Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rotterdam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rotterdam

    Hallo iedereen, hier enkele foto's van onze citytrip naar Rotterdam enkele maanden geleden.
    Dank je voor het kijken

    Mvg John



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 18,00 mm ()
    Shutter Speed: 18 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/6



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 105,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/6




    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 18,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/6
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

  • #2
    Re: Rotterdam

    1. mocht iets scherper.Ik veronderstel dat je een statief gebruikt heb (anders 18" je camera stilhouden?!!). Maar ik denk dat er bewegingsonscherpte in je foto zit.
    Compo is niet slecht. Ik weet nu niet hoe die toren er in 't echt uitziet (eigenlijk wel, maar toch) maar ik heb de indruk dat ie gebogen is. Oftewel is dat lensvervorming?

    2. Dat is een goeie; maar dat onderste stuk muur stoort me een beetje, ik heb het eens weggecropt, maar dat was niet beter.

    3. zegt me niets, maar dat ligt aan mijn smaak, heeft nix met je foto te maken

    succes nog!
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Rotterdam

      Ik ga voor de tweede. Knap beeld.
      De andere twee zeggen mij minder.
      Nikon D90
      All art is quite useless (Oscar Wilde)

      Comment


      • #4
        Re: Rotterdam

        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        1. mocht iets scherper.Ik veronderstel dat je een statief gebruikt heb (anders 18" je camera stilhouden?!!). Maar ik denk dat er bewegingsonscherpte in je foto zit.
        Compo is niet slecht. Ik weet nu niet hoe die toren er in 't echt uitziet (eigenlijk wel, maar toch) maar ik heb de indruk dat ie gebogen is. Oftewel is dat lensvervorming? ...
        Lensvervorming (tonvormig) zou je zo bij het midden van de foto niet zo erg mogen zien. Er
        is natuurlijk wel een duidelijke verticale perspectiefvertekening waar te nemen. Dat kan je
        corrigeren.

        Ik weet nog van de bouw van het onderste deel dat de bouwers al hadden gereken op
        winddruk. Daarom werden inwendig spankabels aangebracht om de winddruk te
        compenseren. Of dat ook gebeurd is voor de twee delen er boven, betwijfel ik. Er kan
        dan sprake zijn van het waarnemen van winddruk op de bovenste delen. Hoe was de wind
        tijdens de opname?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Rotterdam

          Dank Allen voor de reactie
          ivm de eerste,

          Is inderdaad op statief genomen, achteraf gezien mocht het van mij ook iets scherper. Nu zie ik eigenlijk pas dat de toren wat krom staat, dit kan inderdaad te maken hebben met de winddruk, er stond nl een stevige wind en het het gedeelte boven de verbreding "kraaiennest" zoals ze het noemen was zelf afgesloten omwille van de wind. We zijn ook in het restaurant "kraainennest" gaan eten en je merkte het toch wel dat er lichte beweging in de toren zat.

          Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

          Comment

          Working...
          X