Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is dat feestje?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is dat feestje?

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je kiest wel steeds weer moeilijke onderwerpen hé ook hier weer veel glanzende oppervlakken en moto's in beging naar de camera toe. Altijd 'tricky' om deze scherp te hebben. Als het vanaf het overschakelen naar RAW is dat je minder scherpe foto's hebt schakel dan maar terug over naar JPEG... om de RAW convertor degelijk te besturen moet je er kunnen mee rijden (en nee ik wil de eeuwige discussie RAW Vs JPEG niet opstarten). Ikzelf heb steeds slechtere resultaten in RAW dan als ik gewoon JPEG schiet.

En je hebt gelijk... blijven volhouden
    BEDANKT ! Dit is nu een reactie waar ik WEL iets aan heb sé! Ben enorm blij hiermee! Nu kan de vinger op de wond gelegd worden! Heb de raw al uitgezet!!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      ik crop eerst in LR en resolutie pas ik aan in Photobucket of Picturepush
      Die sites zullen de kwaliteit misschien verkl*ten. Probeer eens om direct te uploaden in 600x900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        BEDANKT ! Dit is nu een reactie waar ik WEL iets aan heb sé! Ben enorm blij hiermee! Nu kan de vinger op de wond gelegd worden! Heb de raw al uitgezet!!
        tja..das toch jammer hoor, je kan beter je RAW rijbewijs gaan halen, dan op je JPG driewieler blijven rond rijden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..das toch jammer hoor, je kan beter je RAW rijbewijs gaan halen, dan op je JPG driewieler blijven rond rijden.
          grt,bouk.
          Het kan natuurlijk ook liggen aan de Raw-converter. Ze zijn niet allemaal even goed.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

exporteer in lr direct naar 900 langste zijde en op het aantal kb dat je zelf wenst.

best een makkelijke oplossing en zonder verlies van kwaliteit zoals bij jou vaak het geval is.
            en zo staat je raw mooi in jpg zonder al te veel werk. (kan foto per foto, maar ook met meerdere als je die selecteerd)

mss ook eens kijken naar een andere (lees betere/eigen) host.
            zijn veel goedkope spelers op de markt (one.com, antagonist.be, ...) die je voor 30 euro per jaar 3gb ruimte geven en zo blijven je foto's net zo goed als jij ze plaatst
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              grt,bouk.
              Misschien wel, maar er zijn al heel moderne driewielers op de markt hoor. Bouk, kan je nu echt zeggen dat je aan mijn foto's ziet dat ze niet in RAW geschoten zijn? Zolang je niet echt pro bent en je geen intentie hebt om in posterformaat af te drukken denk ik dat JPG bijlange nog zo slecht niet is. De stijle leercurve van een RAW convertor is niet voor iedereen geschikt.
              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                mss ook eens kijken naar een andere (lees betere/eigen) host.
                zijn veel goedkope spelers op de markt (one.com, antagonist.be, ...) die je voor 30 euro per jaar 3gb ruimte geven en zo blijven je foto's net zo goed als jij ze plaatst
                Veel gratis hosts vervangen de originele foto door een versie met een lagere resolutie, wat leidt tot kwaliteitsverlies... zie je hier wel vaker.
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  ............ Bouk, kan je nu echt zeggen dat je aan mijn foto's ziet dat ze niet in RAW geschoten zijn? Zolang je niet echt pro bent en je geen intentie hebt om in posterformaat af te drukken denk ik dat JPG bijlange nog zo slecht niet is.......
                  gaat hier om het eindresultaat, en dat laat bij TS vaak te wensen over:

Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Denk gewoon dat je lens niet beter kan, Sien. Ik heb het al vaker in school gezien van
                    mensen die met een 18-200 schieten en elke keer scherpte te kort komen, alsof het net
                    niet je dat is.

Comment

Sien, het feit dat je toch blijft volharden om aan een goed resultaat te geraken is al veel waard. Je zou voor minder de moed laten zakken. Er moet inderdaad een reden zijn waarom het de ene keer wel lukt en een volgende keer weer tegenzit. Ik hoop met wat men je hier aanbrengt je toch een stuk opschiet in de goede richting.
                      Het origineel oogt zeker beter dan de eerst geposte versie als dat een troost kan zijn.
                      Op de eerste versie zijn de kleuren er ook naast en krijg je een blauwe schijn (lijntje) rond de helmen en op de motorfiets. Je zegt dat je zelf niet ziet dat de foto minder geslaagd is, is dit ook zo als je naar anderen hun foto's kijkt? Dit is geen verwijt maar ik vraag me af of er iets met je beeldscherm of ogen mis kan zijn en het daarom ook al minder goed lukt.
                      Je moet niet hopen dat je foto snel verdwijnt maar wel dat men kan helpen de vinger op de wonde te leggen . Ik denk hoe meer informatie je zelf hier kan geven hoe beter men je tracht te helpen. Ik zou zeker mijn materiaal al door iemand anders laten testen zoals men voorstelt. Dan weet je ook dat het daar niet aan ligt en kan je verder zoeken. Je geeft er de brui niet aan en dat vind ik in elk geval positief.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Origineel heel wat beter,ik woon in Brasschaat als je wil kom maar eens langs...niet dat ik het probleem kan oplossen maar samen zien we meer en wie weet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                          Sien, het feit dat je toch blijft volharden om aan een goed resultaat te geraken is al veel waard. ...
                          Ik zou zeker mijn materiaal al door iemand anders laten testen zoals men voorstelt.
                          ja, dat testen door iemand anders (van hier?) is idd een goed idee

lap! Weeral bovenaan
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                          X