Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een mooie vlieg voor mij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Een mooie vlieg voor mij

    Hallo iedereen,

    Normaal gezien moei ik mij niet met dergelijke discussies. Ik ben wat je dan noemt de stilzwijgende… minder- of meerderheid. Ik ben nu enkele weken lid van BD en heb nog geen enkele post gedaan. Hiervoor zijn er enkele redenen. Persoonlijkheid, verlof, ziekte en te veel dingen die ik nog moet uitzoeken. Soms is het “probleem” duidelijker als newbie dan als de gevestigde waarden, deels door de verwachtingen die men heeft, deels door de omschrijving van het forum, wat er misschien mis is of wat misschien beter kan.
    Los van mijn persoonlijkheid, die eerder teruggetrokken en schuchter is, is het als beginneling niet makkelijk om je post te doen als iemand als bv. Pimpeltje weer eens een pracht exemplaar aflevert. Je ziet dan dadelijk dat er iets niet aan je eigen foto’s klopt en laat het dan maar. Het voelt dan zowat als gaan voetballen met je idool. Een gevestigde waarde als Pimpeltje kan ook altijd direct op X aantal reacties rekenen. Sommige anderen minder bekende, posten dan het zoveelste soldatenkerkhof en krijgen hierop geen of slechts enkele, meestal nietszeggende reacties. Sommige beginners trekken zich hier niets van aan, andere voelen zich genegeerd en nog andere reageren hier dan gepikeerd op en worden ronduit “onvriendelijk”.
    In de voorgaande posts zitten meningen waar ik het min of meer mee eens ben. Mij lijkt het logisch dat mensen die het beginnersniveau ontgroeit zijn “doorschuiven” naar fotobeoordeling. Het zou dan ook logisch zijn dat mensen diezelf in fotobeoordeling posten reacties geven op de beginnershoek, zij staan immers verder in hun ontwikkeling. Dit is dan weliswaar een ander subforum maar als ik goed geteld heb zijn dat 3 muisklikken. Voor beginners zijn het eveneens maar 3 muisklikken naar fotobeoordeling en/of showcase om daar te kijken naar datgene wat men wil bereiken. Het niveau in de beginnershoek zou wel serieus dalen zonder mensen als Pimpeltje en andere, maar misschien dat meer mensen dan zouden posten aangezien het niveau meer gelijk komt te liggen. Er kan dan misschien ook (meer) gereageerd worden op sommige die nu weinig of geen reactie krijgen in de beginnershoek. Het risico is natuurlijk dat men zich dan weer in “ons” groepje gaat opsluiten in fotobeoordeling.
    Het is niet aan mij maar dit zijn enkele persoonlijke bedenkingen die voortkomen uit enkel weken dit forum te hebben gevolgd . Het was absoluut niet de bedoeling kritiek te spuien, noch naar iemand persoonlijk toe noch naar de gehele groep. Misschien krijg ik alles nog wel eens technisch in orde en vind ik nog wel eens de moed om ook iets te posten.

    Ik weet natuurlijk niet of andere beginners er ook zo over denken.

    @Pimpeltje: Wederom een schitterende foto, als je ooit eens moest besluiten om mensen bijles te geven …


    Mvg
    Mvg, Dirk
    Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
    Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

    Comment


    • #32
      Re: Een mooie vlieg voor mij

      Pimpeltje,

      Ik krijg op sommige posts die ik doe ook de opmerking dat ze niet meer in de beginnershoek thuishoren. Ik zou zeggen gewoon niet
      aantrekken!! Zolang je van jezelf vind dat je nog tot de categorie beginners behoort en je van jezelf vind dat je shots nog voor verbetering vatbaar
      zijn, zou ik niet weten waarom je hier niet zou mogen posten... Er is idd verschil tussen de "gewone" beginners en de iets meer geavanceerde beginners
      maar beiden blijven beginners. Je zal zelf wel voelen wanneer je klaar bent om naar showcase over te stappen. Ik ben, als iemand die ook meest
      met macro bezig is, een grote fan van je werk en kan je enkel maar een grote thumbs up geven!!

      Mvg,
      Kenneth
      If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

      Comment


      • #33
        Re: Een mooie vlieg voor mij

        Knappe foto hoor!

        Comment


        • #34
          Re: Een mooie vlieg voor mij

          Echt waar..mochten jullie het nog niet weten...een prachtplaat.

          En Pimpeltje plaatst haar foto's waar zij wil...


          Enkel vind ik dat haar punt, waar ze zich halstarrig aan vasthoud, niet echt relevant...het wordt (is) geen vriendenkring maar een kliek(je), een vriendenkliekje weliswaar.

          En de vriendenkring steunt haar...wat zouden we zonder Pimpeltje?....Potverdekke..meestappen naar die andere onderdelen van BD natuurlijk. Dan blijft de bende (vriendenkliek) toch wel bij elkaar zeker. Maar dan moeten al de anderen uiteraard het even goed doen als Pimpeltje....en ik ben zeker dat zij ('k noeme geen namen, 't es te delikoat) dit ook kunnen/doen.

          Pimpel..doe je gedacht/goesting maar moest ik jou zijn..ik zou weten wat kiezen..!
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #35
            Re: Een mooie vlieg voor mij

            Volgens mij heb je hier wel een record: meest aantal keren bekeken voor een niet-sticky post!!
            If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

            Comment


            • #36
              Re: Een mooie vlieg voor mij

              Oorspronkelijk geplaatst door KVM77 Bekijk bericht
              Volgens mij heb je hier wel een record: meest aantal keren bekeken voor een niet-sticky post!!
              O nee, nog lange niet.
              En wat zou de verdienste daarvan dan zijn?
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #37
                Re: Een mooie vlieg voor mij

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                O nee, nog lange niet.
                En wat zou de verdienste daarvan dan zijn?
                Nikske maar vind het gewoon frapant dat er hier foto's worden gepost, waarbij men mond open valt, die maar een fractie van het aantal
                maal bekeken halen vergeleken met een topic met een discussie. Menselijke emotie trekt blijkbaar nog altijd meer aan dan de emotie
                die een mooi beeld kan uitstralen.
                If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                Comment


                • #38
                  Re: Een mooie vlieg voor mij

                  Dank je wel voor deze laatste reacties

                  Alleen ben ik het niet eens over ....geen vriendenkring maar een kliek(je)

                  Anders had dat kliekje wel deel genomen aan deze discussie

                  Het is en blijft voor mij een groep die daad werkelijk met elkaar kijken om de kwaliteit van elkaars foto's door middel van Kijken en reageren te verbeteren .
                  En ik heb zowel de mijne als de mensen van die kring met sprongen voor uit zien gaan .
                  Wel met terug val ,maar elke fotograaf laat foto's in de prullenbak verdwijnen die niet het niveau hebben wat zij/hij voor ogen hadden
                  Alleen wij zetten ze dan neer om een reactie te krijgen hoe het wel moet
                  Daarna ga ik/zij aan de slag om het te verbeteren .
                  Ik ga gewoon door met hoe ik bezig ben/was , pas als ik zeker weet dat het een top foto is dan ga ik verhuizen naar de andere ( tijdelijk )
                  Nogmaals "DANK"aan diegene die mij steun hebben gebracht het zij met een reactie het zij met een PB
                  MVG,
                  Pimpeltje
                  Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                  Pimpel

                  Comment


                  • #39
                    Re: Een mooie vlieg voor mij

                    Prachtige foto, bizarre discussie.... en zo wordt een prachtige vlieg een ******vlieg.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Een mooie vlieg voor mij

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Prachtige foto, bizarre discussie.... en zo wordt een prachtige vlieg een ******vlieg.
                      Dank je wel doudeke .
                      Een ****** vlieg .........


                      -------------------
                      grt,
                      Pimpeltje
                      Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                      Pimpel

                      Comment


                      • #41
                        Re: Een mooie vlieg voor mij

                        Zoals in elke discussie zijn er voor- en tegenstanders, en dit is maar goed ook, anders zouden we als een school (kliek ) vissen zijn die allemaal in dezelfde richting zwemmen.
                        Lang leve de discussie waar eenieder zijn mening kwijt kan ! Nog iets voor de mensen die mij een PB stuurden.... voor mij mag het gerust hier op het forum hoor, geen enkel probleem, ik heb het zelfs liever .
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 7 augustus 2011, 09:44.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Een mooie vlieg voor mij

                          On Topic:

                          Hey Pimpeltje,

                          Mijn mening:
                          1) Kadertje: doet foto geen eer aan.
                          2) Foto: Ik denk dat je iets scherptediepte had moeten hebben om de volledige vlieg scherp te hebben. (Maar dat zijn spijkers op laag water...)

                          Mooie kleuren/contrast/compo

                          P.S.:Vanwaar haal jij die getemde vliegen die blijven zitten tot als je de juiste foto hebt ???

                          Groeten,

                          Laurent

                          OFF TOPIC:
                          Lees mijn handtekening....
                          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!
                          We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                          Comment

                          Working...
                          X