Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Some flowers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Some flowers







    of welkom
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Some flowers

    de derde vind ik een mooie
    de eerste is overbelicht
    1 en 2 te centraal in beeld, BG kan ook beter
    toch een mooie poging!!
    mvg. Hans
    Alleen mensen met fantasie,
    hebben oog voor de werkelijkheid.
    Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

    Comment


    • #3
      Re: Some flowers

      ja, 3 is origineler
      en vind ik zelfs een hele goeie!
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Some flowers

        Nr. 3 is een hele mooie.
        In het algemeen zijn uw foto's te onscherp. Zou daar toch een beetje meer aandacht aan besteden.
        Ook eens bij je close-up en/of macro opnamen of iets dichter bij je onderwerp gaan of een kortere sluitertijd instellen. Zo bekom je een betere DOF.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Some flowers

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Ook eens bij je close-up en/of macro opnamen of iets dichter bij je onderwerp gaan of een kortere sluitertijd instellen. Zo bekom je een betere DOF.
          Dichterbij het onderwerp komen geeft een kleinere DoF en de sluitertijd heeft niets met DoF te maken...
          Jean Pierre.

          Comment


          • #6
            Re: Some flowers

            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
            Dichterbij het onderwerp komen geeft een kleinere DoF en de sluitertijd heeft niets met DoF te maken...
            Dat is iets nieuw. Hier kan ik nog wat van leren.
            Ik heb geleerd dat met een kleine lensopening ( groot F getal ) men een grotere DOF bekomt en dat dan de sluitertijd langer is.
            Bij een grote lensopening ( klein F getal ) bekomt men een kleinere DOF en krijgt men een kortere sluitertijd.
            Dus is de DOF gerelateerd aan de sluitertijd.
            Indien dit niet zo is heb ik er geen lap van begrepen en kan ik mijn camera beter aan de haak hangen.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Some flowers

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Dat is iets nieuw. Hier kan ik nog wat van leren.
              Ik heb geleerd dat met een kleine lensopening ( groot F getal ) men een grotere DOF bekomt en dat dan de sluitertijd langer is.
              Bij een grote lensopening ( klein F getal ) bekomt men een kleinere DOF en krijgt men een kortere sluitertijd.
              Dus is de DOF gerelateerd aan de sluitertijd.
              Indien dit niet zo is heb ik er geen lap van begrepen en kan ik mijn camera beter aan de haak hangen.
              Je zit juist met de f-waarde... maar dat vermeld je niet in het oorspronkelijke comment! Als je de ISO verhoogt zal de sluitertijd ook korter worden, maar dat gaat je niet meer DoF geven... de afstand van het onderwerp en het gekozen diafragma zijn de bepalende factoren voor DoF. De sluitertijd heeft geen rechtstreekse invloed...

              Hou je camera maar in de hand
              Jean Pierre.

              Comment


              • #8
                Re: Some flowers

                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                de afstand van het onderwerp en het gekozen diafragma zijn de bepalende factoren voor DoF. De sluitertijd heeft geen rechtstreekse invloed...

                Hou je camera maar in de hand
                Als de sluitertijd afhankelijk is van het diafragma, of omgekeerd, het diafragma afhankelijk van de sluitertijd, heeft deze dus wel invloed. Natuurlijk maar hoe je het bekijkt.
                Laat maar zitten, ik werp de handdoek.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Some flowers

                  De 3e vind ik de mooiste

                  Comment


                  • #10
                    Re: Some flowers

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Als de sluitertijd afhankelijk is van het diafragma, of omgekeerd, het diafragma afhankelijk van de sluitertijd, heeft deze dus wel invloed. Natuurlijk maar hoe je het bekijkt.
                    Laat maar zitten, ik werp de handdoek.
                    Het rare is dat jezelf bij jouw topic dit achtergelaten hebt :

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Het waarom heb ik reeds vermeld, maar je moet eens HIER kijken welke scherptediepte je kan halen met een 150mm. Een aanrader.
                    En waar staat op deze (nuttige) site dan wel de vermelding 'sluitertijd'?
                    Tja, de sluitertijd staat altijd voor een deel in verhouding met het diafragma... maar het verhogen van de ISO of het gebruik van een statief maken de sluitertijd veel minder belangrijk.
                    Jean Pierre.

                    Comment

                    Working...
                    X