Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is toch wel triest hoor. Ook deze is voor mij erg onscherp. Nergens kan ik scherpte
vinden. Heb je er al eens aan gedacht dat jouw apparatuur beschadigd kan zijn? Ga toch
eens langs de vakhandel om dat te laten controleren.
Beste Sien, als ik u was zou eens kijken op het forum of er bij u in de buurt een ervaren BD-er woont die u dan wat adviees kan geven.Neem dan gelijk uw fotogerief mee en laat het door iemand anders testen, want dat er iets niet klopt is mij nu wel duidelijk.
Op deze manier kan het voor u zelf toch ook niet meer leuk zijn, steeds komt u met onscherpe foto's met -soms- de vraag: "Wat er aan die onscherpte te doen is ?"
Ik schrijf dat niet om u te kwetsen, maar er is al vaker aangegeven door diverse mensen dat er geen verbetering te zien is.
Ofwel u bent ....eigenwijs of bang om eens te testen wat er nu echt aan de hand is.
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
Beste Sien, als ik u was zou eens kijken op het forum of er bij u in de buurt een ervaren BD-er woont die u dan wat adviees kan geven.Neem dan gelijk uw fotogerief mee en laat het door iemand anders testen, want dat er iets niet klopt is mij nu wel duidelijk.
Op deze manier kan het voor u zelf toch ook niet meer leuk zijn, steeds komt u met onscherpe foto's met -soms- de vraag: "Wat er aan die onscherpte te doen is ?"
Ik schrijf dat niet om u te kwetsen, maar er is al vaker aangegeven door diverse mensen dat er geen verbetering te zien is.
Ofwel u bent ....eigenwijs of bang om eens te testen wat er nu echt aan de hand is.
Tja hoe komt het dan dat dit voorheen wel lukte, Ik heb mijn toestel ondertussen veranderd naar Raw opnamens,Speelt di een rol? Doe ik dit beter niet?
Ook maak ik mijn foto's nietmeer op de automatische stand! Bij mij is het grote probleem, dat ik zelf die onscherpte niet zie!?
Ik ben dan ook telkens oprecht verbaast over de (negatieve) reacties.
En mischien kan u mij eigenwijs noemen, ook al pas ik alle tips toe die hier gegeven worden. Maar ik noem het VOLHARDEN!in de boosheid) of DOORZETTEN.
Ik ga door!
PS ik blijf wel bovenaan staan met mijn onscherpe foto's Iets wat ik eigelijk liever niet heb! Dus .....laat mij hier maar vlug verdwijnen.
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Je kiest wel steeds weer moeilijke onderwerpen hé ook hier weer veel glanzende oppervlakken en moto's in beging naar de camera toe. Altijd 'tricky' om deze scherp te hebben. Als het vanaf het overschakelen naar RAW is dat je minder scherpe foto's hebt schakel dan maar terug over naar JPEG... om de RAW convertor degelijk te besturen moet je er kunnen mee rijden (en nee ik wil de eeuwige discussie RAW Vs JPEG niet opstarten). Ikzelf heb steeds slechtere resultaten in RAW dan als ik gewoon JPEG schiet.
Comment