Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De kleuren vind ik afschuwelijk. Welke bewerking heb je op het origineel toegepast?
Bij de ZW krijgt het gezicht te weinig licht. Invulflitsen of reflectiescherm gebruiken.
nochtans vind ik die zw niet slecht, maar ze staat wel teveel in 't midden
en indien je links een stuk wegcropt mis je die lok, en heb je teveel het bleke van rechts
De eerste 2 foto's heb ik bewerkt met een programma op internet, waarvan ik na de bewerking heb besloten het niet meer te gebruiken omdat er teveel kwaliteit verloren gaat. De eerste vond ik zelf qua kleuren wel mooi, omdat het een beetje een 'oud' effect geeft. Maar ook in fotobewerking moet ik mijn weg nog wat zoeken... Hebben jullie tips voor een goed bewerkingsprogramma? Momenteel gebruik ik picasa. Photoshop ga ik me nog niet aan wagen, ook omdat mijn trage, oude laptop dat niet aan zou kunnen
De eerste 2 foto's heb ik bewerkt met een programma op internet, waarvan ik na de bewerking heb besloten het niet meer te gebruiken omdat er teveel kwaliteit verloren gaat. De eerste vond ik zelf qua kleuren wel mooi, omdat het een beetje een 'oud' effect geeft. Maar ook in fotobewerking moet ik mijn weg nog wat zoeken... Hebben jullie tips voor een goed bewerkingsprogramma? Momenteel gebruik ik picasa. Photoshop ga ik me nog niet aan wagen, ook omdat mijn trage, oude laptop dat niet aan zou kunnen
Bedankt voor jullie reacties!
Je kleurenfoto's zijn jammerlijk niet echt gelukt van kleur bedoel ik dan, de uitdrukking van de kindjes vind ik echt niet slecht, wel een beetje letten op de scherpte de ogen zouden scherp moeten zijn maar met oefenen komt dat wel in orde.
De z/w vind ik de beste maar inflitsen had inderdaad beter geweest.
Ook op letten dat je slechts één topic opent per dag, in elk topic mag je wel drie foto's per keer plaatsen en eventueel update's mag ook.
Om op je vraag welk bewerkingsprogramma kan ik je enkel zeggen dat ik elements 8 gebruik, intussen is er al een 9 , ik vind het persoonlijk een goed programma ( voor mijn behoeften) ik ben zeker geen ervaren gebruiker van dat programma maar het bied veel mogelijkheden vind ik, en van prijs vind ik het ook heel goed meevallen in vergelijking met cs5 bv
Er kunnen misschien nog wel goede programma's zijn maar ik heb enkel ervaring met elements 8
Groeten Benny
D7000 en en enkele lenzen.
Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert
Gaat allemaal goed komen hoor die zw w is toch al redelijk mooi en je zult zien als je een goed programma hebt dat het steeds beter gaat ,wij worstelen nog steeds
-------------------------
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Bedankt voor jullie reacties!
Ik adviseer te kiezen voor Photoshop Elements V9. Dat sluit het meest aan bij de grote
massa en de adviezen die worden gegeven hebben meestal betrekking op het gebruik
van PS. En als het een beetje trager gaat... dat is toch niet zo erg? Tijd om na te denken.
O ja, nog even dit. Als je in de url van de door jou geplaatste foto's kijkt (Aanpassen-
knopje) dan zie je daarin 's800' staan. Verander dat voortaan maar in 's900', dan
presenteer je gelijk het maximaal toegestane formaat. Proberen maar, we zien het wel.
Comment