photoshop. Ik begin nu in september aan de 2de module van LR.
Photoshop is voor later, ik behelp me momenteel met de voorhande zijnde mogelijkheden. iK heb ook geen macrolens . Momenteel wil ik absoluut het scherp schieten onder de knie hebben. Deze werd uit de losse hand genomen. Moet uiteraard meer statief gaan gebruiken.
Ik neem uw raadgevingen mee en blijf oefenen en oefenen en oe.....
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment