of welkom
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Some flowers
Collapse
X
-
-
Re: Some flowers
de derde vind ik een mooie
de eerste is overbelicht
1 en 2 te centraal in beeld, BG kan ook beter
toch een mooie poging!!
mvg. HansAlleen mensen met fantasie,
hebben oog voor de werkelijkheid.
Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro
-
ja, 3 is origineler
en vind ik zelfs een hele goeie!
Comment
-
Nr. 3 is een hele mooie.
In het algemeen zijn uw foto's te onscherp. Zou daar toch een beetje meer aandacht aan besteden.
Ook eens bij je close-up en/of macro opnamen of iets dichter bij je onderwerp gaan of een kortere sluitertijd instellen. Zo bekom je een betere DOF.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtOok eens bij je close-up en/of macro opnamen of iets dichter bij je onderwerp gaan of een kortere sluitertijd instellen. Zo bekom je een betere DOF.Jean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk berichtDichterbij het onderwerp komen geeft een kleinere DoF en de sluitertijd heeft niets met DoF te maken...
Ik heb geleerd dat met een kleine lensopening ( groot F getal ) men een grotere DOF bekomt en dat dan de sluitertijd langer is.
Bij een grote lensopening ( klein F getal ) bekomt men een kleinere DOF en krijgt men een kortere sluitertijd.
Dus is de DOF gerelateerd aan de sluitertijd.
Indien dit niet zo is heb ik er geen lap van begrepen en kan ik mijn camera beter aan de haak hangen.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtDat is iets nieuw. Hier kan ik nog wat van leren.
Ik heb geleerd dat met een kleine lensopening ( groot F getal ) men een grotere DOF bekomt en dat dan de sluitertijd langer is.
Bij een grote lensopening ( klein F getal ) bekomt men een kleinere DOF en krijgt men een kortere sluitertijd.
Dus is de DOF gerelateerd aan de sluitertijd.
Indien dit niet zo is heb ik er geen lap van begrepen en kan ik mijn camera beter aan de haak hangen.
Hou je camera maar in de handJean Pierre.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk berichtde afstand van het onderwerp en het gekozen diafragma zijn de bepalende factoren voor DoF. De sluitertijd heeft geen rechtstreekse invloed...
Hou je camera maar in de hand
Laat maar zitten, ik werp de handdoek.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtAls de sluitertijd afhankelijk is van het diafragma, of omgekeerd, het diafragma afhankelijk van de sluitertijd, heeft deze dus wel invloed. Natuurlijk maar hoe je het bekijkt.
Laat maar zitten, ik werp de handdoek.
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtHet waarom heb ik reeds vermeld, maar je moet eens HIER kijken welke scherptediepte je kan halen met een 150mm. Een aanrader.
Tja, de sluitertijd staat altijd voor een deel in verhouding met het diafragma... maar het verhogen van de ISO of het gebruik van een statief maken de sluitertijd veel minder belangrijk.Jean Pierre.
Comment
Comment