Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

urban fun!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• urban fun!

hallo ik ben er nog eens.
    Bij die andere foto's heb ik mijn conclusie genomen en ga ik die hopelijk eens herdoen.
    Maar intussen heb ik ook een kleine urban shootout gedaan

zo wat denken jullie? of
    Last edited by nigelke; 18 augustus 2011, 18:30.

Re: urban fun!

Sorry maar de foto's zeggen me niet zoveel. Het zijn precies willekeurige snapshot's waar niet veel is over nagedacht.
    probeer wat interessantere composities uit!!

Mvg john
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

die eerste versta ik niet (draait er daar iets rond?)

die 2e plak je beter niet aan de eerste (wat het nog moeilijker maakt) die is trouwens te donker

en de 3e... versta ik niet (vijver vol met croos, of een groen tennisveld, wat is die buis in de rechterbovenhoek?...)

ze zijn te klein (max 900 pixels langste zijde)
      en te klein (beste is rond de 500 Kb)

dat was het zo een beetje

enne... niet opgeven, hé!
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

ALs ik me niet vergis, is dit hier het Dadipark ...
        Voor mij persoonlijk zijn de foto's een beetje te recht aan , recht toe genomen. De foto's vertonen niet zoveel spanning. In de tweede foto bv staat de muur nogal centraal op de foto. Bij foto drie staat het bankje ook centraal.
        Misschien enkele kleine tips om de spanning in je foto wat op te drijven ? Je onderwerpen hoeven niet altijd netjes centraal in het beeld te staan. Soms werkt dit wel goed, soms niet goed. Je kan ook je standpunt waaruit je werkt eens wijzigen : bv eens ergens opstaan en dan vanuit de hoogte naar beneden fotograferen of bv eens plat op de buik gaan ... Je kan ook je diafragma wijzigen waardoor je hoofdonderwerp beter afgebakend wordt van de achtergrond ...
        Vooral niet opgeven en heel veel zaken uitproberen, al doende leert men en Rome en Parijs waren er ook niet op één dag.
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

bedankt voor de reacties.
          Dit zijn maar 3 uit ehm 400 foto's van in Dadipark

@noenkelMi:
          yep dat is een atractie die draait. Op de latere foto's krijg je een extra vage witte schijn van ik of mijn kameraad die mee draaien.

foto2 was beetje donker bedoelt

foto3 is inderdaad een vijver met zo croes op. Was grasgroen ongeveer die buis dat je ziet is onderdeel van een atractie van vroeger.

Nu alvast bedankt voor de opmerkingen en ik zal zeker blijven gaan
          En alle opmerkingen in mijn achterhoofd houden bij de volgende uitstap

Comment

Hoi... Idd Dadipark? Zijn deze foto's vrij recent genomen?
            Ik ben daar onlangs ook geweest maar vond het niets meer..
            Heb zelf geen zulke dingen meer tegengekomen zoals één van die bankjes in het water..
            Alles is naar mijn weten reeds helemaal vernield en het is vrij moeilijk de dag op vandaag
            nog mooie composities te maken, want de meeste interessante spullen zijn helemaal tot schroot herleid.

Comment

400 foto's? En dit zijn volgens u de 3 beste?

Je mag het me niet kwalijk nemen, maar het lijkt me hier een typisch geval te zijn van iemand die niets liever doet dan die zoeker tegen z'n oogkas te sjeezen.

Een doordachte foto nemen begint met vooral rond te kijken en na te gaan:
              Waar zit het interessant licht?
              Hoe integreer ik het licht in m'n compositie?
              Wat is m'n hoofdonderwerp?
              Wat zijn de lijnen in m'n compositie?
              Wat zijn de kleurvlakken in m'n compositie?
              Welke scherptediepte wil ik in deze foto brengen?
              .... enz.

Je neemt je tijd om de omgeving in je op te nemen. Wordt één met je omgeving... en neem dan de weloverwogen foto.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Als ik eerlijk mag zijn, moet ik mijn voorgangers volgen, voor mij zijn ze alle drie maar flauwkes. Beetje meer tijd besteden aan het zoeken naar het juiste vooraleer af te drukken.
                Als ik op 'fotoshoot' (landschappen) ga, leg is soms 100 km af, waarbij ik misschien wel 75 keer eer uitstap....en kom dan thuis met (slechts) zo'n 40 à 50 foto's, waarvan er dan soms twee tot drie bijzitten die ik hier durf posten.... Om maar de zeggen dat VD gelijk heeft als ie zegt dat het kijken/zoeken vééééél belangrijker is dan het klikken zelf.
                Groetjes

Comment

Working...
                X