Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
na de zweefvliegjes, lieveheerebeestjes, nu schelpjes
graptje!
ik vind de 1e de betere
de 2e is meer recht boven de schelptjes genomen (zoals ik vroeger de foto's nam van mijn borden met eten - en wanneer ik die nu terug zie )
Ik mis ook wat scherpte, en vooral, soms zijn één of een paar schelpen mooier dan een massa. Nu is er niks dat mijn blik vasthoudt, hij dwaalt over de foto om een rustpunt te zoeken, maar vindt er geen. Een afgezaagd cliché in de fotografie, maar hier toch van toepassing : 'Less is more'
Groetjes
Moet een beetje aansluiten bij de voorgangers : een beetje " noch mossel noch vis " gevoel. Je hebt nu de schelpjes gefotografeerd, maar ik mis hier toch wat spanning in deze foto. Beter misschien eens heel laag tegen de grond gaan, werken met een grote diafragmaopening om op die manier één schelpje te isoleren in het geheel ?
Zo'n massa schelpen kan interessant materiaal opleveren, maar dan moet je daarvoor ook de tijd nemen en het geschikte moment afwachten. Ik heb nu ook het idee dat het licht niet echt meezat ? Misschien eens opnieuw doen als het licht voor een mooi schaduwspel op de schelpen zorgt ?
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment