Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bij op klaver

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bij op klaver

Hallo iedereen,

Mijn eerste post hier. Heb net de 'nifty fifty' lens (50mm 1.8) ontvangen en wou deze toch al even testen. Nu zag ik dit deel van het forum en dacht, waarom niet... Als absolute beginner hoor ik hier zeker thuis

info: canon 350d - 50mm 1.8 - f/2.0 - 1/4000 - ISO100

Last edited by duendecillo; 2 juli 2011, 16:25.

Re: bij op klaver

Het is een rare foto...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Dank voor je reactie, maar zou je kunnen verduidelijken wat je juist bedoelt?
      fouten? tips? ...

Comment

Het was niet slecht bedoeld hoor.
        Het is gewoon dat de aandacht compleet van de bloem en de bij wordt weggetrokken door die bizarre lijnen/oneffenheden rondom. Wat het precies is weet ik niet...

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De aandacht gaat inderdaad naar de achtergrond die echter heel speciaal is zou dat gras kunen zijn die tussen de klaver uitkomt, door de DOF bijna niet uit te maken, maar het is wel mooi, maar als het de bedoeling was om de bij op de klaver is het iets te klein tegover de achtergrond, dan zou ik er een vierkate crop van maken, maar het is uw foto u beslist daar volledig zelf over.
          Uw handtekening is ook een beetje storend (te groot)
          groetjes
          Renée

Comment

Bedankt voor de reacties!
            Inderdaad, de vage strepen zijn grassprietjes.

Spelen met DOF is interessant, maar het leidt hier inderdaad de aandacht af van de bij. Dank voor de tip. Aangezien het slechts een 50mm lens is (die niet echt van dichtbij kan scherpstellen), is dit reeds flink gecropt. Niet geschikt dus eigenlijk voor dit soort foto's als ik het goed begrijp.

Het is inderdaad mijn foto, maar ik plaats hem natuurlijk hier om bij te leren. Jullie tips zijn dus zeker welkom!

De handtekening zal ik verkleinen, dank u!

Comment

die streepjes hebben idd iets abstracts

toch proberen om dichter bij het bloemetje met het bijtje te komen

en die handtekening?!? Hoeft dat echt?
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
              X