Dit zijn enkele foto's van mijn neefje en nichtje. Opnieuw alle feedback meer dan welkom!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eerste stappen in de fotografie: portret
Collapse
X
-
-
Re: Eerste stappen in de fotografie: portret
de kleuren vind ik niet mooi...
wil me niet moeien maar dacht dat je in de beginnershoek maar 1 topic per dag mag openen...
Comment
-
iets zo jaren 50-achtig
nochtans vind ik die zw niet slecht, maar ze staat wel teveel in 't midden
en indien je links een stuk wegcropt mis je die lok, en heb je teveel het bleke van rechts
Comment
-
De eerste 2 foto's heb ik bewerkt met een programma op internet, waarvan ik na de bewerking heb besloten het niet meer te gebruiken omdat er teveel kwaliteit verloren gaat. De eerste vond ik zelf qua kleuren wel mooi, omdat het een beetje een 'oud' effect geeft. Maar ook in fotobewerking moet ik mijn weg nog wat zoeken... Hebben jullie tips voor een goed bewerkingsprogramma? Momenteel gebruik ik picasa. Photoshop ga ik me nog niet aan wagen, ook omdat mijn trage, oude laptop dat niet aan zou kunnen
Bedankt voor jullie reacties!
Comment
-
-
het schijnt dat Gimp goed is
ikzelf ben heel content van Photoshop elements 9, maar daarvoor heb je idd een redelijk snelle pc nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ann C Bekijk berichtDe eerste 2 foto's heb ik bewerkt met een programma op internet, waarvan ik na de bewerking heb besloten het niet meer te gebruiken omdat er teveel kwaliteit verloren gaat. De eerste vond ik zelf qua kleuren wel mooi, omdat het een beetje een 'oud' effect geeft. Maar ook in fotobewerking moet ik mijn weg nog wat zoeken... Hebben jullie tips voor een goed bewerkingsprogramma? Momenteel gebruik ik picasa. Photoshop ga ik me nog niet aan wagen, ook omdat mijn trage, oude laptop dat niet aan zou kunnen
De z/w vind ik de beste maar inflitsen had inderdaad beter geweest.
Ook op letten dat je slechts één topic opent per dag, in elk topic mag je wel drie foto's per keer plaatsen en eventueel update's mag ook.
Om op je vraag welk bewerkingsprogramma kan ik je enkel zeggen dat ik elements 8 gebruik, intussen is er al een 9 , ik vind het persoonlijk een goed programma ( voor mijn behoeften) ik ben zeker geen ervaren gebruiker van dat programma maar het bied veel mogelijkheden vind ik, en van prijs vind ik het ook heel goed meevallen in vergelijking met cs5 bv
Er kunnen misschien nog wel goede programma's zijn maar ik heb enkel ervaring met elements 8Groeten Benny
D7000 en en enkele lenzen.
Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert
Comment
-
Gaat allemaal goed komen hoor die zw w is toch al redelijk mooi en je zult zien als je een goed programma hebt dat het steeds beter gaat ,wij worstelen nog steeds
-------------------------
grt,
PimpeltjeIk fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ann C Bekijk berichtDe eerste 2 foto's heb ik bewerkt met een programma op internet, waarvan ik na de bewerking heb besloten het niet meer te gebruiken omdat er teveel kwaliteit verloren gaat. De eerste vond ik zelf qua kleuren wel mooi, omdat het een beetje een 'oud' effect geeft. Maar ook in fotobewerking moet ik mijn weg nog wat zoeken... Hebben jullie tips voor een goed bewerkingsprogramma? Momenteel gebruik ik picasa. Photoshop ga ik me nog niet aan wagen, ook omdat mijn trage, oude laptop dat niet aan zou kunnen
massa en de adviezen die worden gegeven hebben meestal betrekking op het gebruik
van PS. En als het een beetje trager gaat... dat is toch niet zo erg? Tijd om na te denken.
O ja, nog even dit. Als je in de url van de door jou geplaatste foto's kijkt (Aanpassen-
knopje) dan zie je daarin 's800' staan. Verander dat voortaan maar in 's900', dan
presenteer je gelijk het maximaal toegestane formaat. Proberen maar, we zien het wel.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Ik vin de eerste 2 foto's erg mooi !
zeker de bewerking , het geeft een ander toetsje .
Welke bewerking heb je hier voor gebruikt ?
Comment
-
Comment