Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zeilles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zeilles

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Volgens mijn mening zit er heel wat blauwzweem in de foto. Het valt nog meer op bij de update, zie maar naar het 'groen' van bomen en struiken. Ik heb het er eens uitgehaald in PS maar de foto wordt en mijns inziens niet mooier mee, maar zal wel beter de realiteit weergeven. De omstandigheden/licht zaten blijkbaar niet mee voor deze opname.
    Groetjes
    Raar, want ik heb net het schuivertje weg van het blauw gezet bij de update. Nog verder, en dan zou je een heel rare lucht gekregen hebben. Maar idd., het licht was verre van ideaal...
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

De update is al een stuk beter maar je hebt inderdaad blauwzweem,helpt het niet om de kleurbalans een beetje naar het geel te verschuiven? Anders misschien de verzadiging van blauw wat minderen ,ook eens spelen met je contrast kan soms wonderen doen.Persoonlijk zou ik ook eens kijken wat een crop geeft met minder water rechts in de foto. GRTJES Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

Comment

Kan je met jouw - mogelijk beperkte - hulpmiddelen de witbalans eens instellen op het zeil
        van de grote boot?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Wat betreft de blauwzweem heb ik mij gepermitteerd van deze eens te verwijderen in PS. Zoals je kan zien wordt het een heel andere en daarom niet mooiere foto. Na verwijderen van de blauwzweem komt het over als een sombere dag. Alleen jij weet hoe het weer die dag was en hoe de kleuren van water en lucht waren. Maar zoals je ziet aan de kleuren van de zeilen heb ik aan de kleuren zelf niet geraakt, enkel de zweem uit de foto gehaald.
          Als je wil dat ik hem terug verwijder geef je maar een seintje.

Groetjes

Comment

Ik begrijp het niet helemaal, al die pogingen met pover resultaat.
            Als ik in PS(E): Adjust lighting -> Levels de witbalans prik op het zeil van de grote boot,
            krijg ik een zeer aanvaardbaar fris resultaat zonder zweem.
            TS mag mij eventueel verzoeken dat te plaatsen, maar alleen als hijzelf niet over PS(E)
            beschikt want in dat geval kan hij het zelf ook wel.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Als ik in PS(E): Adjust lighting -> Levels de witbalans prik op het zeil van de grote boot,
              TS mag mij eventueel verzoeken dat te plaatsen, maar alleen als hijzelf niet over PS(E)
              Heb het eerst op 'jouw' manier geprobeerd, maar het zeil is niet wit.... vandaar dat je de blauwzweem er dan moeilijk uit krijgt zonder naar overlichting te neigen.
              Ben benieuwd naar jouw versie.
              Ik hou het er op dat de foto genomen is in zeer slechte lichtomstandigheden en achteraf heel moeilijk deftig te krijgen is. Een aanvaardbaar resultaat zal inderdaad het beste zijn wat je er uit krijgt...... maar wat is aanvaardbaar ?
              Groetjes

Comment

de foto die Djivan geplaatst heeft (met het kadertje erin) is de beste!

ik heb het ook eens geprobeerd in pse9

op 3 manieren, en kreeg telkens een grijzere foto
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Heb het eerst op 'jouw' manier geprobeerd, maar het zeil is niet wit.... vandaar dat je de blauwzweem er dan moeilijk uit krijgt zonder naar overlichting te neigen.
                  Ben benieuwd naar jouw versie. ...
                  Het zeil is niet wit, maar het hoort wel (ongeveer) wit te zijn. Dat gebruik ik dus om de
                  witbalans te corrigeren en de algoritmes van PS(E) hun werk te laten doen. Bij mijn
                  resultaat zie ik geen blauwzweem en die hoeft dus ook niet te worden gecorrigeerd.

Jouw resultaat is inderdaad wat rozig geworden en je lijkt alleen de zweem van kleur
                  veranderd te hebben
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Je mag hem zeker eens plaatsen, ik ben benieuwd. Zoals gezegd: ik het PSE wel, ik heb het alleen net geïnstalleerd en de tijd ontbreekt me compleet om me er wat in te verdiepen. Dat is iets voor over een week of zo. Dus ik laat het aan jou om hem te plaatsen, mijn toestemming heb je.
                    oefenen = leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                      ... Dus ik laat het aan jou om hem te plaatsen, mijn toestemming heb je.
                      Voila.

.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Voila.

.
                        Bedankt, die is idd veeeel beter. Mijn uitdaging als ik aan mijn PSE-exploiratie begin: dit ook zelf doen
                        oefenen = leren

Comment

Working...
                        X