Voor mij stoort die achtergrond niet. Het is een festival, het is daar druk, je mag dat zien op een foto vind ik. Het is deel van de sfeer
Mooie omzetting.
Deze collega-fotograaf spotte ik op Cactus. Persoonlijk vind ik de achtergrond iets te druk, maar ik had niet veel tijd/keuze.
Weinig keuze bij het schieten wellicht maar achteraf ruim de tijd om te kiezen voor
plaatsen op BD of juist niet. Voor mij is het niet meer dan een aardig plaatje voor
persoonlijke herinneringen. Meer niet. Ik heb een indruk van onvoldoende scherpte en ook de
achtergrond vind ik wel degelijk storen (vooral bij de onderhelft van het gezicht). Waarom
geplaatst als u zelf aangeeft niet tevreden te zijn? Wat wilt u daar dan mee bereiken?
Last edited by Plaatwerker; 12 juli 2011, 22:49.
Reden: verfijning
Bijleren van kritiek (waarvoor dank, ik ben het helemaal eens met je signature).
De onscherpte was mij nog niet opgevallen (maar ik heb dan ook een oud beeldbuis-scherm) maar de focus licht idd wat te veel naar voor. In het vervolg dan maar een groter F-getal kiezen als ik bewegende onderwerpen uit de losse pols schiet? Of zou servo i.p.v One shot een betere keuze zijn als ik de focus op het oog wil houden?
Dit was vooral een test/oefening, aangezien dit mijn eerste Z/W in photoshop was i.p.v gimp. Zo een ideaal gezicht kom ik helaas niet dagelijks tegen, anders had ik wel een betere foto bewerkt.
Hij staat niet toevallig in de beginnershoek en niet in showcase.
Bijleren van kritiek (waarvoor dank, ik ben het helemaal eens met je signature).
De onscherpte was mij nog niet opgevallen (maar ik heb dan ook een oud beeldbuis-scherm) maar de focus licht idd wat te veel naar voor. In het vervolg dan maar een groter F-getal kiezen als ik bewegende onderwerpen uit de losse pols schiet? Of zou servo i.p.v One shot een betere keuze zijn als ik de focus op het oog wil houden?
Dit was vooral een test/oefening, aangezien dit mijn eerste Z/W in photoshop was i.p.v gimp. Zo een ideaal gezicht kom ik helaas niet dagelijks tegen, anders had ik wel een betere foto bewerkt.
Hij staat niet toevallig in de beginnershoek en niet in showcase.
Een helder antwoord en heldere vragen.
In zo'n situatie heb ik mijn (meestal) compactje dan vooraf ingesteld op spotmeting en
gekozen scherpstelpunt. Ik heb een voorkeur voor 'one shot' omdat mij dat een hoop
nawerk kan besparen. Geen serie die ik moet beoordelen en de foto is goed of slecht. Is-
ie slecht dan ben ik snel klaar thuis.
Comment