Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Le Touquet - Paris Plage (deel 1)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Le Touquet - Paris Plage (deel 1)

Verleden week een namiddagje naar de draf- en galoprennen geweest in Le Touquet.
    Het weer zat niet mee. Serieus overtrokken en regelmatig regen. Rgelmatig mijn vest over mijn body en lens gedrapeerd om toch nog foto's te kunnen maken (met de plenzende regen op mijn rug in mijn hemdje tot gevolg).
    Hier een eerste reeksje van 3.
    Misschien na middernacht een 2de reeksje als dat mag

Alle commentaar en tips zijn, zoals gewoonlijk, zeer welkom.

mvg,
    Bart

Last edited by Voltigeur; 25 juli 2011, 21:32.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Le Touquet - Paris Plage (deel 1)

Dat mag, na middernacht en doen ook want de eerste 3 zijn knap
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

3 mooie opnames, met echt scherpe onderwerpen je ziet zelf het zweetschuim op het paard in foto 3
      Renée

Comment

en 't was het waard daar in de regen! ze zijn schitteren mijn voorkeur gaat uit naar de tweede
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Dank je. En Niet alleen het schuim, maar ook de regen (en die voelde ik ook, ik was drijfnat )
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Vind het een hele mooie reeks!! Knap hoor.

Comment

De 2e springt eruit.

Comment

schitterende reeks
                de tweede: ongelooflijk mooi!
                het was al die moeite zeker waard.
                mvg. Hans
                Alleen mensen met fantasie,
                hebben oog voor de werkelijkheid.
                Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Mooie foto's, geef mij maar de 3de

Comment

Mooie reeks
                    de derde heeft mijn voorkeur
                    Grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Iedereen bedankt. Of misschien toch niet, want ik hoopte ergens op tips.
                      Maar een complimentje kan ook wel 's deugd doen.
                      Het volgende reeksje van 3 is in aantocht.

Comment

Drie mooie opnamen.
                        Persoonlijk zou ik bij 1 & 3 de vlaggemast links wegsnijden. Bij 2 de helft van de voorgrond. Paard lijkt dan minder te " zweven ".
                        Voorkeur voor 1.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Drie mooie opnamen.
                          Persoonlijk zou ik bij 1 & 3 de vlaggemast links wegsnijden. Bij 2 de helft van de voorgrond. Paard lijkt dan minder te " zweven ".
                          Voorkeur voor 1.
                          Idem hier. En bij 1 zou ik de persoon minder centraal plaatsen.
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Bij foto 1 was het niet mijn bedoeling om de driver hoofdonderwerp te maken. Ik wilde van de driver èn de paardenkont het onderwerp maken, waarbij ik dus dacht dat het onderwerp (driver en paardenkont samen) ca. 2/3 van de foto in beslag namen. Maar blijkbaar komt het niet over zoals ik wilde.

Foto 2 wilde ik net dat zweefmoment benadrukken. En door de afstand die ik had, was dit de enige mogelijkheid. In principe gebruik ik liever lagere standpunten van op korte afstand. Maar hier lukte dat niet echt.
                            Wat ik mij afvraag is of hierdoor nu die foto onnatuurlijk overkomt?

En bij 1 en 3 heb ik nog getwijfeld om de vlag eraf te halen, maar doordat die vlaggen onderdeel van het parcours zijn, en niet echt het hoofdonderwerp in de weg zaten en vrij flou zijn, heb ik toch besloten deze te laten staan. Misschien een verkeerde keuze.

Maar alvast bedankt voor de eerlijke meningen

greetz,
                            Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Bij foto 1 was het niet mijn bedoeling om de driver hoofdonderwerp te maken. Ik wilde van de driver èn de paardenkont het onderwerp maken, waarbij ik dus dacht dat het onderwerp (driver en paardenkont samen) ca. 2/3 van de foto in beslag namen. Maar blijkbaar komt het niet over zoals ik wilde.

Foto 2 .....................
                              Wat ik mij afvraag is of hierdoor nu die foto onnatuurlijk overkomt?

En bij 1 en 3 heb ik nog getwijfeld om de vlag eraf te halen, maar doordat die vlaggen onderdeel van het parcours zijn, en niet echt het hoofdonderwerp in de weg zaten en vrij flou zijn, heb ik toch besloten deze te laten staan. Misschien een verkeerde keuze.

Maar alvast bedankt voor de eerlijke meningen

greetz,
                              Bart
                              Bart, ik ken niets van paardensport, maar wil toch nog even reageren...

1: Bij mij komt dit inderdaad niet zo over zoals jij het beschrijft... Het is waar dat de vlag hier vrij flou is, maar toch trekt hij m'n aandacht. Dus, mocht het mijn foto zijn, dan ging hij eraf...

2: De foto komt niet onnatuurlijk over hoor. Maar de compo wordt volgens mij beter als er onderaan wat af gaat.

De vlaggen maken zeker deel uit van het gebeuren en op foto 2 stoort me dat bijvoorbeeld ook helemaal niet (behalve de eerste vlag die tegen de linkerkant plakt). Het beeld wordt gewoon rustiger als je die wegcropt en toch blijft de dynamiek van je foto's behouden...
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Working...
                              X